הקלות הבלתי נסבלת של האלימות: פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד תושב קרית ביאליק (35) ביאליק שדקר ופצע אנוש את שכנו (47) על רקע ויכוח על מקום חנייה. עם מעצרו של החשוד, לפני מספר שבועות, ייחסה לו המשטרה חשד לניסיון רצח, אבל בסופו של דבר כתב האישום מייחס לו עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.
1 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחוב הדקלים בקרית ביאליק
זירת האירוע ברחוב הדקלים בקרית ביאליק
זירת האירוע ברחוב הדקלים בקרית ביאליק
(צילום: פרטי)

מכתב האישום עולה, כי הנאשם ואשתו מתגוררים ברחוב הדקלים בקרית ביאליק, שם מתגורר גם הקורבן, נשוי ואב לארבעה ילדים, בן 47.
בתאריך 23 בנובמבר השנה, בשעות הערב, החנה המתלונן את רכבו בחנייה ליד ביתו. למחרת, בעת שהגיע לרכב עם בתו, בת ה-6, ניגשה אליו אשתו של הנאשם ואמרה לו כי הוא חנה במקום חנייה השייך לה.
המתלונן השיב כי החנייה לא שלה והוא יחנה היכן שירצה. בין השניים התפתח ויכוח מילולי, כאשר בשלב מסוים אמרה אשתו של הנאשם למתלונן כי הוא ערס וכי היא גם מכירה ערסים. אשתו של הנאשם צילמה את המתלונן וזה בתגובה השיב לה כי היא לא צריכה לצלם אותו ואת הרכב שלו ומסר לה את כתובתו ושמו.

תיעוד: דקר את שכנו בגלל סכסוך על חנייה
(צילום: דוברות המשטרה)


המתלונן נסע מהמקום והאישה סיפרה לבעלה על הוויכוח שהיה לה עם השכן. היא אמרה לו שמדובר בערס וכי צריך לפנצ'ר לו את הגלגלים. הנאשם אמר כי יעשה את זה ואשתו שלחה לו את התמונות שצילמה.
סמוך לשעה 8.45 חזר המתלונן לחנייה, תוך שהוא חולף על פני הנאשם, שגם היה ברכבו. הנאשם ירד מהרכב והחל ללכת במהירות אחרי רכב המתלונן, שהבחין בכך עצר את רכבו ויצא ממנו.

השכן שלף סכין


הנאשם צעק לעבר המתלונן "אתה רוצה לריב?", והמתלונן השיב לו בשלילה. הנאשם שלף מכיס מכנסיו סכין והמתלונן אמר לו שיחזיר אותה. בין השניים התפתח עימות פיזי במהלכו דקר הנאשם את המתלונן, דקירה עמוקה בחזה ועוד אחת במותן. המתלונן ניסה להדוף את הנאשם, תפס בידו ובעט בו. לאחר מכן ברח הנאשם מהמקום בעוד הקורבן נכנס לרכבו, הזמין אמבולנס והתמוטט.

קראו עוד:

הקורבן הועבר למרכז הרפואי רמב"ם, שם עבר ניתוח חירום בו נתפר חתך 2 ס"מ בליבו. הוא אושפז בבית החולים מתאריך 24 בנובמבר ועד 1 בדצמבר, כאשר בשלב ראשון מצבו הוגדר אנוש ובהמשך השתפר.
"במעשיו המתוארים לעיל, גרם הנאשם למתלונן חבלה חמורה ופצע אותו שלא כדין, בכוונה להטיל בו נכות או מום, או לגרום לו חבלה חמורה, והחזיק סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקה למטרה כשרה", נכתב בכתב האישום שבו שני סעיפים, חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין. המשטרה גם הגישה לבית המשפט בקשה למעצר עד לתום ההליכים.
יצוין, כי החקירה נערכה על ידי חוקרי תחנת זבולון, שהצליחו לעצור את הנאשם זמן קצר לאחר ביצוע המעשה.
סניגורו של הנאשם, עו"ד משה נעמן: "מרשי הכחיש בחקירותיו את המיוחס לו ועמד על חפותו. מדובר באדם נורמטיבי, משכיל ועובד. אנו נלמד ונבחן את חומר הראיות והתמונה תתברר בבית המשפט".
פורסם לראשונה: 10:46, 18.12.23