במהלך השבוע האחרון חתמו תלמידים רבים מתיכון אורט מוצקין על עצומה הקוראת לעירייה להציב ממ"דים יבילים בחצר בית הספר.
2 צפייה בגלריה
תלמידים באורט מוצקין בעת אזעקה
תלמידים באורט מוצקין בעת אזעקה
'מרחב הכי בטוח שיש'. תלמידי אורט מוצקין במסדרון, השבוע
(צילום: פרטי)
איתי זוסין, תלמיד כיתה י"ב, בין יוזמי העצומה, הסביר: "זו יוזמה שהתחילה מחשש אישי שלי. ההנחיה של פיקוד העורף הייתה להיצמד לקיר במסדרון בקומה השנייה בזמן אזעקה, והתלמידים פשוט נעמדו במסדרון. זה חלק מהרעיון של מרחב 'הכי בטוח שיש' של פיקוד העורף, במוסדות לימוד בהם אין מספיק ממ"דים לכלל התלמידים הנמצאים. אני מכבד את פיקוד העורף, אבל ההנחיה הזו פשוט לא נותנת לי תחושה שאני ושאר התלמידים בטוחים ואין לאן לברוח".
מספר תלמידים מוטרדים, התכנסו והחליטו לאסוף חתימות של תלמידים: "אנחנו, תלמידי תיכון אורט קרית מוצקין, קוראים לעיריית קרית מוצקין להציב ממ"דים יבילים בחצר בית הספר על מנת להבטיח שדרוג המרחב המוגן, שיפור תחושת הביטחון האישי וקיומה של שיגרת לימודים מיטבית בתקופת מלחמת חרבות ברזל. צריך היה ליישם זאת עם פרוץ המלחמה, אבל עדיף מאוחר מאשר תיכון ללא מרחב מוגן תקני". לשון העצומה.

פתרון זול ומהיר


זוסין: "חשוב לומר שלאחר שיחה עם הנהגת ההורים הבנו שהסידור אושר באופן חוקי, אבל אף אחד לא טרח לשאול אותנו מה דעתנו, או איך אנחנו מרגישים. תלמידים רבים לא מרגישים בטוחים כך. חשבנו על ממ"דים יבילים בגלל שזהו פתרון זול, מהיר, שיכול לאפשר שגרת לימודים בטוחה גם אם המלחמה בצפון תחריף. גם בשבוע שעבר וגם השבוע היו כאן אזעקות, לכן החשש הוא לגמרי ברור", הסביר.

קראו עוד:

"בנוסף, יש לא מעט תלמידים, כעשרים אחוז, שפשוט לא מגיעים לבית הספר כי הם חוששים, ואני ביניהם. בית הספר לא רק שלא נותן להם מרחב להגיש בו מוגנים, הוא לא מאפשר למי שלא מגיע למידה מרחוק, ויש פערים לימודיים נצברים. תלמדים צריכים להשלים את הכל לבד, ובית הספר רושם להם חיסורים לא מוצדקים. הבחירות קרבות ורבים מאיתנו כבר בעלי זכות בחירה, אני מקווה שהעירייה תיקח אותנו בחשבון".
מיטל פוליק ,יו"ר הוועד והנהגת ההורים של אורט מוצקין: "הנהגת ההורים תומכת תמיכה מלאה במחאת הילדים, יחד עם זאת חשוב לנו לציין כי לא נעשתה שום פנייה להנהגה מצד התלמידים. אנו תומכים במחאתם ומאמינים כי היא צודקת ולילדים יש זכות מלאה לדרוש מוגנות מוחלטת בין כתלי בית הספר ולא להסתפק ב"מוגן ככל הניתן". ההנהגה פעלה פעמיים בחודש האחרון מול בית הספר והרשות, במטרה להביא ללמידה הדרגתית, אך לאחר פניות הורים רבות שדרשו למידה רגילה, חזר בית הספר למתכונת שגרתית".

ביאליק: "ילדינו הם הפקר"


המצב באורט קרית ביאליק דומה. השבוע תועדו תלמידים רבים בזמן האזעקה כשהם עומדים במסדרון בית הספר על פי הנחיית פיקוד העורף 'כמרחב הכי בטוח שיש'. אחת האמהות סיפרה: "אני מוטרדת מאוד. למזלנו, השבוע האזעקה התבררה בסוף כתרגול בזמן אמת, אבל אני כאמא, יחד עם הרבה הורים נוספים מרגישה שהתרגול כשל. מי שמספיק להיכנס לממ"ד שכמובן לא מכיל את כל ילדי בית הספר, נכנס, ומי שלא צריך לשבת מתחת לשולחן, או יותר גרוע - מתחת לחלונות לאורך המסדרון.

2 צפייה בגלריה
תלמידים באורט ביאליק בעת אזעקה
תלמידים באורט ביאליק בעת אזעקה
"התרגול כשל". תלמידי אורט ביאליק, השבוע
(צילום: פרטי)

"מישהו התבלבל זה ירי טילים ולא רעידת אדמה, אם תהיה נפילה חלון מעל הראש של הילדים זו פגיעה בילדי, ולשבת מתחת שולחן זה בוודאי לא נכון. אני מרגישה שילדינו הם הפקר. אם זה המצב אנחנו מציעים לעבור ללמידה פרונטאלית בקפוסולות והשאר בלמידה מרחוק, כך שיגיעו מספר תלמידים שיש עבורם מרחב מוגן מיטבי בבית הספר". אם אחרת: "בכיתה של הילדה שלי המורה הורתה לתלמידים לא לצאת מהכיתה ולהיצמד לקיר. לא ברור לי איך התנהלות כזו מאושרת".
מעיריית קרית מוצקין נמסר: "מוסדות החינוך בקרית מוצקין פועלים על פי הנחיות פיקוד העורף ונוהל הכי מוגן שיש".
מעיריית קרית ביאליק נמסר: לאחר קיום הערכת מצב בהשתתפות פיקוח משרד החינוך, ולאור האירועים האחרונים, החליטה העירייה לאפשר לבתי ספר המכילים מ־700 תלמידים ומעלה כולל אנשי צוות, לעבור למתווה למידה מדורג החל ממחר. המתווה הינו זמני עד להערכת מצב חדשה".
פורסם לראשונה: 08:38, 16.11.23