עו"ד תמי אולמן, כיום סגנית יו"ר לשכת עורכי הדין הארצית ובעבר יו"ר מחוז חיפה והצפון בלשכת עורכי הדין, הגישה שלשום (שני) לבית משפט השלום בקריות, תביעה על סך מיליון שקל נגד חברת גוגל ישראל בגין לשון הרע. הטענה העיקרית של אולמן הייתה שגוגל אפשה לקדם בפלטפורמה שלה תכנים פוגעניים נגדה שהועלו בשם בלוגרית פיקטיבית.
2 צפייה בגלריה
עו"ד תמי אולמן
עו"ד תמי אולמן
"ביטויים פוגעניים ברמה נמוכה ובלשון מסואבת". עו"ד תמי אולמן
(צילום: שרון צור)
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יואל גולדברג, נטען כי בתקופה שבה התנהלה מערכת בחירות להנהלת לשכת עורכי הדין, פרסמה בלוגרית בשם עדנה קרבל, באתר שלה, "כתבות פוגעניות, מעליבות, שיקריות בלשון משתלחת המבוססות על אמירות חסרות כל בסיס כנגד התובעת ו/או בני משפחתה ו/או משרדה", כאשר הנתבעת, חברת גוגל, "משמשת ככלי להפצת דברי הנאצה והתועבה השקריים, אשר לא מנעו בחירתה של התובעת לסגנית יושבת ראש לשכת עורכי הדין בישראל".
בתביעה נטען כי אותה בלוגרית, עדנה קרנבל, הינה דמות פיקטיבית שלא ניתן לאתר אותה, והיא משמשת למעשה שליחה של גורמים פוליטיים שביקשו לפגוע בעו"ד אולמן: "הכתבות מנוסחות בלשון עילגת, כאשר הבלוגרית קרנבל משתמשת בביטויים פוגעניים ברמה נמוכה ובלשון מסואבת, ובלשון השוק, וברור כי יש חובה להסיר ולסלק הפרסומים באופן מיידי, נוכח שקריותם ורעילותם ללא כל בסיס".

"דברי הבל וקללות"


בין השאר כתב אותה בלוגרית, כשהיא מתייחסת לעו"ד אולמן: "תמי אולמן היא לקקנית חונטה טיפוסית", "פרנסתה תלויה בליקוק תחת לפרקליטים", "זו סנגורית בנשמה או שזו כלבת צייד בתחפושת?", "פשוט אישה מטופשת נבזית ונאלחת", "תמי אולמן חרא של סנגורית", "תמי אולמן מוכרת את הלקוחות שלה", ועוד שורה ארוכה של ביטוים קשים.
בתביעה טוענת עו"ד אולמן: "מיותר להכחיש את הפרסומים אשר על פניהם ברור שהם שקריים.... דומה כי הנתבעת הייתה מחויבת להבין ההשתלחות ללא כל קשר לפניות להסרתן והייתה מחויבת לעשות זאת מיוזמתה נוכח דברי ההבל והקללות כנגד התובעת".
עו"ד אולמן הוסיפה: "הבלוגרית קרנבל, נכנסת באופן בריוני לחייה האישיים של התובעת באופן מצליב ובוטה תחת הכותרת: "סיפור חייה של הסתומה תמי אולמן", כאשר הנתבעת משמשת ככלי להפצת התועבה, כלי אשר במידה ולא היה ניתן בידי הבלוגרית, לא היה ניתן לבצע הפרסום השקרי ולא ניתן היה לפגוע בתובעת, אלא רק באמצעות הפלטפורמה שמעניקה הנתבעת הבלוגרית".
עו"ד אולמן ציינה כי לאור הפרסומים, גוגל עצמה הייתה צריכה לדאוג להסרתם, אבל היא לא פעלה לכך וגם לא נענתה לפניות שלה, באמצעות עורכי דינה, בעניין. "לא יעלה על הדעת כי חברה מכובדת דוגמת גוגל, תאפשר ההשתלחות הבלתי מרוסנת כלפי התובעת וללא כל קשר להליכים המשפטים אשר בכוונת התובעת לנקוט כנגד הבלוגרית לאחר איתורה, לרבות הגשת קובלנה פלילית ותלונה למשטרת ישראל. גוגל נדרש להסיר הפרסום לאלתר על מנת להקטין הנזקים הנגרמים לתובעת עקב המעשה הנלוז ופגיעה בשמה הטוב ולצורך כך, עותרת התובעת למתן פסק דין הצהרתי וצו עשה המחייבים הנתבעת להסיר הפרסומים ולמנוע המשך פרסומים דומים בעתיד".

אתר ל"חיסול חשבונות"


אולמן טוענת בתביעה כי פנתה מספר פעמים לחברת גוגל כדי להסיר את הפרסומים מהפלטפורמות שלה וכן לחסום גישה אליהם דרך מנועי החיפוש של גוגל.
בתביעה נטען כי לאחר בדיקת מומחים התברר כי הבלוגרית אינה דמות קיימת במציאות והיא לא ניתנת לאיתור. האתר שלה משמש "ל"חיסול חשבונות" ופרסומי לשון הרע כנגד עובדי הרווחה, שופטים, עורכי דין, ודמויות נוספות במערכת המשפט. מדובר באתר שתוכנו מזכיר את רשת האתרים שהופעלה על ידי מספר בלוגרים (ששמם ידוע לנתבעת) וכונתה "פרשת הטרור הרשת"".

2 צפייה בגלריה
גוגל
גוגל
הבלוגרית אינה דמות קיימת במציאות והיא לא ניתנת לאיתור
(צילום: canva)

אולמן הוסיפה, כי אומנם האתר לא בשליטת גוגל, אך זו משמשת כפלטפורמה להפצת לשון הרע ואינה מונעת את הפרסומים השקריים, כאשר הפרסום של הדברים מתבצע על הכר הפורה של מנוע החיפוש בשליטת גוגל. "ללא החשיפה האדירה שמנוע החיפוש מאפשר, פוטנציאל הנזק שמסתבר מהפרסומים המופצים יורד לאין שיעור, אך בהינתן החשיפה, הכתבה הקיצונית מקושרת ישירות לשם התובעת".

קראו עוד:

אולמן ציינה כי פנתה מספר פעמים לגוגל, להסרת התכנים, אבל ללא מענה הולם. היא הוסיפה כי אותה בלוגרית חזרה בחודש דצמבר 2023 לפרסם דברים בגנותה וגם בעקבות הפרסום המאוחר הזה נדרשה גוגל להסיר אותם.
מחברת גוגל לא נמסרה תגובה לתביעה.
פורסם לראשונה: 08:05, 17.01.24