קו המטרונית שעובר בקרית ים ימתח עד לחוף הים, במטרה להנגיש אותו הן לתושבי קרית ים והן לתושבי הערים הסמוכות. כך סוכם היום (חמישי) במהלך ביקור של שרת התחבורה, מירי רגב, בעיריית קרית ים, שם נפגשה עם ראש העיר, דוד אבן צור.
3 צפייה בגלריה
ביקור שרת התחבורה בקרית ים
ביקור שרת התחבורה בקרית ים
ביקור שרת התחבורה בקרית ים
(צילום: באדיבות עיריית קרית ים)
לשרת התחבורה התלוו במהלך הביקור בכירי המשרד, נציגי נתיבי איילון, הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) רכבת ישראל ועוד.
בביקורה, השרה קיבלה סקירה של קידום תוכניות התחבורה החדשניות של העיר, בכלל זה תוכנית אב לניידות, תכנון מפורט של שבילי אופניים, תכנון תחבורתי במסגרת ההתחדשות העירונית הנרחבת ועוד.
תחום התחבורה בעל חשיבות אסטרטגית מיוחדת לקרית ים, הנמצאת בעיצומה של תנופת בינוי חסרת תקדים העתידה להוסיף כ-7,000 יח"ד לעיר בעשור הקרוב, והשותפות עם משרד התחבורה חיוני לקידום ושיפור איכות החיים.

3 צפייה בגלריה
ביקור שרת התחבורה בקרית ים
ביקור שרת התחבורה בקרית ים
מירי רגב קיבלה סקירה של קידום תוכניות התחבורה החדשניות
(צילום: באדיבות עיריית קרית ים)

הבשורות המשמעותיות לקרית ים כוללות קידום מיידי של נתיב מטרונית משד' ירושלים אל חוף הים, שיימשך לכל אורכו, ויסייע לנגישות לחוף הים הן לתושבים והן למבקרים מן חוץ.
בנוסף, קידום פרויקט גשר להולכי הרגל בין קרית ים לקרית מוצקין, הנחייה לחברת נמלי ישראל לצרף את קרית ים לתוכנית שיקום חופי המפרץ אשר כללה עד כה רק את חופי חיפה, המשך תכנון תחבורתי של שבילי אופניים ועוד.
כמו כן, תחזוקת שדרות ירושלים, בכלל זה נושא הרמזורים המהווה אתגר תעבורתי, יעבור לאחריות נתיבי איילון.

3 צפייה בגלריה
ביקור שרת התחבורה בקרית ים
ביקור שרת התחבורה בקרית ים
השרה רגב וראש העיר אבן צור
(צילום: באדיבות עיריית קרית ים)

קרית ים משתתפת בתוכנית משרד התחבורה והרלב"ד למלחמה בתאונות הדרכים ותבצע פעולות בהיקף של כ-6 מיליון שקל לטיפול באזורים בהם קיים ריבוי תאונות ו/או מחסור באמצעי בטיחות בדרכים.
שרת התחבורה, מירי רגב: "הגענו לחבר את העיר קרית ים ולתת מענה תחבורתי לאתגרים הרבים שעומדים בפני העיר. שמחתי לבשר על קידום נתיב המטרונית, על פיתוח תשתיות תחבורה ציבורית והרחבת הקו הכחול, לרווחת תושבי העיר. אני מודה לראש העיר דוד אבן צור, יחד נוביל מהפכה תחבורתית".
ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור: "הצעדים המבורכים הללו הינם בעלי משמעויות כלכליות בהיקפים של עשרות ומאות מיליוני שקלים ומהווים הבעת אמון חד משמעית בצמיחה ובפיתוח של תחום התחבורה בקרית ים.

קראו עוד:

"העיר התברכה ברצועת חוף מופלאה, ובעזרת השרה רגב ומשרד התחבורה נוכל להגדיל אף יותר את הנגישות לחוף הים, בו מבקרים מדי עונת רחצה כחצי מיליון איש. אני מברך על השותפות אשר לתוצאותיה השפעות חיוביות ישירות על איכות החיים של כל תושב ותושבת בעיר ומבקש להודות לצוותי המשרד והעירייה על העבודה ההדדית".