עשרה חודשים אחרי שהמשטרה המליצה להעמיד לדין את ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי ובכירים בעירייה, טרם התקבלה החלטה. לפני כשבועיים הועבר תיק החקירה בחזרה מהפרקליטות למשטרה להשלמות חקירה. "לאחר סיום השלמות החקירה והעברת כלל החומרים, התיק ייבחן בפרקליטות", נמסר מהפרקליטות.
1 צפייה בגלריה
חיים צורי במסדרונות בית המשפט
חיים צורי במסדרונות בית המשפט
פרשת מאגרי המידע. חיים צורי במסדרונות בית המשפט
(צילום: נחום סגל )
באוגוסט 2020 הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לעבירות שוחד, הפרת אמונים ופגיעה בפרטיות הציבור נגד ראש העיר קרית מוצקין, חיים צורי ובכירים נוספים בעירייה, והיא ממליצה להעמידם לדין, כל אחד על פי חלקו.
קראו עוד >>
החקירות עסקו בשלוש פרשות שונות. הראשונה היא פרשת מאגרי המידע, בה על פי החשד במשך מספר שנים נעשה שימוש במאגר המידע הכולל מידע על כל תושבי העיר, במטרה לקדם את מערכות הבחירות של ראש העיר, וכן כי נעשה שימוש בכספי ציבור לשדרג את מאגר המידע העירוני לצרכיו הפוליטיים של צורי.
בפרשה השנייה עלה החשד כי טרם מועד בחירות 2018 לראשות העיר, פנה צורי באמצעות אדם אחר, לפעיל בקמפיין הבחירות של ציקי אבישר שהתמודד מולו לראשות העיר, ובתמורה למתן טובות הנאה שוות כסף קיבל לידיו מידע פוליטי בעל ערך. חקירה נוספת, בה צורי אינו חשוד, עוסקת בפרשת האזנות הסתר בביתו של אבישר, לפיה הרשות המקומית שכרה חברה העוסקת באבטחת מידע על מנת לברר הוצאת מידע שלא כדין מהעירייה.
מאז חלפו עשרה חודשים, ועד היום לא התקבלה החלטת הפרקליטות אם להגיש כתבי אישום נגד צורי ומעורבים נוספים. "קשה לי להאמין שיוגשו כתבי אישום. אם זה היה נכון, כבר היו מגישים", אמר השבוע גורם פוליטי בעיר.
הסקפטיות קיבלה חיזוק השבוע עם הודעת הפרקליטות כי טרם התגבשה החלטה בנושא, ותיק החקירה הועבר פעם נוספת למשטרה להשלמת חקירה. "לאחר בחינה של החומר וקבלת הבהרות בעניינו, לפני כשבועיים הועבר התיק להשלמות חקירה, שמפוקחות באופן צמודות על ידי הפרקליטות. לאחר סיום השלמות החקירה והעברת כלל החומרים, התיק ייבחן בפרקליטות", נמסר השבוע מהפרקליטות.