בית משפט השלום בקריות גזר בסוף השבוע שנה מאסר בפועל על תושב קרית ים (28) שתקף קשיש בן 81 בחוף הים בקרית ים, הפיל אותו ובעט בפניו בעודו שוכב על הרצפה.
1 צפייה בגלריה
חתכים בפנים ושבר באף. קשיש
חתכים בפנים ושבר באף. קשיש
חתכים בפנים ושבר באף. קשיש
(צילום: shutterstock)
הנאשם הורשע בעבירה של תקיפת זקן וגרימת חבלה של ממש לאחר שהודה כי ב--19.12.19 בשעות הצהריים טייל עם כלבתו בחוף אמיגוס בקרית ים. באותה עת ביצע הקשיש פעילות ספורטיבית בחוף וכאשר עבר לידם, הכלבה התקרבה אליו והוא הרים את רגלו מתוך חשש שהיא תפגע בו.
בתגובה לכך תקף הנאשם את הקשיש במכות אגרוף בפניו, גרם לנפילתו והמשיך לבעוט בו בעודו שוכב על הרצפה. הקשיש נפצע ונגרמו לו חתכים ושטפי דם בפנים וכן שבר באף והוא אושפז למשך שלושה ימים.
התביעה ביקשה לגזור על הנאשם 22 חודשי מאסר בפועל ובדיון משפטי ציינה התובעת עו"ד יפעת בוסקילה כי חומרת מעשיו של הנאשם משתקפת מנסיבות העבירה כלפי קשיש והמשך הכאתו גם לאחר שנפל ארצה ופציעתו.
הסניגור, עו"ד אסף צברי מהסנגוריה הציבורית, ביקש מבית המשפט להתחשב בנסיבות חייו של מרשו אשר חוות התעללות מינית בילדותו ומאז נכנס לטראומה שלא הצליח לצאת ממנה. אחיו של הנאשם סיפר בבית המשפט חודש לפני תקיפת הקשיש חלה הידרדרות במצבו הנפשי של אחיו והוא התחיל לחשוב שהוא מאומץ ואף אושפז בבית חולים פסיכיאטרי.
מחוות הדעת הפסיכיאטרית שהוגשה בעניינו של הנאשם נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין הוא מהווה סיכון לציבור וכי התמכר לסמים בניסיון להתמודד עם הטראומה שעבר בילדותו שעד עתה מלווה אותו.
הנאשם שלא נכח בדיון, בשל תקנות הקורונה, חובר לדיון מתא המעצר באמצעות טלוויזיה במעגל סגור וביקש את סליחת הקשיש.
מעבר לשנת מאסר בפועל גזרה השופטת איילת השחר ביטון-פרלה על הנאשם מאסר על תנאי ופיצוי לקשיש בסך 1,500 שקל.