5 צפייה בגלריה
נשים בחזית
נשים בחזית
נשים בחזית
(צילום: פרטי)
קמ"א רתם אלכסנדרי
מהנדסת חילוץ בפיקוד העורף
קמ"א (קצינת מבצעים אקדמאית) רתם אלכסנדרי (29), מהנדסת חילוץ בפיקוד העורף. בשירות הסדיר הייתה לוחמת בקרקל. בתחילת המלחמה הייתה באופקים ובשבועיים האחרונים היא בנפת גדור שבחדרה.

5 צפייה בגלריה
נשים בחזית
נשים בחזית
רתם אלכסנדרי
(צילום: פרטי)

"הגענו לנתיבות בשבת השחורה וביום שני אחריה הועברנו לאופקים. עשינו סיורים בעיר שהפכה לעיר רפאים, אדם אחד לא היה בחוץ, כשראיתי אחרי כמה ימים אשה תולה כביסה בחצר הייתה לי צמרמורת בכל הגוף. באופקים היינו בכוננות חילוץ, שאם חס וחלילה נופל טיל על בניין אנחנו קופצים לאירוע ומתחילים לחלץ לכודים. במקביל פעלנו להחזיר שיגרה לחיים למשל בדיקות בבתים לראות אם אין להם ממד, בדיקת מקלטים בבתי הספר.
"בימים הראשונים של המלחמה שמרנו על סופרים כדי שתושבים ירגישו בנוח לערוך קניות, וגם שמרנו על מקוואות ובתי כנסת, בהמשך על גני ילדים. באחד הבניינים בשכונת מישור הגפן, עליתי לקומה השלישית, תושב פתח לי את הדלת ואמר שבתו בת ה-10 לא מוכנה לרדת למקלט, כי בבניין לידם כל השכנים שהיו במקלט נטבחו. מה תגידי לה? אני מבינה אותה, והאב מספר ומראה לי 'פה ראינו 3 מחבלים, פה שמענו 'אללה אכבר'.
"באופקים גרנו חודשיים 40 מילואינמניקים באולם ספורט, זה היה נראה כמו מחנה פליטים, אבל היה בסדר ודאגו לנו התושבים שקיבלו אותנו ממש בחום. בשבועיים האחרונים אני עושה סקרי מיגון בבתי ספר באזור חדרה".

רס"ר טל ליבוביץ'
לוחמת חילוץ והצלה גדוד 5703
טל ליבוביץ', 30, לוחמת חילוץ והצלה בגדוד 5703, נמצאת כרגע באזור נפת גדור. היא גויסה למילואים ב-9.10 .

5 צפייה בגלריה
נשים בחזית
נשים בחזית
טל ליבוביץ'
(צילום: פרטי)

"כבר ב-7.10 חיכינו כל רגע ושאלנו מה קורה, כן, בטח שרציתי להתגייס. אנחנו גדוד שבמקרה של אירוע מלחמה עם נפילות טילים על העורף אנחנו מוכנים לחילוץ אזרחים. כרגע אנחנו עושים הגנות יישובים, מאבטחים במרחב כל מיני יישובים שיש להם ש"ג, וגם בתי כנסת ובתי ספר. כל הזמן הזה אנחנו עדיין בכוננות חילוץ. אני עושה הרבה מילואים יחסית. עכשיו זה הכמות מילואים הכי גדולה שעשיתי, היה קשה מאוד לראות מה קורה אבל החבר'ה שאיתי עושים את כל ההבדל. בדרך כלל מילואים זה סביבה גברית אבל המ"פ מאוד מבין שצריך לדבר על דברים ולשתף. אגב, כשהתגייסתי לתפקיד לפני 12 שנים מהמחזור שלי הייתה רק עוד בחורה אחת. היום במחזורים החדשים יש הרבה יותר נשים וזה משמח".
ליבוביץ' הייתה אמורה להתחתן בתחילת נובמבר עם חבר שלה שגם הוא כעת במילואים והם דחו את החתונה למרץ. "הכל היה מוכן וסגור, השמלה תלויה בבית מחכה, התחלנו לשלוח אישורי הגעה לאנשים, אורגנה לי מסיבת רווקות. ואז גויסנו וזה מרגיש מאוד תלוש כזה, החלטנו לדחות בתקווה שהחתונה תתקיים בקרוב".

סרן קורל לוי
מ"פ משטרה צבאית בגזרת חרמון
מאז שגויסה למילואים, ב-7 באוקטובר, סרן קורל לוי (26), מפקדת פלוגת משטרה צבאית בגזרת חרמון, מוצבת בכפר מג'דל שאמס ועושה, יחד עם חייליה, סדר בגזרה, ליווי שיירות, אבטחת שטחי כינוס, העמסת מובילים, עבודה שיטורית, ועוד. "יש לנו שיתוף פעולה עם לוחמים מגבעתי וגולני. עשינו הרבה אימונים לקראת מלחמה, אבל אף אחד לא ממש הכין אותנו לזה. בכל בוקר אני קמה עם אנרגיות מטורפות לבצע כל מה שיוטל עלינו".

5 צפייה בגלריה
נשים בחזית
נשים בחזית
קורל לוי
(צילום: פרטי)

לוי נולדה וגדלה בקרית ים. עשתה שנת שירות במכינה קדם צבאית, ואחר כך עברה מיונים לטייס ובהמשך השתלבה במסלול גחל"ת, מסלול ייחודי עם רף דרישות גבוה ביותר שתפקידו לשקם חיילים הכלואים בבתי הכלא הצבאיים.
"היא השתחררה באוגוסט 2019 וישר גויסה למילואים ארוכים של 4 חודשים במסגרת המאבק בקורונה, כאחראית לשינוע דגימות בפיקוד צפון. היא למדה בתל חי ואף עברה להתגורר יחד עם בן זוגה בקיבוץ מעין ברוך, שגם פונה עם תחילת המלחמה ומאז חזרה לבית הוריה בקרית ים. לוי השתלבה במסלול צוערים של השלטון המקומי ושימשה עד היום כעוזרת מנכ"ל עיריית קרית ים. היא הקצינה היחידה מבין 8 מ"פים בגדוד. "רוב החילים גם מבוגרים ממני, וזה היה באמת מעניין אבל בסוף מפקד אמור להיות מקצועי, וזה מה שקובע. יש לי רצון להמשיך לשרת שנים במילואים ולהגיע להיות מג"דית.
"המלחמה הזו לימדה אותנו איפה אנחנו חיים, נתנה לנו פרופורציות על החיים פה. וזה לא משנה לי כרגע שבגלל השירות אני דוחה כניסה לתפקיד חדש, חלומי בשבילי. אני רואה את החיילים שלי, בעלי משפחות, עם ילדים קטנים שהמלחמה הפכה את החיים שלהם. כולם עוברים משברים, הצרות שלי לא גדולות משלהם אבל כולנו ביחד וייקח כמה שייקח. מאוד מחזק אותי לקום בבוקר ולראות עד כמה הסגל והחיילים שלי חזקים.
"כרגע לא רואה את הסוף, אבל ברור שננצח. בכל יום קמים למשהו חדש וכל יום יכול להפתיע מחדש. בינתיים, בצפון, אנחנו באסטרטגיה הגנתית ויותר, יותר מגיבים מאשר יוזמים. בתור מפונה, אני יכולה רק לקוות שכאשר יסתיים בדרום נכנס גם לגזרה הזו, כי לאנשים כמובן יהיה מאד קשה לחזור הביתה".

סרן מירב זיגדון אוחיון
מפקדת יקל"ר בפיקוד העורף
מירב (46) נשואה לנדב, אמא לגאיה, שגב ונוגה היא היא מורה למתמטיקה בריאלי.

5 צפייה בגלריה
נשים בחזית
נשים בחזית
מירב זיגדון אוחיון
(צילום: פרטי)

"את השירות הסדיר סיימתי בדרגת סמלת. במסגרת המילואים עברתי הכשרות שונות, ויצאתי לקורס קצינים. מאז אני משרתת כסרן בפיקוד העורף נפת עמקים, מפקדת יקל"ר ועושה ביקורות אכ"א לבסיסי צה"ל השונים, במסגרת היוה"לם (יועצת לענייני מגדר של הרמטכ"ל). בתקופת שגרה אנחנו עושים חודש מילואים בשנה.

קראו עוד:

"ב־7 באוקטובר הוקפצתי בצו 8 ומאז אני משרתת רצוף במשך 70 יום. במסגרת צו החירום ביצענו משימות לאומיות חשובות לחוסנו של העורף, כמו מקלטים, צופרים, הסברה, התנהגות אוכלוסיה, גיוס חיילים לכיתת כוננות, תרגילי חילוץ, ועוד. לשמחתי, יש לי משפחה עוטפת ומחבקת שעומדת לצדי ומסייעת לי בכל עניין ודבר.אני מוכרחה להזכיר ולהודות גם לבית הספר שלי שנרתם מאחורי הקלעים ונתן לי את השקט לעשות המשימות.
"לשמחתי, התאפשרו לי מספר הבלחות בהן פגשתי את הכיתה אותה אני מחנכת ויצאנו להתנדבויות קהילתיות. פעם בחקלאות ופעם בסיוע לקשישים בבית אבות בחיפה. בין כל אלו כמובן שבכל הזדמנות שניתן מצאתי זמן בית מנחם עם המשפחה. בנוסף, החל מחודש נובמבר החלו לימודי המשפטים אליהם נרשמתי, לצערי טרם הזדמן לי להגיע לשיעורים, אך אני על זה. אני יותר מגאה על התקופה הזו, זו זכות להירתם למאמץ המלחמתי, בתור אחת שמאוד אוהבת אופנה חשוב לי לציין שאין על התלבושת של צה"ל"
פורסם לראשונה: 08:06, 15.12.23