הסיפור המופלא על גניבת האופניים החשמליים של משפחת סגל, שכלל פוסט בפייסבוק ופנייה למשטרה, הסתיים בסוף טוב הודות לבנם אלמוג בן ה-10, הנמצא על הרצף האוטיסטי, והשבוע הם הוחזרו לבעליהם.
2 צפייה בגלריה
"היה טרוד מאובדן האופניים, זה מראה עד כמה זה כאב לו". אלמוג עם האופניים שהוחזרו
"היה טרוד מאובדן האופניים, זה מראה עד כמה זה כאב לו". אלמוג עם האופניים שהוחזרו
אלמוג עם האופניים שהוחזרו
(צילום: פרטי)
האופניים של אמו של אלמוג כללו מתקן מיוחד, שבאמצעותו הצטרף אלמוג לטיולי האופניים המשפחתיים, והיו לכן בעלי משמעות גדולה עבורו ועבור המשפחה כולה. אביו, רועי סגל, סיפר השבוע: "בשבת ירדתי למקלט של הבניין, שם מאחסנים הדיירים את האופניים, כדי להטעין אותם. אני מתנדב במד"א, ובשעה חמש, כשיצאתי למשמרת, החלטתי להטעין את האופניים כדי שלמחרת אוכל לקחת את הילד לטיול.
"אלמוג, בן 10 וחצי, הוא על הרצף האוטיסטי, יש לו בעיות חברתיות והוא לא יודע לרכוב על אופניים. לכן התקנו על האופניים של אשתי מושב מיוחד עם רגליות, שבעזרתו אנחנו מניידים אותו ומטיילים איתו, כדי שירגיש כאחד האדם. כשכנסתי למקלט ראיתי שפרצו לשם וגנבו את האופניים. הגנב ניסה לגנוב גם את הסוללה של האופניים שלי ולא הצליח, רק גרם נזק".
2 צפייה בגלריה
"היה טרוד מאובדן האופניים, זה מראה עד כמה זה כאב לו". אלמוג עם האופניים שהוחזרו
"היה טרוד מאובדן האופניים, זה מראה עד כמה זה כאב לו". אלמוג עם האופניים שהוחזרו
"היה טרוד מאובדן האופניים, זה מראה עד כמה זה כאב לו". אלמוג סגל
(צילום: פרטי)
סגל בדק במצלמות האבטחה של הבניין. "המקלט בדרך כלל נעול, אבל השארנו אותו פתוח מאז מבצע 'שומר החומות', כשהיתה אזעקה בקריות. ראיתי את הגנב במצלמות. הוא הגיע בשעה שש ורבע בבוקר, נכנס למקלט, שהה שם עד 7:00 ועזב את המקום. בשעה 13:15 בצהריים הוא חזר עם שני מוטות ברזל וניסה לחתוך את המנעולים של האופניים שכולם, היו נעולים. חלק הצליח, וחלק לא".
קראו עוד >>
מצוידים בצילומים ממצלמות האבטחה, הזמינו דיירי הבניין את המשטרה. "במשטרה אמרו לנו שלא מדובר בגנב מקצועי. הוא הגיע בפנים חשופות בידיעה שיש מצלמות, וגם חזר פעם שנייה".
אלמוג, סיפר אביו, היה נסער. "כשהשוטרת הגיעה לקחת את העדות, הוא עמד לידה והתחיל להקליד בטלפון ולהראות לה תמונות של האופניים. הוא אמר לה 'אני רוצה אופניים, רוצה אופניים', וחזר על עצמו. הוא ישב ליד השוטרים, ולא הרפה. הוא חזר ושאל אותה 'אתם תתפסו אותו'?".
סגל פרסם פוסט הכולל את התמונות של הגנב שצולמו במצלמות האבטחה, וקרא לציבור לסייע בזיהויו. הפוסט הופץ בקרב רבים, אולם אף אחד עד כה לא זיהה את האיש. למרות זאת, למחרת הוא נתפס באופן מפתיע במיוחד.
"ביום ראשון הגיעו השוטרים, לקחו טביעות אצבעות, ולאחר מכן נסעתי לתחנת חיפה. פתאום אלמוג מתקשר אלי כולו מבוהל, ואומר לי: 'אבא, איש רע אופניים, הצילו משטרה, איש רע אופניים'. ניסיתי להרגיע אותו, אמרתי לו שאחיו הגדול בבית, ושיהיה רגוע, אבל הוא המשיך להגיד לי 'אבא, איש רע אופניים'.
"הבנתי שמשהו קורה לו והתקשרתי מהר לשוטר שאני מכיר. סיפרתי לו שהבן שלי צועק והוא בהיסטריה, וביקשתי שייסע מהר ויראה מה קרה. כשהשוטרים הגיעו, הם תפסו את הגנב על חם עם האופניים. הילד שלי עמד בחלון, הוא היה טרוד מאובדן האופניים, זה מראה עד כמה זה כאב לו, הוא ראה אותו ברחוב מתחת לבניין והתקשר אלי. למחרת קיבלנו בחזרה את האופניים".
אמש (ג') קיבל אלמוג חזרה את אופניו. "אני רוצה להודות לכל אותם אנשים יקרים שעשו שיתופים לפוסט שלי ולאיציק אוחנה ממוסך המגרש שהגיע עם חומריי ניקיון וחידש את האופניים ללא שום תמורה, היות והגנב צבע אותם בספריי כסוף וכעת הם חזרו לצבע המקורי".
פורסם לראשונה: 08:00, 14.07.21