ביתם של משפחת צרפתי בקרית אתא הפך בחודשיים האחרונים לחמ"ל, תחילה כדי לאתר את אופיר שהוגדר נעדר מהמסיבה ברעים, ולאחר שהגיעה ההודעה על נפילתו בשבי, הוסבו המאמצים להעלאת המודעות והשבתו הביתה עד לבשורה הקשה על מותו. מאז רבים מגיעים לנחם ולחבק את ההורים חנן ורישל צרפתי, את בת הזוג שובל, ואת אחיותיו שובל (30) וליאור (21).
5 צפייה בגלריה
"אין כמו בבית". אורה ובניה יונתן ויאיר
"אין כמו בבית". אורה ובניה יונתן ויאיר
מסע ההלוויה של אופיר צרפתי ז"ל, משמאל: האחות שובל
(צילום: באדיבות עיריית קרית אתא, פרטי)

"עברנו תקופה נוראית. העצב גדול אבל אני גם שמחה כי רגע לפני שרבים הגיעו ללוות את אופיר בדרכו האחרונה, התעקשתי שאופיר יגיע הביתה. כל כך חיכינו לו שיבוא הביתה, ולמרות שהוא הגיע אחרת ממה שדמיינו היה לי חשוב שהוא יהיה כאן. הרכב של חברת קדישא הביא אותו, וכולנו התייחדנו איתו. רק אז הבנתי וחטפתי אגרוף חזק בבטן".

5 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי ז"ל
אופיר צרפתי ז"ל
"ילד זהב שכולו טוב". אופיר צרפתי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

ב-7 באוקטובר יצא אופיר עם שובל, בת זוגו בארבע השנים האחרונות, לחגוג את יום הולדתו ה-27 במסיבת הנובה ברעים. בסרטונים נראה אופיר, לבוש חגיגי, כשהוא רוקד ושמח. אבל אז הגיעו הטילים מרצועת עזה. השניים הסתתרו מתחת לשיח כארבע שעות כשהם מנסים להזעיק חילוץ ללא הצלחה. לאחר שהשטח התחיל לבעור, הם ניסו לחלץ עצמם במכוניות.
שובל האחות: "אופיר לא רצה להיפרד מהחברה שלו, והם עלו יחד לאחד הרכבים. אופיר ראה שאין מקום בתא המטען ועבר לרכב אחר. הרכב הזה נפגש במחבלים. רומי, שהיא עכשיו חטופה בעזה, התקשרה לאמא שלה וסיפרה שהיא פצועה. אופיר ביקש דרך האם של רומי להעביר מסר למשפחתו שגם הוא פצוע. שובל בת זוגו חיכתה לו בכניסה לכפר מימון. מאז אופיר הוגדר נעדר. 54 יום לאחר מכן הגיעה הבשורה על מציאת גופתו.

"אהבה גדולה"


שובל: "ההורים שלי נסעו למשחק של מכבי חיפה בבודפשט, אז הגיע אליהם השגריר ואמר להם שנמצא 'ממצא' המעיד כי אופיר אינו בין החיים. כמה רגעים לאחר מכן הגיעה משלחת עם הודעה דומה גם אלי הביתה. אמרתי להם שהם טעו בכתובת. כל הימים האלה לא עלתה בדעתי שום אפשרות שאופיר אינו בין החיים. התעקשתי לחכות לו בבית כי הייתה לי תחושה שביום רביעי הוא יגיע. אמא שלי האמינה בדיוק כמוני ואמרה לי: 'שובל תדאגי שהבית יהיה נקי שאופיר חוזר".

5 צפייה בגלריה
אופיר ובת הזוג שובל גל
אופיר ובת הזוג שובל גל
אופיר ובת הזוג שובל גל
(צילום: באדיבות המשפחה)

אופיר, סטודנט להנדסת חשמל, נולד וגדל בקרית אתא. "אופיר היה ילד זהב שכולו היה טוב, אבל הוא היה שובב ולוחם צדק. בבית הספר היסודי למשל הוא הושעה לשלושה ימים כי תמיד היה זה שמשמיע את הקול של כולם. כשסיים את הלימודים התגייס לחייל הים והיה דבורן, לאחר שלוש שנים של שירות משמעותי, הוא עבד איתי במסעדת ג'פאניקה בקרית אתא. אני הייתי מנהלת והוא היה אחד העובדים שלי.
"פיטרתי אותו 7 פעמים במהלך אותה שנה", מספרת שובל בחיוך. "זה בגלל שהוא היה מציק לי, היה לו אכפת מהלקוחות בצורה מוגזמת. הוא לא היה מוכן שמישהו ישלם כסף ולא יהיה מרוצה. היה לחוץ שהכל יהיה מתוקתק ובזמן".

קראו עוד:

5 צפייה בגלריה
מסע ההלוויה של אופיר צרפתי ז"ל
מסע ההלוויה של אופיר צרפתי ז"ל
"הרווחנו אותך למשך 27 שנים". שובל על הארון של אחיה
(צילום: באדיבות עיריית קרית אתא)

שובל ואופיר הכירו כשעבדו יחד בפאב האלפנט, גם היא תושבת קרית אתא. האחות: "זו הייתה זוגיות חד פעמית, מאוד מיוחדת. אנחנו שמחים שהוא הציל אותה כי אנחנו זכינו בה. היא שבורת לב, כמונו, ואנחנו נהיה כאן איתה תמיד".
עכשיו מחכה המשפחה לרומי שתחזור מהשבי, אותה הצעירה שישבה ליד אופיר בעת שנפצע: "קיבלנו הודעה שרומי שלחה אות חיים מהשבי להורים שלה על ידי אחת החטופות שחזרה. מבחינתי היא האדם האחרון שיודע מה קרה לאופיר, איפה הוא נפצע, מה קרה לו. גם היום שאופיר באדמה, אנחנו עדיין לא יודעים שום דבר על נסיבות מותו. הייתי רוצה לשמוע ממנה שהוא נפטר כבר ב-7 באוקטובר. אני כועסת שארבע שעות לא חילצו אותו, על מה מתאמנים כל כך הרבה. אנחנו הרווחנו אותו 27 שנים- אבל העולם הפסיד את אופיר".

"לא אסלח לעולם"


אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה, בהם הוריו, חנן ורישל, בני משפחה נוספים, חברים ומכרים. ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, ספד לאופיר: "היית אהוב ומקובל על כולם, מלא בנתינה והראשון להתגייס לעזור לאחר. גדודי החברים שהגיעו להיות ולתמוך ברגעים הקשים מעידים על כך יותר מכל". האמנו שנוכל להוקיר לך תודה על גבורתך ושנוכל לומר לך את הדברים בפניך. לדאבוננו, לא נוכל לעשות זאת".

5 צפייה בגלריה
שובל, אחותו של אופיר צרפתי
שובל, אחותו של אופיר צרפתי
"חור בלב". האחות שובל
(צילום: פרטי)

בפוסט נוקב שכתבה האחות שובל תחת הכותרת "לנצח אחי אזכור אותך תמיד וניפגש בסוף אתה יודע", הוא מתחה ביקורת על הממשלה.
"אני לא אסלח לעולם למדינה הזאת שנלחמה להוציא אחרים לפנייך. אני לנצח אשאר עם חור ענק בלב שאני לא רוצה גם שיגליד. אני מקווה שתמיד תהיה איתנו. אני אחפש אותך בכל פינה ביום. אני מצטערת שלא הצלחתי במשימה להציל אותך, אני שונאת את עצמי על זה. אני אוהבת אותך כל כך אופיר".
פורסם לראשונה: 08:06, 08.12.23