חייה של צעירה בת 26 מקרית מוצקין ניצלו לאחר שמטען רב עוצמה הונח מתחת לרכבה על ידי לא אחר מאשר אחיו הגדול של בן זוגה, כולם תושבי קרית מוצקין.
2 צפייה בגלריה
מטען חבלה
מטען חבלה
"בכוחו של מטען החבלה שנתפס להמית אדם בעת התפוצצותו"
(צילום המחשה: shutterstock)
כתב אישום חמור הוגש אמש (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה שחשף פרשייה מצמררת במיוחד. הנאשם בעבירות אמל"ח וסמים, תושב קרית מוצקין (34), נעצר בחשד שהטמין מטען חבלה מתחת לרכבה של החברה של אחיו. החשוד הכחיש את המיוחס לו, ושוחרר לאחר שבוע. אך שבוע לאחר מכן הגיעו ראיות הזהב שהפלילו אותו וקשרו אותו להטמנת המטען.
תחילתו של הסיפור הזה בשתיים בלילה לפני חודשיים וחצי. חברתו של האח הקטן של הנאשם מבקשת ממנו שיקפוץ לקנות לה סיגריות כי היא פוחדת לנהוג בלילה.
האח הצעיר נעתר לבקשת חברתו, ויצא עם האופניים החשמליים שלו הקשורים מול רכבה של חברתו. "הבחור התכופף כדי לפתוח את מנעול האופניים. אז ראה חפץ מנצנץ מתחת לרכב של החברה. בכוחו של מטען החבלה שנתפס להמית אדם בעת התפוצצותו, והוא הכיל תערובת של חומר נפץ פירוטכנית בשני מטעני צינור", מספרים במשטרה.

2 צפייה בגלריה
מטען חבלה
מטען חבלה
"בכוחו של מטען החבלה שנתפס להמית אדם בעת התפוצצותו"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

המטענים הכילו גם רש"ג (ראש גפרור חשמלי) הנפוץ מאוד בעולם הזיקוקים, והוא מדליק את חומר הנפץ. בביתו של הנאשם נמצא ציוד משלים למטען, נתפסה מערכת הפעלה אלחוטית שיכולה לשמש מערכת הפעלה במטען חבלה, ואף שימשה במטעני חבלה בעבר. כמו כן, נמצאו בביתו גם צינורות דומים לסוג הצינורות ממנו הכינו את המטענים שהונחו מתחת לרכב", מסבירים במשטרה את הממצאים.
יחד עם זאת, אלו לא היו ראיות הזהב. שבוע לאחר ששוחרר החשוד מהמעצר, הגיעה למשטרה חוות הדעת של מעבדת הזיהוי הפלילי של המשטרה, ממנה עלה כי נמצאו התאמות DNA חיוביים לנאשם על שלוש חתיכות של סרט דביק להדבקה (מסקנטייפ), ששימשו אותו להצמיד את מערכת ההפעלה על גבי המטען ועל גבי הסוללה ששימשה מקור המתח במטען.
מצלמות האבטחה של הבניין תיעדו את הנאשם מניח את המטען סמוך לשעה אחת בלילה. שעה אחת בלבד בטרם יצא אחיו הקטן לקנות סיגריות, למרבה מזלו באופניים, ולא ברכב שעלול היה להתפוצץ.

קראו גם:

אסון משפחתי גדול נמנע כל זאת כשהרקע לאירוע לא ברור, משום שהנאשם שתק בחקירתו, ואם כבר מסר גירסה, היא לא היתה כזאת שמניחה את הדעת. בנוסף, במשטרה בודקים כעת מדוע ברשותו נמצא ציוד מתקדם להכנת מטענים, והאם סוג המטען שהכין תואם למטענים אחרים שהתפוצצו באזור.
"לא כל אחד ולא כל עבריין מחזיק בביתו רש"ג, מערכות הפעלה משדר להפעלת מטען מרחוק, מערכת אלחוטית נוספת, ועוד ציוד שמשמש מהנדסי מטעני חבלה", אמר גורם במשטרה.