אלעד אליהו, הנדסאי אלקטרוניקה מקרית שמונה, בן 41 נשוי +3, נדבק בקורונה לפני שנה. בשל מצבו הוא הורדם והונשם למשך 79 ימים. במשך כל אותו הזמן משפחתו לא הפסיקה להתפלל עליו.
3 צפייה בגלריה
חזר לחיים. אלעד אליהו
חזר לחיים. אלעד אליהו
חזר לחיים. אלעד אליהו
(צילום: כרמל)
אליהו: "לפני כשנה אשתי והילדים נדבקו בקורונה אז הלכתי לבית של אמא שלי כדי שלא אדבק מהם אבל מתברר שכן נדבקתי מהם ואני ואמא שלי חלינו מאוד. בשלב מסויים הייתי כבר באפיסת כוחות והמשפחה הזמינה לי אמבולנס, הגעתי לבית חולים בצפת עם קשיים נשימתיים והמצב שלי המשיך להתדרדר כל הזמן עד שהצוות הרפואי אמר לי: 'צריך להרדים ולהנשים אותך, זה הסיכוי היחיד שלך לשרוד'. אמרתי בליבי לקדוש ברוך הוא: 'הנני בידך ובידך בלבד', ונתתי לרופאים אישור להרדים אותי".
3 ימים אחרי שהרדימו את אליהו בצפת מצבו המשיך להתדרדר והוא היה מועמד לאקמו (הנשמה המיועדת לסובלים מכשל נשימתי קיצוני). לפנות בוקר הגיעו צוותים של בית החולים כרמל לצפת, והעבירו אותו באמצעות ניידת כרמל. מנהל ה-ICU בכרמל, ד"ר אריק עדן אמר לאחותו של אליהו כי אם הצוותים היו מגיעים בזמן, אליהו לא היה שורד עד הבוקר.

3 צפייה בגלריה
אלעד אליהו במהלך הרדמתו בכרמל
אלעד אליהו במהלך הרדמתו בכרמל
אלעד אליהו במהלך הרדמתו בכרמל
(צילום: באדיבות המשפחה)

האחות רינת: "המצב של אלעד היה ממש קשה ולא ודאי. אני זוכרת שהלכתי לד"ר עדן והתחננתי בפניו על החיים של אחי והוא אמר לי: 'אח שלך פה בשביל להבריא, הוא יוצא מכאן בחיים'. לאחר יותר מחודשיים של הרדמה והנשמה היו לאלעד פתאום ממצאים בסיטי מוח וד"ר עדן אמר לנו: 'זהו, אני מעיר אותו'. תהליך היציאה מההרדמה והנשמה היה קשה מאוד אבל אז פתאום אלעד פקח עיניים".
במהלך התקופה בה אלעד היה מורדם ומונשם עם קורונה, גם אמו הייתה באותו מצב, נאבקת על חייה, אך המחלה הכריעה אותה. אלעד מספר על ההתעוררות אחרי 79 יום והגילוי: "הדבר הראשון ששאלתי ברגע שיכולתי, היה מה עם אמא שלי; בשלב הראשון הסתירו ממני לגמרי שאמא שלי נפטרה, המשפחה פחדה שבמצבי לא אוכל להתמודד עם הבשורה אבל כמובן שבסוף סיפרו לי, זה היה לי מאוד מאוד קשה, הלכתי לישון בעולם עם אמא והתעוררתי לעולם בלי אמא".

3 צפייה בגלריה
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
(צילום: י.א)

קראו גם:

"אני לא זוכר כלום מאותה התקופה אבל אני יודע שכל יום האחים שלי עשו עליי תורנויות, כל יום מישהו היה איתי, החברים התפללו עליי ואפילו אנשים זרים. אני רוצה להודות לכל הרופאים של כרמל שטיפלו בי במסירות נפש, ובעצם כל החיים שלהם הם פעולה אחת גדולה של מסירות נפש, הם ממש השליחים של הקדוש ברוך הוא".
האחות רינת: "הצוות של כרמל כל כך מקצועי ואנושי, את מרגישה כל הזמן שאת מדברת עם אנשים שיודעים מה הם עושים אבל גם חשוב להם שגם המשפחה תרגיש טוב ולא רק החולה, הם מסבירים כל דבר ודבר ולא מנפנפים אותך. היו שם לאורך האשפוז של אלעד כל כך הרבה אנושיות, חמלה, ביטחון וד"ר עדן בשבילי הוא כמו מלאך. הוא מלאך שהציל את אח שלי".
פורסם לראשונה: 16:13, 03.04.23