תושבים רבים מקרית מוצקין הזכאים להנחה קבועה בתשלומי הארנונה, בשל נכות, זקנה ועוד, גילו להפתעתם כי בחשבון הארנונה 2024 בוטלה ההנחה שהיתה נהוגה עד כה, ומיהרו למשרדי הגבייה בעירייה.
2 צפייה בגלריה
עיריית קרית מוצקין
עיריית קרית מוצקין
עיריית קרית מוצקין
(צילום:נחום סגל)

יצוין, כי בשוברי התשלום ישנה הערה קטנה בתחתית ובה כתוב: "זכאי להנחה אשר לא עודכנה בחשבון זה מתבקש לפנות למחלקת הגבייה". אולם, מי שלא שם לב להערה, ויש לו הוראת קבע מחשבון הבנק או מכרטיס האשראי לא יקבל את ההנחה המגיעה לו.
ג', אחד התושבים, סיפר: "אבא שלי זכאי להנחה קבועה בשל זקנה ונכות קבועה, ובשוברים של 2024 לא ניתנה הנחה. אבי כלל לא שם לב לדבר הזה, רק אחרי ששמעתי מקרובים על כך ובדקתי את השוברים של אבי גיליתי את זה. נדמה לי שבעירייה עשו את שיטת 'מצליח' בתקווה שתושבים רבים ישלמו את המחיר המלא ולא ישימו לב".

2 צפייה בגלריה
חשבון ארנונה
חשבון ארנונה
חשבון ארנונה ללא הנחה
(צילום: פרטי)

נ' תושב נוסף סיפר: "יש לי כבר שנים זכאות להנחה בארנונה בעקבות העובדה שאני נכה צה"ל, והשנה בשוברים שמתי לב כי אני לא מקבל את ההנחה, פניתי על כך לעירייה, אבל אני יודע על רבים שלא שמו לב".
יו"ר האופוזיציה, ציקי אבישר: "העירייה עשתה פה 'שיטת מצליח' על תושבי מוצקין. כל הנתונים נמצאים במחשבי העירייה. האזרח הוותיק לא יהפוך לצעיר והחולה הסיעודי לא יהפוך פתאום לבריא. שניהם זכאים להנחה. הניסיון של העירייה להפיל את התיק על חברת המחשבים - מגוחך.
"אם הייתה תקלה במערכות המידע אפשר היה לפתור אותה בתוך שעה, אבל כאן היה מהלך מחושב. חוץ מלרשום הערה קטנה בתחתית השובר לתשלום, העירייה לא התאמצה לסייע לתושבים למצות את זכויותיהם, היא נזכרה להגיב בנושא רק לאחר שהזהרתי את תושבי מוצקין ברשתות החברתיות. בכוונתי לדרוש ממבקר העירייה לעשות השוואה בין נתוני הזכאות לבין החיובים שבוצעו בפועל".

קראו עוד:

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "תושבים יקרים, בשובר התשלום לארנונה, הודיעה העירייה כי חלה תקלה טכנית, של חברת המחשוב הנותנת שירות לעירייה, בהגדרת קבוצות ספציפיות של הזכאים להנחה (אזרח ותיק, אזרח ותיק עם השלמת הכנסה, קצבת שארים עם השלמת הכנסה וגמלת סיעוד).
"למרות שההנחה לא באה לידי ביטוי בשובר השנתי אשר נשלח היא קיימת במערכת המחשוב (בשובר נכללה הערה בנושא תקלה זו- מסומן במצ״ב). שימו לב, תושב אשר שילם את השובר השנתי ללא ההנחה לה הוא זכאי, יקבל החזר כספי מלא בגובה ההנחה.
"תושב אשר שילם את השובר הדו חודשי ללא ההנחה לה הוא זכאי, יזוכה בדו חודשי הבא וכמובן יחוייב בהמשך בהתאם להנחה לה הוא זכאי. אנו מתנצלים על אי הנעימות ומייחלים לימים שקטים יותר, להחלמת החיילים והאזרחים הפצועים ולחזרת החטופים".
פורסם לראשונה: 13:35, 18.01.24