בית משפט השלום בקריות שיחרר אתמול (ראשון) למעצר בית תושב קרית אתא בן 35 שנעצר בחשד כי תקף מפגינים בצומת לוחמי הגטאות, ריסס אותם בגז פלפל ואף קרא לעברם "נאצים".
3 צפייה בגלריה
החשוד (משמאל עם חולצה לבנה) מתעמת עם מפגינים
החשוד (משמאל עם חולצה לבנה) מתעמת עם מפגינים
החשוד (משמאל עם חולצה לבנה) מתעמת עם מפגינים
(צילום: מתוך עמוד X של בר שם אור)
במוצאי שבת, יצאו עשרות מפגנים נושאי דגלי ישראל לצומת הכניסה לקיבוץ לוחמי הגטאות בדרישה להחזרת החטופים והקדמת הבחירות.
משה שנר אחת המפגינים: "הפגנו בצד הכביש, עם הדגלים, לא הייתה כל חסימה וללא פרובוקציה, הפגנה באישור כמובן. לפתע הגיעה מכונית מכיוון עכו והנוסע, אדם שאיש לא הכיר, פתח את החלון והחל לקלל אותנו. אמר שאנחנו נאצים, שבגללנו קרו אירועי 7 באוקטובר. ואת זה אמר לחברי קיבוץ לוחמי הגטאות, יוצאי משפחות שניצלו מהשואה. הוא נעמד והחל לירוק ואז עצר את הרכב והחל להתעמת עם המפגינים".
לטענת שנר, התוקף שלף גז פלפל והחל לרסס את המפגינים (בתמונה). הוא עצמו צילם את האירוע ואז פנה התוקף לכוונו. "אני אדם מבוגר, חולה לב, לא התפרעתי ולא כלום. בשלב מסוים הוא ראה שאני מצלם את מה שקורה, נתן לי פליק ביד והעיף לי את הטלפון שנשבר. הוא גם ריסס אותי בגז - בידיים, בצוואר, ונזקקתי לטיפול רפואי. אחר כך הגשנו תלונה במשטרה".

3 צפייה בגלריה
החשוד מרסס גז פלפל מתוך רכבו
החשוד מרסס גז פלפל מתוך רכבו
החשוד מרסס גז פלפל מתוך רכבו
(צילום: מתוך עמוד X של בר שם אור)

במוצאי שבת הוציאה דוברות המשטרה הודעה: "המשטרה פתחה בחקירה מוקדם יותר הערב בעקבות עימות בין נהג רכב ובין מפגינים עם דגלים בצומת לוחמי הגטאות. במהלכו עפ"י החשד בוצעה תקיפה הדדית בין הצדדים. אחד החשודים במעורבות בקטטה בשנות ה-30 תושב עכו נעצר לחקירה בתחנת המשטרה ובהמשך בכוונת המשטרה לבצע מעצרים נוספים". יצוין, כי למרות שהכתובת הרשמית של החשוד היא בעכו, הוא מתגורר היום בקרית אתא.

"נמשיך במחאה"


שנר: "אחד המפגינים נעמד מול אותו אדם וניסה להגן עליי. לבסוף, התוקף הגיש נגד החבר שניסה לגונן עלי תלונה בגין תקיפה. עוד בלילה המשטרה סגרה את התיק נגד אותו חבר. אנחנו שומעים מדי שבוע קללות אך זו הייתה הפעם הראשונה שזה גלש לאלימות של ממש. אנחנו נמשיך במחאה שלנו למען ישראל הדמוקרטית".
בדיון להארכת מעצר החשוד שנערך בבית משפט השלום בקריות ביום ראשון טען סניגורו של החשוד, עו"ד אביעד חייט, כי החשוד אדם ללא עבר פלילי, נקלע לזירת הפגנה והותקף בעצמו. הוא אף הציג סרטון לבסס את טענתו.

3 צפייה בגלריה
עו"ד אביעד חייט
עו"ד אביעד חייט
"החשוד הותקף בעצמו". עו"ד אביעד חייט
(צילום פרטי)

השופטת אלואז זערורע קבעה כי יש חשד סביר לכך שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו. עם זאת, קבעה כי בשלב זה ניתן להמשיך בחקירה מבלי שהחשוד יהיה במעצר. לאור זאת שוחרר החשוד למעצר בית, של יומיים בקרית אתא ונאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים במקרה. והוא גם נדרש להפקיד ערבות בסך 3,000 שקל בקופת בית המשפט ולהמציא ערבות עצמית בסך 10,000 שקל.

קראו עוד:

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, פרסם בעקבות המקרה הודעה: "במהלך הפגנה בצומת לוחמי הגטאות התרחש עימות עם תושב עכו שחלף במקום, ותושבים שלנו חוו אירוע תקיפה.
"על פי הודעת המשטרה התושב התוקף נעצר לחקירה. אני מגנה בכל תוקף את האירוע המצער הזה. לא זו בלבד שתושבי הצפון נמצאים תחת מתקפה מהחיזבאללה והחיים בקו העימות בלתי נסבלים, לא יעלה על הדעת שבזמן מורכב כל כך עוד יצטרכו להתמודד עם אלימות מבית. אני סומך את ידי על המשטרה שתמצה את הדין עם התוקף ותדאג לביטחון התושבים".
אחד המפגינים: "לא מאמין שיעשו לתוקף הזה משהו. כמו במקרים אחרים אני מנחש שהתיק ייסגר מחוסר עניין לציבור".
פורסם לראשונה: 08:04, 15.07.24