קבלת פנים התקיימה אתמול (רביעי) לתושבת העיר ספיר כהן, בת ה-29, שנחטפה יחד עם בן זוגה סשה טרופנוב בעת שהתארחו ב-7 באוקטובר בקיבוץ ניר עוז אצל משפחתו של סשה, שעדיין מוחזק בשבי החמאס.
3 צפייה בגלריה
ספיר כהן שבה הביתה
ספיר כהן שבה הביתה
התרגשות גדולה. ספיר כהן חזרה הביתה
(צילום: יח"צ)

ראש העיר, יעקב פרץ, בירך את ספיר: "תושבי העיר התפללו לשלומך ולשלום כל החטופים והשבויים וכולנו מאושרים מחזרתך הביתה. חג החנוכה מסמל את הניצחון של האור על החושך ושיבתך הביתה מסמלת את האור, את בבית. אנחנו כל כך שמחים לראות אותך בריאה ושלמה. אנחנו מתפללים שהאור יביא את כל החטופים והחטופות במהרה הביתה רצינו לראות בבית גם את בן העיר אופיר צרפתי ז"ל , אך לצערנו קיבלנו את הבשורה הקשה על כך שנרצח וליבנו עם משפחתו".
ספיר כהן סיפרה על רגעי החטיפה: "10 מחבלי חמאס גלגלו אותי מהשמיכה והובילו את סשה ואותי בנפרד. העלו אותי על אופנוע ובדרך תושבים בעזה עמדו עם מקלות, צרחו וזרקו עליי סיגריות. ניסיתי להגן על עצמי".

3 צפייה בגלריה
 הרב אליהו מיימון, הרב יוסף חיים פרץ, הרב חיים שלמה דיסקין, ראש העיר יעקב פרץ, ספיר כהן, אלי כהן
 הרב אליהו מיימון, הרב יוסף חיים פרץ, הרב חיים שלמה דיסקין, ראש העיר יעקב פרץ, ספיר כהן, אלי כהן
הרבנים הראשיים בטקס הדלקת הנרות
(צילום: יח"צ)

עוד סיפרה: "במהלך השבי, היו ימים שלא ידעתי אם אצליח לשרוד. אני לא יכולה להרחיב יותר מדיי, אבל המנהרות שיש שם זה דבר מטורף. תודה לאלוהים שניצלתי ואני מקווה שהמדינה תחזיר את החטופים והחטופות שנשארו שם".

קבלת פנים לספיר כהן, ששוחררה משבי חמאס
(צילום: יח"צ)


פרץ: "הבוקר שמענו על האובדן הקשה של לוחמינו וליבנו עם המשפחות השכולות ואנחנו מאחלים החלמה לפצועים. אנחנו עדים למחיר החיים הכבד שהמלחמה הנוראה שנכפתה עלינו גובה מאיתנו. אין לנו ברירה, זאת מלחמה על עצמאותנו, כי אין לנו ארץ אחרת".

3 צפייה בגלריה
 פרץ וספיר
 פרץ וספיר
"נס גדול היה פה". ראש העיר וכהן
(צילום: יח"צ)

אלי כהן, אביה של ספיר: "אני מבקש להודות לראש העיר יעקב פרץ ולצוות לשכתו שהיו איתנו בקשר יום יומי ודרשו בשלומנו וביקשו והציעו לדאוג לכל מה שאנחנו צריכים. עברנו תקופה קשה.

קראו עוד:

"נס גדול היה פה שאי אפשר להגדיר אותו במילים. ניסינו להדחיק את הסיטואציה הקשה והתפללנו כל יום. למדנו הרבה בתקופה הזאת על אהבת חינם. למדנו מה זאת אהבה ואנחנו רואים אותה כל יום. זה מרגש. תודה רבה לכולם".
האם זיוה כהן הקריאה כהודיה את מזמור לתודה ק' בתהילים ורגשה בדבריה את המשתתפים.
פורסם לראשונה: 01:06, 14.12.23