בעיצומה של בחינת הבגרות במתמטיקה שהתקיימה היום (רביעי) נשמעה אזעקה בקריות. בעקבות כך התלמידים באורט מוצקין ובאורט ביאליק, ובתיכון קרית חיים הפסיקו את הבגרות, התלמידים נשלחו למרחבים המוגנים. בתיכון רבין בקרית ים החליטו להמשיך את הבחינה. בתיכון רוגוזין בקרית אתא, שם לא נשמעה אזעקה, הבחינה נמשכה כרגיל.
1 צפייה בגלריה
תלמידים נכנסו לאולם הכנסים
תלמידים נכנסו לאולם הכנסים
"כל הגוף שלי רעד". התלמידים באולם הכנסים באורט ביאליק, היום
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
תלמידת כיתה י"א בתיכון אורט ביאליק: "באמצע הבחינה נשמעה אזעקה וכולם היו בהלם. הבוחנת דרשה מכל התלמידים לצאת לאולם הכנסים. עשרות תלמידים החלו לרוץ במסדרונות וחלקם התחילו לבכות. חייגתי מיד להורים שלי, וכשהם לא ענו לי, כל הגוף שלי רעד".
טליה שמחון, תלמידת כיתת י"ב בתיכון אורט ביאליק: "הייתה בחינת בגרות יחסית טובה עבורי, ובדיוק כשבאתי להגיש את הבחינה, שמענו אזעקה. בשניות הראשונות אף אחד לא ממש הבין מה הוא שומע, כי לא שמענו אזעקה מאז שהיינו בני שלוש,
"ברגע שהבנו, הבוחן אמר לעזוב הכל וללכת לממ"ד. כשחזרנו, אמרו לנו להשאיר את הבחינות על השולחן, לחלק אמרו לקחת ונאמר לנו שנעשה בחינה במועד חדש. זה די מבאס. אבל המצב הרבה יותר מבאס מזה, ההורים שלי שמעו את בומים והיו לחוצים מאוד שאני בבית הספר".
רמי פורת, מנכ"ל אורט קרית ביאליק, סיפר: "לאחר כשעתיים של בחינת הבגרות במתמטיקה של תלמידי כיתות י"א ו-י"ב נשמעה לפתע אזעקה, התלמידים ירדו בסדר מופתי למרחבים המוגנים, ונשארו שם למשך 15 דקות. לאחר התייעצות עם הרשות המקומית הוחלט לשלוח את התלמידים לביתם, כי לאף אחד לא היה מידע עד מתי זה יימשך. התלמידים קיבלו זאת בהבנה".
כ-210 תלמידי אורט ביאליק הפסיקו את הבגרות ושבו לביתם: "כבר נקבע מועד חדש לבחינה מחודשת ב-9 ביוני, אני לא חושבת שתלמידים התבאסו הם קיבלו את המצב בהבנה. אני חושבת שהתקבלה החלטה נכונה".
רותי קליין, מורה למחשבים באורט ביאליק: "באתי לראות שהתלמידים נכנסים לבגרות וחילקתי שוקולדים, לאחר מכן המתנתי בחדר המורים, אז לפתע שמענו אזעקה אני רצתי לכיוון המקלט וראיתי כבר את התלמידים הנבחנים לבגרות יורדים למקלט בסדר. לא הייתה היסטריה אבל כן היה פחד. כמה תלמידות בכו ואחרים התאכזבו שהייתה להם בגרות מוצלחת וכעת ייאלצו להיבחן בשנית, אז בסך הכל התלמידים הבינו את המציאות והיו מקסימים".
לאחר מכן נשלחה הודעה להורי התלמידים: "לגבי יום הלימודים מחר וקיומן של בחינות הבגרות נודיעכם בהמשך בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך. עד אז שמרו על עצמכם ועם הישמע אזעקה כנסו מיידית למרחב מוגן".
פורסם לראשונה: 18:24, 19.05.21