בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר 12 חודשי מאסר על מאור בדרי (30) מקרית אתא שנאשם כי ביחד עם אחרים תקף דרוזי כי חשב שהוא ערבי. בדרי, היחיד מבין המתפרעים שהועמד לדין, נדרש לשלם לנהג פיצוי בגובה 7,500 שקל.
1 צפייה בגלריה
הפגנה בקרית אתא
הפגנה בקרית אתא
צעירים מתגודדים במרכז קרית אתא, אחת ההפגנות במאי 2021
(צילום ארכיון: איתי בן אליעזר)
מהלך מבצע 'שומר החומות', בחודש מאי 2021, פרצו ברחובות ישראל ועימותים בין ערבים ליהודים. במהלך ההתפרעות ברחוב דרך העצמאות בקרית אתא קראו הנוכחים קריאות גנאי בגנות האזרחים הערבים והשליכו אבנים לעבר כלי רכב וכוחות משטרה שהיו במקום.
לקראת השעה 21:00 חסמו המתפרעים את דרכו של רכב, שבו נהג המתלונן, צעיר דרוזי בן 18, לאחר שחשדו כי הוא ערבי. הם החלו להשליך אבנים לעבר הרכב וניפצו את שמשותיו, הכו את הנהג באגרופים וניסו למשוך אותו מהרכב. כוחות משטרה שהיו במקום גוננו עליו וניסו להרחיק אותם מהרכב. בזמן זה הגיע בדרי ויידה בעוצמה חפץ לעבר הרכב.
הנאשם הודה בעבירות של ניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות בצוותא ממניע גזעני, ניסיון חבלה במזיד ברכב בצוותא ממניע גזעני, והתפרעות. בגזר הדין שניתן לפני כשבוע בבית משפט המחוזי בחיפה נטען כי בדרי הביע חרטה על מעשיו.
"הנאשם מסר לקצינת המבחן כי נסחף אחר התנהגות ההמון, ומיד אחר שהשליך את אותו החפץ לעבר רכבו של המתלונן, התחרט על כך", נכתב. "הוא הושפע מהידיעות על המצב הביטחוני השורר באותה העת ומהאלימות הגואה. הנאשם הביע צער וחרטה בפני שירות המבחן".
קראו עוד >>
בגזר הדין התחשב השופט ארז פורת בהודאתו של בדרי וכן בעובדה שהוא המשתתף היחיד באירוע שהועמד לדין וגזר עליו 12 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשים מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן בגובה 7,500 שקל.
"מעשהו של הנאשם מעיד על ליקוי מאורות ערכי, אובדן דרך אנושי, כשהם מלווים באכזריות מופגנת. הנאשם הבחין במתלונן כשהוא שפוף ומדמם ואחרים משליכים אבנים על רכבו מנסים לפגוע בו באופן חוזר ונשנה", כתב פורת.
"על רקע סצנה קשה זו, ראה להוסיף את חלקו, בדמות המעשה שעשה, כאמור. רק בשל יד המזל, לא הביא המעשה לפגיעה ממשית ולנזק. המעשה קשה ומזעזע, ואף מקבל משנה חומרה נוכח המניע הגזעני שעמד ביסוד המעשה".
הנאשם יחל בריצוי עונשו ב-17 באפריל, סניגורו עו"ד ציון שמעון סירב להגיב.
פורסם לראשונה: 07:54, 16.03.22