"יום הולדת של אושרי בלעדיו זה ללא ספק אחד הימים הקשים ביותר", סיפרה השבוע טליה בוצחק מקרית שמואל. "הסתכלתי על תמונות יום הולדת שלו מהילדות, ורואים משנה לשנה את הגדילה וההתפתחות, ואז נופלת ההבנה שאין יותר תמונות כאלו, הכל נקטע. מצד שני הנשמה של אושרי עדיין נותנת מעצמה לי ולאחרים, וזה גם סוג של גדילה והתפתחות".
4 צפייה בגלריה
"הייתי מעריצה שלו". טליה ואושרי בוצחק ז"ל
"הייתי מעריצה שלו". טליה ואושרי בוצחק ז"ל
"הייתי מעריצה שלו". טליה ואחיה, אושרי בוצחק ז"ל
(צילום: פרטי)
את השיר 'יום הולדת' של אביחי הולנדר, הכירה טליה עוד הרבה לפני שאושרי נהרג: "אמא שלי הייתה מחוברת לשיר הזה הרבה לפני שאושרי נפל, ואני הכרתי את השיר ואהבתי אותו. אבל בחלומות הכי שחורים שלי לא דמיינתי שיבוא יום ואני אשיר את השיר הזה על אחי אחרי שהוא כבר לא יהיה איתנו.
"חבר טוב של אושרי שעוסק במוזיקה ומקליט מוזיקה הציע לי להקליט קאבר לשיר הזה לכבוד יום ההולדת ה־23 של אושרי ואני מיד הסכמתי. תמיד אני ואושרי היינו שרים בתור ילדים, ואושרי אמר לי שאני צריכה ללכת לבית ספר למוזיקה והוא יבוא איתי, אבל אף פעם לא פרסמתי שום דבר ששרתי.

4 צפייה בגלריה
סרן אושרי משה בוצחק ז"ל
סרן אושרי משה בוצחק ז"ל
סרן אושרי משה בוצחק ז"ל והוריו
(צילום: פרטי)

"אחרי שאושרי נהרג משהו נפתח והתחלתי להעלות קאברים שלי לאינסטגרם. תמיד אהבתי את השירים של יום הזיכרון, ובשלוש השנים האחרונות, מאז שאושרי חייל, תמיד חשבתי על הדבר הכי נורא, מה היה קורה לו אחי היה נהרג, וביום הזיכרון הזה – כל מה שחששתי ממנו יעבור עלי. אבל יום הזיכרון התחיל השנה הרבה יותר מוקדם ואני הקלטתי שירים של זיכרון כשהכל כמובן מכוון על אושרי".
לטליה עוד חמישה אחים, אבל הקשר הכי קרוב היה עם אושרי: "אושרי הוא הבכור ואני השלישית. הייתי ממש מעריצה שלו. בכל סופ"ש היינו נפגשים ומדברים ומתייעצים על הכל. הרגשתי תמיד הכי פתוח איתו לספר ולשתף ולקבל ממנו עצות טובות. בשנה הזו התחלתי שירות לאומי והיה לי לא פשוט כי המקום לא התאים לי.

4 צפייה בגלריה
סרן אושרי משה בוצחק ז"ל
סרן אושרי משה בוצחק ז"ל
"עודד אותי להתגייס". סרן אושרי משה בוצחק ז"ל
(צילום: פרטי)

"אושרי ליווה אותי וחיזק אותי והוא היה אמור לעשות קו קרוב אלי והבטיח לבקר ולסייע, אבל אז פרצה המלחמה והתכנונים השתנו. רק אחרי שאושרי נהרג קיבלתי החלטה לעזוב את השירות לאומי ולהתגייס, זו הייתה ההחלטה הראשונה והיחידה המשמעותית שעשיתי בלי אושרי, וזה קשה מאוד. תמיד אושרי עודד אותי להתגייס ואמר לי 'זה יתאים לך בטירוף'. בסוף עשיתי את מה שהוא רצה בשבילי, אבל אני עדיין לא מאמינה שהוא לא יראה אותי במדים, זה קשה".

4 צפייה בגלריה
טליה ואושרי בוצחק ז"ל
טליה ואושרי בוצחק ז"ל
"הייתי מעריצה שלו". טליה ואחיה, אושרי ז"ל
(צילום: פרטי)

ביום שני האחרון הגיעה טליה לכנסת, כחלק מפורום הגבורה: "לא מעט משפחות שיקיריהן נהרגו או נפצעו במלחמה לוקחות חלק בפורום הגבורה שמטרתו להגיע לפני הדיונים לכנסת ולעודד את הממשלה לא לצאת להפסקת אש ולסיים את המלחמה בניצחון אמיתי.

קראו עוד:

"אח שלי אושרי והרבה חיילים אחרים לא נהרגו כדי לעצור כאן. יש לנו חשש שכל מחבל שישחררו יחזור לטרור ויחזור לפגע. לאחי אושרי לא יהיו ילדים, אבל לא יכול להיות שגם הילדים שלי ושל ארוסתו לא יוכלו לחיות כאן בשלום".