לאחר דיונים שנמשכו זמן רב, הסתיימה בהסכמה תביעת מיליונים שהוגשה נגד זוג הורים מאמצים מהצפון ונגד המדינה על ידי בתם המאומצת ובתשלום של 100 אלף שקל בלבד, שישולמו על מנת לסיים את הפרשה המייגעת ועל מנת לא להוסיף ולחטט בפצעים הכואבים.
1 צפייה בגלריה
תביעה ייחודית וחריגה
תביעה ייחודית וחריגה
תביעה ייחודית וחריגה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מדובר בילדה, שאומצה כשהיא בת חמש, זאת לאחר שסבלה מהזנחה של משפחתה הביולוגית ונאספה על ידי המשטרה מגן משחקים כשהיא לבדה. אביה היה יוצא ונכנס מהכלא ואילו אימה הסתובבה עימה ברחובות.
כתב התביעה ייחס להורים המאמצים התעללות מתמשכת שגרמה, לפי כתב התביעה, "לילדות אבודה". כך למשל, נטענו טענות אודות מעשי אלימות והתעמרות מצד ההורים המאמצים. באחד הריבים שפרצו הזמין האב המאמץ משטרה והנערה אושפזה במשך שלושה חודשים בבית חולים פסיכיאטרי, כשהיא מקבלת תרופות פסיכיאטריות שונות.
אלא שלפי טענת ההורים המאמצים והמדינה, מעשי האלימות הוכחשו לחלוטין וטענותיו של בא כוח של הילדה הופרכו. הובהר כי ההורים בחרו לאמץ את הילדה מתוך רצון "להיות לה הורים אוהבים ותומכים", על אף שהיא הגיעה אליהם במצב נפשי מורכב.
"הנתבעים עשו, לאורך כל השנים בהן גדלה התובעת עימם, ככל שביכולתם כדי להתגבר ולהתמודד ביחד עם האתגרים שהוצבו בפניהם. הנתבעים נלחמו על זכותה של התובעת לגדול בסביבה משפחתי עוטפת וחמה, תוך השקעת מאמצים נפשיים ופיזיים ללא גבול", כך על פי כתב ההגנה. "הנתבעים עשו ופעלו ככל יכולתם לגדל את התובעת כבת ביולוגית, להעניק לה ילדות שמחה ומאושרת וחיים נורמליים ככל הילדים בני גילה תוך מתן חם ואהבה. הנתבעים נלחמו על טובת ובריאות התובעת ועשו כל אשר יכלו בכדי להמשיך האימוץ ולחיות יחדיו כמשפחה מאוחדת".
ההורים המאמצים הוכיחו באמצעות בא כוחם כי הנזקים הנפשיים שמהם סובלת הבת מקורם בבעיות אישיותיות ובאורח חיים קשה שאליו נחשפה מאז לידתה ועד תחילת האימוץ, אז שהתה במחיצת משפחתה הביולוגית וסבלה מהזנחה קשה, פיזית ורגשית, "חוותה מאורעות קשים ואיבדה את ילדותה כתוצאה מכך".
עו"ד רואי ליברמן, המתמחה בתביעות לנזקי גוף, שייצג את ההורים המאמצים: "זוהי תביעה ייחודית וחריגה כנגד זוג הורים מאמצים טובי לב שנקלעו לסיטואציה בלתי אפשרית, שבה הגיעה לביתם ילדה במצב קשה שנזנחה על ידי הוריה הביולוגים. כל ניסיונותיהם, בעזרת הרשויות, להביא להטבה במצבה נכשלו. בסופו של דבר מצאו ההורים המאמצים את עצמם ניצבים לצד המדינה בתביעת נזיקין חסר בסיס - אשר בסופו של דבר, לאחר עמל משפטי ארוך ומורכב, הופרכה".