7 בני משפחה מקרית ביאליק, שטורטרו לטענתם בצורה קשה על ידי אל על, לאחר ששתי טיסות שלהם בוטלו, תובעים פיצוי בסך 25 אלף שקל מהחברה. אל על, בעקבות מכתבי תלונה שקיבלו מהתובעים, הסכימו לפצות אותם ב-100 דולר לשימוש בהזמנות עתידיות.
2 צפייה בגלריה
מטוס של אל על
מטוס של אל על
מטוס של אל על
( צילום: shutterstock)
מכתב התביעה עולה, כי משפחה מורחבת מקרית ביאליק תכננה טיול לוינה באוסטריה. בנות המשפחה יחד עם בני זוגם טסו לשם כבר בתאריך 26 למרץ השנה בעוד 4 מבוגרים, בהם שני בני 70 ועוד 3 ילדים נרשמו לטיסת אל על לוינה שאמורה הייתה להמריא בתאריך 27 במרץ.
ביום הטיסה הוכרזה השביתה במשק, אבל מבירור שעשו מול אל על נאמר להם שאין שינוי בטיסה, ואם יהיה יקבלו הודעה. בני המשפחה יצאו לכיוון נתב"ג, וראו שטיסה רשומה בלוח המראות. הם עברו הליך של צ'ק אין והמתינו ליד השער שנכתב בלוח, לבורדינג.
בסביבות השעה 16.30 הם הגיעו לדלפק אך שם לא היה אף נציג של אל על. אז התברר להם שמאותו שער יוצאת טיסה של חברת ישראייר לאתונה. הם ניסו לברר מה קורה עם הטיסה שלהם ואז החלו לקבל הודעות שהיא נדחתה. כל שעה שונה זמן ההמראה ולבסוף נקבעה לשעה 23.10. אך בשעה 22.30 הגיעה דיילת והודיעה כי הטיסה בוטלה. "קמה מהומה, אנשים לא הבינו למה משכו אותנו כל כך הרבה שעות, עם ילדים קטנים, עייפים ורעבים. היינו בתחושה קשה מאוד", כתבה אחת מבנות המשפחה בתלונה שהגישה לאל על וצורפה לתביעה.

2 צפייה בגלריה
טיסה
טיסה
כעבור כמה שעות נאמר לנוסעים כי הטיסה בוטלה
(צילום: Pixabay)

בני המשפחה עברו הליך ארוך לקבל בחזרה את המזוודות, טורטרו הלוך ושוב כאשר לטענתם כל הנוסעים היו כעוסים, עצבניים, מושפלים וממורמרים. הם כבר יצאו לדרך לכיוון הבית בקרית ביאליק ואז, יצרו קשר עם נציג אל על שאמר להם שהם רשומים לטיסה שתצא למחרת היום, בשעה 06.30 והם כורטסו לאותה טיסה. הם חזרו לשדה, וניגשו לקבל את הכרטיסים לטיסה החלופית, אבל כעבור כמה שעות נאמר להם כי הטיסה בוטלה.

קראו עוד:

"שוב הרגשנו כבני ערובה של אל על", ציינה התובעת. התובעים שוחחו עם נציג אל על שמסר להם כי הטיסה בוטלה לאחר שלא נמצא צוות להטיס את המטוס. לבסוף, הוצעה להם אופציה לטוס לבודפשט ומשם לקחת רכבת לוינה. בלית ברירה, התובעים עלו על אותה טיסה ולמרות שהובטח להם שבגלל כל מה שעברו שנים מהקבוצה יועברו למחלקת עסקים, גם זה לא קוים. הם הגיעו לוינה 24 שעות לאחר שהגיעו יום קודם לכן לנתב"ג, עייפים תשושים, ללא שינה ללא יכולת לנצל את המשך היום לטיול.
בני המשפחה תבעו פיצוי בגין עוגמת הנפש שעברו, אובדן ימי עבודה, הוצאות מזון ושתייה שלא היו צפויות עקב ההמתנה הארוכה, הוצאות על הגעה לרכבת ונסיעה לוינה, סך הכל 25 אלף שקל.
לפני הגשת התביעה, התובעים פנו מספר פעמים לאל על. תשובת החברה הייתה כי הטיסות בוטלו עקב השביתה במשק, ולכן זו לא אחריות החברה. התובעים טענו כי בשעה שהטיסה שלהם אמורה הייתה לצאת, המריאו טיסות מנתב"ג והמשיכו לבקש פיצוי. לבסוף הציעו להם נציגי אל על שובר הנחה בסך 100 דולר לשימוש בהזמנות עתידיות בטיסות אל על. לאור זאת, החליטו בני המשפחה להגיש תביעה לבית משפט השלום בקריות. טרם הוגש כתב הגנה.