בבניין בן חמש קומות, שבו מתגוררות 18 משפחות ברחוב קדיש לוז בקרית מוצקין, מתלוננים התושבים כי גבר בשנות ה־40 לחייו התמקם במסדרונות הבניין. "יש כאן סיפור משפחתי עצוב", סיפרה השבוע דיירת בבניין.
2 צפייה בגלריה
גבר התמקם בבניין בקרית מוצקין
גבר התמקם בבניין בקרית מוצקין
הגבר בפתח הדירה
(צילום: פרטי)
"הם היו משפחה יחסית נורמטיבית, אך לאחר שהאם שכלה בן לפני כ-20 שנה ולאחר מות האב, החלו בעיות שונות, שהקשה בהן היא הידרדרות לסמים של הבן. הבת מתגוררת רחוק מכאן, והבן התגורר עם אמו. בחודשים האחרונים לחייה, מצבה הרפואי כבר לא איפשר להם לגור יחד, והוא נאלץ להתגורר במחסן של הבניין למשך מספר חודשים.
קראו עוד >>
"זה היה מטרד קשה. לא היה במחסן שירותים או מקלחת, והכל היה קורה בפתח הבניין. כעת אנחנו מבינים שזו הייתה הצרה הקטנה".
לפני כחודש נפטרה האם, והבן ניסה לחזור ולהתגורר בבית הוריו, אולם אחותו נעלה את דלת הכניסה. הבן החליט להילחם בגופו על מנת לשוב ולהתגורר בדירת הוריו, והתמקם ליד הדלת.
2 צפייה בגלריה
גבר התמקם בבניין בקרית מוצקין
גבר התמקם בבניין בקרית מוצקין
"הוא ישן, אוכל ומתפנה ליד דלת בית הוריו"
(צילום: פרטי)
"האחות שכרה לו דירה בקרית חיים, אך הוא זנח אותה והתעקש לחזור להתגורר בבית הוריו, בבניין שלנו", סיפרה אחת השכנות. "כיום, כבר יותר משבוע, הוא ישן, אוכל ומתפנה ליד דלת בית הוריו. כל החפצים שלו זרוקים במסדרון, והוא מנסה בכל דרך לפרוץ את הדלת.
"התושבים, שחלקם הורים לילדים צעירים, לא רק סובלים מהזוהמה, אלא גם ממש חוששים לחייהם, כי הוא אדם לא צפוי". בימים האחרונים נרשמה בהלה בקרב דיירי הבניין: "במקום שבו הוא נמצא היו כתמי דם על הרצפה, ואחר כך ראינו גם צואה מרוחה. ניסינו לפנות למוקד העירייה, לרווחה, ואף ללשכתו של חיים צורי, אבל לצערי עד עכשיו אף אחד לא ניסה לסייע בפתרון המצב העגום".
מהעירייה נמסר: "מדובר באדם שגר בדירה עם אמו ז״ל ולאחר מותה חל סכסוך משפחתי סבוך. אם יסכים לקבל טיפול, נסייע בכל המשאבים הנהוגים כפי שהוצע לו, כולל סיוע משפטי. הרשות בוחנת את כלל אפשרויות הסיוע במסגרת החוק לדיירים".