בית משפט השלום בקריות החליט היום (רביעי) לשחרר בתנאים מגבילים את המורה (37) אשר חשודה בביצוע עבירות מין בתלמידתה בחינוך המיוחד וקבע כי לא תוכל לצאת מתחומי היישוב שבו היא מתגוררת למשך שישה ימים. המשטרה הגישה ערעור על ההחלטה.
4 צפייה בגלריה
הטרדה מינית
הטרדה מינית
"תלמידה עם מורכבות נפשית שנוצלה בצורה אכזרית על ידי מורתה"
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
בבית המשפט טענה המורה, תושבת קיבוץ בצפון, כי התלמידה היא זו שלחצה על קיום קשר מיני ביניהן. עו"ד של הילדה, שני אלקובי: "מדובר במקרה חמור, תלמידה עם מורכבות נפשית שנוצלה בצורה אכזרית על ידי מחנכת כיתה".
לפני כחודשיים נחשפה אמה של הילדה לראשונה להתכתבויות בטלפון הנייד של בתה, בינה לבין מחנכת הכיתה, שהיו בעלות אופי מיני מובהק. "היא היתה בהלם כשהיא גילתה את זה", סיפרה נטלי בוזגלו, המנהלת את קבוצת 'נלחמים ונאבקים למען הילדים'.
4 צפייה בגלריה
ההתכתבות בטלפון בין המורה לתלמידה
ההתכתבות בטלפון בין המורה לתלמידה
ההתכתבות בטלפון בין המורה לתלמידה
"היא גילתה תכתובת בין המורה לתלמידה שכללו מכתבי אהבה, שירים ותמונות. זה מקרה מאוד מזעזע. בהתחלה היא פנתה לבית הספר ולאחר מכן למשטרה. המצב של המשפחה מאוד לא פשוט".
באחת ההתכתביות שולחת המורה לתלמידה ציטוט משיר של אייל גולן: "יפה שלי את כל מילות האהבה אישור (אקשור - הטעות במקור) בסרט". בהמשך כותבת התלמידה למורה: "אני שרופה לך על ה***", והיא משיבה ש"זה מביך אותי!!". מיד לאחר מכן התלמידה מתנצלת.
קראו עוד >>
עם קבלת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה ואמש (שלישי) נעצרה המורה, תושבת הצפון. היום היא הובאה לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בקריות לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשמונה ימים.
4 צפייה בגלריה
המורה בדיון בהארכת מעצרה
המורה בדיון בהארכת מעצרה
המורה בדיון בהארכת מעצרה
(צילום: נחום סגל)
במהלך הדיון טענה באת כוחה של המורה, עו"ד תמי אולמן, כי מרשתה נעצרה חודש לאחר הגשת התלונה.
כמו כן טענה, כי הילדה שמאושפזת כעת בבית חולים לאור מצבה הנפשי המורכב, שולחת למורתה הודעות מבית החולים. "החקירה התחילה לפני כחודשיים, לקח למשטרה חודש ימים לא לעשות שום פעולה בתיק החקירה כיוון שלא היה להם שום דבר דחוף, גם לא ראו שהחשודה מסוכנת", אמרה עו"ד אולמן.
"מזמינים את החשודה לחקירה, היא מגיעה עם הפלאפון שלה, מוסרת גרסה מלאה, משתפת פעולה, בפלאפון יש את כל התכתובות שתומכים בגרסת החשודה שהמתלוננת היא זאת שלחצה על קשר מיני בינן, היא זאת שאיימה, היא זאת שהייתה אקטיבית, היא זאת שלא עזבה את החשודה.
"החשודה גם התלוננה על כך שהמתלוננת אובססיבית כלפיה. החשודה פוטרה מיד לאחר החקירה הראשונה. המתלוננת יוצרת קשר עם החשודה כשהיא נמצאת בבית החולים, מספרת לה על מצבה, מבקשת שהחשודה תיצור איתה קשר", אמרה הסניגורית של המורה, עו"ד אולמן.
השופטת איילת השחר ביטון פרלה קבעה בהחלטה כי המורה תשוחרר למעצר בית בן שישה ימים ביישוב שבו היא מתגוררת ונאסר עליה ליצור קשר עם המעורבים בחקירה.
4 צפייה בגלריה
עו"ד שני אלקובי
עו"ד שני אלקובי
עו"ד שני אלקובי
(צילום שמעון אפרגן)
"אכן ישנה התפתחות בחקירה שהובילה לגיבוש חשדות נוספים, אך לא מצאתי בתיק אינדיקציה לחשש לשיבוש על רקע התנהלותה של המשיבה מעת חשיפת החקירה בפניה ועד למועד מעצרה", כתבה השופטת.
במשטרה הגישו ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה. "העבירות בהן נחשדת המשיבה הינן עבירות ברות סיכון ומסוכנות שבוצעו בנסיבות מחמירות תוך ניצול מרות וחינוך כלפי קטין במצב נפשי קשה, עבירות המקימות חזקת מסוכנות. ההחלטה לשחרור בשלב כזה של החקירה הינו טעות", נכתב בערעור.
באת כוחה של הילדה, עו"ד שני אלקובי מסרה: "מדובר במקרה חמור, תלמידה עם מורכבות נפשית שנוצלה בצורה אכזרית על ידי מורתה. התלמידה מצויה במצב נפשי קשה מאוד.
"לצערנו, בית המשפט החליט לשחרר את המורה למעצר בית, מה שמקשה לאפשר חקירה יסודית כנדרש. אולם אנחנו סומכות על משטרת ישראל שתבצע עבודתה כראוי. יש בידינו ראיות מפורשות לביצוע עבירות מין חמורות ואנו בטוחות שיוגש כתב אישום".