תושבת חיפה העלתה פוסט בו הלינה על ריח רע הנודף מהבישול של שכניה, עולים מאתיופיה. "באו לידי איטיופים (טעות במקור) וזהו נגמרתי מהריחות, מה עושים", כתבה. בעקבות זאת השכנים הגישו נגדה תביעה בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה בפרטיות. השבוע קבע בית המשפט שהיא תשלם להם פיצוי בסך 25 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
מאכלים אתיופיים
מאכלים אתיופיים
מאכלים אתיופיים
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
על פי כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בחיפה, לפני כשנה וחצי עברו בני הזוג, עולים מאתיופיה להתגורר בבניין בו מתגוררת הנתבעת. באחד הימים הגיעה התובעת, בתם של בני הזוג בשנות ה-40 לחייה, לבקר בביתם.
הבת החלה לבשל עבור הוריה המבוגרים, כשלפתע שמעה דפיקות בדלת. היא פתחה את הדלת, שם עמדה הנתבעת, שאין ביניהן היכרות מוקדמת, ואמרה לה: "שלום, הריח של האוכל. תעשי לי טובה, אני נחנקתי". התובעת, נטען, הנהנה מנימוס, והשכנה הלכה.
לאחר מכן העלתה הנתבעת לעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלה סרטון וידאו, בו נראית התובעת, ולמטה נכתב בסוף הסרטון: "אטיופים, אתיופים, איך שלא אומרים אני לא גזענית, יש לי בעיה בריחות והריחות האלה יכולים להרוג בן אדם. מה אני אעשה, אני לא מסוגלת".
מכרים ובני משפחה זיהו את התובעת בסרטון. "התובעת חשה נבוכה, מושפלת ונחשפה לגזענות והלצות פוגעניות על העדה האתיופית", נכתב בתביעה. לאור דברים אלה ביקשה פיצוי בגובה של כ-126 אלף שקל.
קראו עוד >>
בכתב ההגנה ביקשה הנתבעת למחוק את התביעה על הסף, בשל היותה טרדנית וקנטרנית. עוד טענה כי היא הסירה את הסרטון לאחר שלוש שעות והוא הופץ על ידי אתר אחר מתוך יצר נקמנות ורצון לפגוע בה. עוד טענה כי למרות שהתנצלה וביקשה להסיר את הסרטון מאותו אתר, לא עלה בידה לעשות זאת.
הצדדים נשלחו לגישור, אולם המהלך לא צלח. בשבוע שעבר ניתן פסק הדין על דרך הפשרה, בהסכמת הצדדים, בו קבע סגן נשיאת בית המשפט השופט, אבישי רובס, כי הנתבעת תשלם לתובעת פיצוי בסך 20 אלף שקלים ושכר טרחת עורך דין בסך 5,000 שקלים. בנוסף, נדרשה לשלם לה מחצית אגרת בית המשפט.
פורסם לראשונה: 11:04, 10.08.22