בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה פסק פיצוי בסך 2,000 שקל לתושב קרית אתא, אשר תבע את רשת ויקטורי לאחר שבאחד מסניפי הרשת סירבו לקבל בקבוקים למחזור.
2 צפייה בגלריה
דורש פיצוי על הסירוב לקבל פיקדון
דורש פיצוי על הסירוב לקבל פיקדון
דורש פיצוי על הסירוב לקבל פיקדון
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מהתביעה עולה כי ב־26 בנובמבר 2023, בשעה 18.00, התובע הגיע לסניף ויקטורי בטירת הכרמל כדי להחזיר 50 בקבוקים מסומנים "חייב בפיקדון". בתביעה נטען: "כאשר התובע הגיע לקופה הראשית, נאמר לו על ידי שתי עובדות ששהו שם כי אין באפשרותם לקבל בקבוקים כעת מכיוון שהמכונה איננה פעילה.
יצוין, כי הסופר היה פתוח וזמין לשירות מלא של רכישת מוצרים מהסופר, וכלל לא היה תור או לחץ על הקופה הראשית. בהמשך הדין ודברים עם אחת הנציגות בקופה הראשית, התובע הבהיר לנציגה שמדובר ב"חוק הפיקדון" ושהיא מחויבת לקבל את הבקבוקים. הנציגה המשיכה בסירובה לקבל את הבקבוקים. לאחר דין ודברים, מנהל הסניף נקרא לעמדת הקופה הראשית והתובע הסביר בפניו שהוא מעונין להחזיר מיכלי משקה, אז גם מנהל הסניף סירב לקבלת הבקבוקים בטענה שהמכונה אינה תקינה ויש להגיע במועד אחר. כאשר התובע הבין שמנהל הסניף אינו מעונין לקבל את הבקבוקים, החל לצלם את מנהל הסניף ותיעד את עבירת החוק אותה ביצע".

"המכונה מקולקלת"


שבוע לאחר מכן הגיע שוב התובע לסניף על מנת להחזיר בקבוקים אף פעם נוספת נדחה בטענה שהמכונה לא תקינה ועליו להגיע במועד אחר על מנת למחזר את הבקבוקים. התובע חזר לביתו פעם נוספת עם הבקבוקים, פנה לשירות הלקוחות של הרשת והעלה את טענותיו וביקש התנצלות על ההתנהלות כלפיו ועל הזלזול בחוק.
הרשת חזרה אליו עם תשובה שהפנייה הועברה למנהלי הסניף והם יחזרו אליו "אם יהיה צורך בכך". גם פנייה לרשת דרך המועצה לצרכנות לא נענתה ולבסוף הוא הגיש תביעה בדרישה לפיצוי בסך 3,000 שקל.

2 צפייה בגלריה
רשת ויקטורי
רשת ויקטורי
רשת ויקטורי. הסניף לא קשור לידיעה
(צילום: נחום סגל)

רשת ויקטורי הגישה כתב הגנה בו דחתה את כל טענות התובע וציינה כי היא פועלת על פי חוק. לטענת הרשת, בעת שהתובע הגיע לסניף המכונה להחזרת הבקבוקים הייתה מלאה ונדרש פרק זמן מסוים כדי לרוקן אותה.

קראו עוד:

"התובע, שהיה חסר סבלנות, יצא מהסניף ולא שב. אם כן, התובע הוא זה שבחר לוותר על החזרת מכלי המשקה וקבלת דמי הפיקדון בעדם, עת בחר שלא להמתין מספר דקות עד לריקון המכונה, ובמקום זה בחר לנסות להתעשר על חשבון הנתבעת ולהגיש תביעה מופרכת".
הרשמת הבכירה דנה ביאלר, לאחר שמיעת שני הצדדים פסקה כי הרשת תפצה את הלקוח בסכום של 2,000 שקל מבלי לפרט את פסק הדין.