רק לפני כשבועיים הודיע ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, כי בעקבות השיגורים מלבנון לעבר העיר, יעברו בתי הספר הגדולים בקריה למתווה למידה מדורגת. אלא, שבשבוע שעבר החליטה העירייה לשנות את ההחלטה: "נחזור ללמידה מקרוב בבית הספר בהתאם להנחיות המיגון 'הכי מוגן שיש'. במקרה של אזעקה ובהתאם להנחיות פיקוד העורף - ההתפנות תהיה על פי המתווה הקודם, התפנות למקלט או למרחבים המוגדרים "הכי מוגן שיש".
3 צפייה בגלריה
תלמידי חטיבת דפנה בעת אזעקה
תלמידי חטיבת דפנה בעת אזעקה
תלמידי חטיבת דפנה בעת אזעקה
( צילום: מתוך הפייסבוק)

'הכי מוגן שיש'

אך קבוצת הורים של כ-270 הורים ליותר מ-600 תלמידים במערכת החינוך בעיר זועמים על ההחלטה, רבים מהם אף לא שולחים את ילדיהם לבתי הספר בעקבות בעיות המיגון, וביקשו להיפגש עם ראש העיר דוקורסקי בעניין, אך לטענתם הוא סירב. שירית זמיר, אם המובילה את קבוצת ההורים פרסמה פוסט בנושא הפונה לדוקורסקי שזכה לתגובות רבות של הורים כועסים ומודאגים: "אנו קבוצה של 270 הורים שחוששים לילדיהם. שמענו את הצעותייך ורעיונותייך אך בפועל ההנחיות שילדנו קיבלו הם: "במקרה של אזעקה, צאו למסדרון ושימו ידיים על הראש", לשון הפנייה.
"אנחנו לא מוצאים בכך פתרון בטיחותי וסרטונים רבים של פיקוד העורף מראים מה עלול לקרות אם ייפול טיל אפילו במרחק 100 מטר ממקום הלימוד של ילדינו. אנו מרגישים הורים שבויים שצריכים לבחור בין ביטחון ילדינו לבין צבירת פערים לימודיים וחברתיים".

3 צפייה בגלריה
תלמידים והורים במרחב המוגן ביסודי הבונים
תלמידים והורים במרחב המוגן ביסודי הבונים
תלמידים והורים במרחב המוגן ביסודי הבונים
( צילום: פרטי)

עוד הוסיפה אחת האמהות: "דווקא עכשיו, אחרי שהסתיימה הפסקת אש, ואין לנו מושג מה תכנן לנו האויב האכזר? אף אחד לא יכין אותנו שנוכל לקחת את ילדינו למקום מוגן לפני שישלחו עלינו טילים".
החשש של ההורים נובע מהעובדה כי למרבית התלמידים אין מקום במרחב המוגן בבתי הספר, והם מונחים להגיע למרחבים אחרים שהוגדרו כבטוחים על ידי פיקוד העורף. ההורים דורשים הגדלה של המרחבים המוגנים, או למידה פרונטלית ולמידה מרחוק בסבבים, כך שלכלל התלמדים בבית הספר יהיה מרחב מוגן לזמן אמת.

קראו עוד:

אחת האימהות אמרה: "להסתתר מאחורי הנחיות פיקוד העורף, כאשר ברור לכולם כי שההנחיה לא הגיונית זה במילה אחת הפקרות. בשתי מילים ילדנו מופקרים".

קראו עוד:

ההורים מבקשים להיפגש עם ראש העיר: "יש לנו פתרונות קונקרטיים שרצינו להציג בפניך בפגישה שסוכמה איתך (לאחר הפעלת קשרים) ואף דאגנו שיהיו איתנו אנשי מקצוע ואף בכירים במל"ל על מנת לתת מענה אמיתי למצוקתנו ולסכנה בה נמצאים ילדי העיר, אך מסיבות אישיות ביטלת את הפגישה חצי שעה לפני קיומה, ומאז אתה מסרב בתוקף להתייחס אלינו".

3 צפייה בגלריה
אלי דוקורסקי
אלי דוקורסקי
ההורים מבקשים להיפגש עם ראש העיר. אלי דוקורסקי
(צילום: דוברות העירייה)

ראש העיר העלה פוסט נרגש על פסל הרקדנית שהוצב באחת הכיכרות בעיר, והורים רבים הגיבו כי 'ראש העיר מעדיף פסלים על ביטחון הילדים' ותגובת דומות רבות בנושא המיגון החסר. דוקורסקי לא התעלם והשיב לאחת האימהות: "באשר לתגובתך החצופה שאני מעדיף פסלים על ילדי העיר, תגיע העת שתצטרכי להשיב על כך".
זמיר: "אנו מבקשים מראש העיר להיפגש איתו בנושא המיגון, והוא מסרב, אנו הורים לילדים בני עירו שמגיע להם ביטחון אמיתי. אף אחד לא רוצה לחכות לאסון כדי להתעורר".
מעיריית קרית ביאליק לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.