תלמידי המועדונית של בית הספר גורדון בקרית חיים, ששהו אמש (רביעי) בעת האזעקות במבנה בית הספר, הורו להסתתר מתחת לשולחנות התלמידים, מאחר שבבית הספר אין מיגון. בעקבות כך החליטה הנהגת ההורים של בית הספר להשבית את בית הספר.
1 צפייה בגלריה
תלמידים ב כיתה א ב בית ספר יסודי גורדון ב קרית חיים מסתתרים מתחת ל שולחן
תלמידים ב כיתה א ב בית ספר יסודי גורדון ב קרית חיים מסתתרים מתחת ל שולחן
תלמידים בבית הספר גורדון מסתתרים מתחת לשולחן בעת תרגיל של פיקוד העורף
(צילום ארכיון: דורון גולן)
יו"ר ההנהגה ההורית, ליאת נחמני: "בית ספר גורדון קיים 70 שנה ללא שום מיגון וללא קומה נוספת, כך שלילדים ולצוות החינוכי אין אפשרות לצאת לחדר מדרגות לתפוס מחסה.
קראו גם >>
"במשך שנתיים אני פועלת מול עיריית חיפה וכל גורמי החינוך מעודכנים בעניין זה. לצערי עד כה אין שום התקדמות". העניין עלה שוב לסדר היום בעקבות הירי לעבר הקריות והחשש הגובר של ההורים לשלום התלמידים.
נחמני: "השולחנות זה היה המיגון היחידי שעמד לרשות התלמידים. לא עולה על הדעת שבשנת 2021 והמצב שהמדינה נמצאת בו ש-450 ילדים ואנשי צוות אינם מוגנים במסגרת החינוכית".
בעקבות כך התקבלה ההחלטה להשבית את בית הספר כמחאה ומתוך דאגה לחידוש הירי ולסכנת התלמידים. נחמני: "כולי תקווה שעיריית חיפה תבין ויפה שעה קודם שילדינו והצוות החינוכי היקר לנו אינם הפקר. אני מתכוונת לדרוש תשובות מהעירייה לאחר שבפיקוד העורף נענו לפנייתי ואמרו כי בניית המיגון הוא באחריות הרשות".
מעיריית חיפה נמסר: "מדיניות מיגון מוסדות החינוך בכל הארץ, ובכלל זה בחיפה, נקבעת על ידי פיקוד העורף, ועל פי הנחיותיו פועלת העירייה.
"בכל מוסדות החינוך, ובכלל זה בבית ספר "גורדון", נקבעו מרחבים מוגנים אליהם מתפנים התלמידים בשעת הצורך.
"כחלק מההיערכות העירונית לשעת חירום, המתקיימת מדי שנה, תירגלו בחודש האחרון כלל תלמידי מוסדות החינוך, לרבות בית ספר "גורדון", פינוי למרחבים המוגנים. יצוין, כי בשעת חירום לא מתקיימים לימודים במוסדות חינוך המצויים באזורים שהוגדרו על ידי פיקוד העורף.