בשבועות האחרונים החלה תופעה מטרידה שבה אירעו מספר מקרים של חולים הנשדדים מחוץ לבית המרקחת. לשכת התביעות זבולון הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום נגד תושב קרית חיים בן 20 בגין גניבת שקיות המכילות קנאביס רפואי ממטופלים. הנאשם נעצר במבצע עוקץ מוצלח של חוקרי מרחב אשר ותחנת זבולון, בעת ששוטרת סמויה רכשה את הסם זמן קצר קודם לכן בבית מרקחת, והצעיר גנב ממנה שקית קנאביס.
1 צפייה בגלריה
גניבת קנאביס רפואי
גניבת קנאביס רפואי
תיעוד הגניבה
(צילום: דוברות המשטרה)

מכתב האישום עולה, כי בית המרקחת "תפרחת" בשדרות ירושלים בקרית ים הוא מקום ייעודי העוסק במכירת קנאביס רפואי לזכאים. במהלך החודש האחרון התקבלו במשטרה מספר תלונות מלקוחות של בית המרקחת שסיפרו כי בעת שיצאו מהמקום עם שקיות הקנאביס, אלמונים תקפו אותם וגנבו להם את השקיות.
בעקבות התלונות, ביצעה המשטרה, בתאריך 6 בדצמבר, פעילות יזומה ליד בית המרקחת ושוטרת הציגה עצמה כלקוחה של בית המרקחת אשר רכשה קנאביס רפואי. מכתב האישום עולה כי באותה תקופה קשר הנאשם קשר עם קטין בן 17 לביצוע גניבות מלקוחות בית המרקחת. השניים קבעו להיפגש בכניסה למקום לשם איתור קורבנות פוטנציאליים.

תיעוד: חטף שקית קנאביס משוטרת סמויה
(צילום: דוברות המשטרה)


ב-6 בדצמבר, בשעה 11.30, התמקמו הנאשם והקטין בסמוך לבית המרקחת, תוך שהם מסתתרים ושומרים על קשר עין עם באי המקום. הם עקבו כמה פעמים אחר קורבנות פוטנציאלים אבל נסוגו ברגע האחרון והמשיכו במעקב.
בסביבות השעה 15.30, יצאה השוטרת מהמקום כשהיא מחזיקה בידה את שקית הקנאביס והלכה לכיוון רחוב ז'בוטינסקי הסמוך. הנאשם והקטין הנוסף תצפתו עליה, כשהם מסתתרים מאחורי שיח.

קראו עוד:

השניים החלו לעקוב אחר השוטרת לאורך רחוב הרצל, ובשלב מסוים נעצרו. גם השוטרת נעצרה והפנתה אליהם את הגב, ואז פתחו השניים בריצה. כאשר הגיעו אליה, חטף הנאשם את שקית הקנאביס מידיה של השוטרת. בשלב זה נעצרו שני הגנבים.
כתב האישום מייחס לנאשם מקרה נוסף, בתאריך 5 בדצמבר, בו הנאשם והקטין תצפתו על בית המרקחת, אבל לא גנבו לבסוף סמים. כתב האישום כולל שלושה סעיפים: גניבה, תקיפה כדי לגנוב וקשירת קשר לביצוע פשע.
עוד יצוין, כי בעת הדיון טענה המשטרה כי הצעיר היה מעורב בעוד שני מקרי גניבת סמים, אבל כתב האישום אינו מתייחס למקרים אלו. כמו כן נטען בדיוני המעצר כי לחשוד יש עבר פלילי, ועומד נגדו עונש מאסר על תנאי.
במקביל הגישה המשטרה בקשה למעצר עד לתום ההליכים נגדו.
פורסם לראשונה: 08:35, 18.12.23