השבוע נחנך מסוף תפעולי חדש (מסוף כורדני) לאוטובוסים ולמטרוניות בקרית מוצקין. המסוף החדש ממוקם בין רחוב ירושלים ורחוב מנחם בגין, ובסמוך למסוף מרכזית הקריות.
2 צפייה בגלריה
מסוף כורדני בקרית מוצקין
מסוף כורדני בקרית מוצקין
מסוף כורדני בקרית מוצקין
(צילום: יעקב קפוליאנסקי, אי.אס.קיו להנדסה)
המסוף החדש הוקם ביוזמת משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון ועיריית קרית מוצקין, במסגרת שיפור מערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה. המסוף משתרע על שטח של כ-18 דונם וכולל 55 מקומות חנייה לאוטובוסים של החברות "אגד" ו"סופרבוס".
מסוף כורדני יאפשר למפעילים גמישות תפעולית ויסייע במניעת נסיעות סרק בתפוסה נמוכה. כמו כן, הוא ישפר את זמני ההגעה ואמינות השירות ויקל על הגודש בכבישים.

2 צפייה בגלריה
מסוף כורדני בקרית מוצקין
מסוף כורדני בקרית מוצקין
מסוף כורדני בקרית מוצקין
(צילום: יעקב קפוליאנסקי, אי.אס.קיו להנדסה)
הפרויקט כלל גם הצבת מבנה התרעננות חדיש וחדרי מנוחה לרווחת הנהגים, עבודות פיתוח תשתיות, התקנת תאורה חדשה וריבוד אספלט. בעתיד הקרוב יותקנו במסוף גם עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים.
במסגרת הפרויקט בוצעו שינויים גיאומטריים בצומת רחוב חיים טופול (מקביל לרחוב הברוש) ושדרות ירושלים הכוללים הסדרה ורימזור שיאפשרו נסיעה לכל הכיוונים, סלילה והרחבה של כביש הגישה לשכונת נאות גנים. כמו כן בוצע חידוש של תשתיות חשמל, רמזורים, תקשורת וניקוז באזור המסוף והותקנו אמצעי בטיחות למשתמשי גינת הכלבים ואזורי הפנאי הסמוכים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: ״אני מברכת את תושבי קרית מוצקין על פתיחת מסוף כורדני, המשתלב בתפיסת החיבוריות של משרד התחבורה, שבליבה מרכזי תחבורה אזוריים המקושרים לסביבתם במגוון ערוצים. ברכות גם לחברות אגד וסופרבוס, ולנהגיהן, אשר ייהנו מעתה מתנאים משופרים במסוף ויוכלו לנוח ולהתרענן לפני חזרתם לכיסא הנהג, ולמתח ולאחריות הכרוכים בתפקידם. יש לנו תוכניות גדולות למטרופולין חיפה ולאזור הצפון, ופרויקטים רבים מצויים בשלבי תכנון וביצוע".

קראו גם:

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי: ״אני שמח לבשר לתושבי העיר על פתיחת הצומת המחודש של רחוב חיים טופול (מקביל לרחוב הברוש) ושדרות ירושלים. תודה למשרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, על שיתוף פעולה פורה וייחודי״.
מנכ"לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן: "המסוף התפעולי החדש הוא שלב נוסף בפיתוח התשתית לתחבורה ציבורית. משתמשי הדרך יכולים כעת גם ליהנות משיפור תשתית משמעותי בצומת חיים טופול, שדרות ירושלים ובסביבת המסוף".