חברת אופיר טורס תשלם לבני זוג פיצוי בסך 5,800 שקל, לאחר שהזמינו להם מלון ביעד אחר בעיר מזה שהזמינו. כך נקבע בפסק דין שניתן השבוע בבית משפט לתביעות קטנות בחיפה.
1 צפייה בגלריה
כרטיסי טיסה
כרטיסי טיסה
בניי הזוג גילו להפתעתם כי אין כל הזמנה על שמם במלון. כרטיסי טיסה
(צילום: shutterstock)
לפני כשנה הזמינה התובעת דרך אופיר טורס, לה ולבעלה, חופשה של שבוע בבולגריה, בעלות של כ-2,300 שקל. בעת ההזמנה ביקשה, לטענתה, כי המלון יהיה במקום בעל נגישות לנכים.
ביום הטיסה נחתו בני הזוג בבולגריה בשעה 2:00 בלילה ופנו למלון, אולם אז גילו להפתעתם כי אין כל הזמנה על שמם. אחרי כשעה של בירור, נמצא כי קיימת הזמנה על שמם בבית מלון של הרשת באזור שונה ומרוחק מהיעד בו הזמינו. בני הזוג נאלצו לשלם על השהייה במלון למשך הלילה, ולמחרת הם נדרשו לחפש מלון אחר למשך יתר ימי הביקור.
בהמשך ניסו בני הזוג להשיג את החברה, אולם לא קיבלו כל מענה. במשך שעות, טענו, חיפשו מלון אחר שיהיה מונגש לנכים ומתאים לצרכיהם, אולם רוב המלונות היו בתפוסה מלאה. לבסוף נסעו למקום אחר, שם מצאו מלון שבו יכלו לשהות, אולם אינו תאם את החופשה שתכננו.
כששבו מהטיול פנו לנתבעת וביקשו את מלוא ההחזר עבור בתי המלון ששילמו, אולם בקשתם לא נענתה, לכן ביקשו פיצוי בסך 13 אלף שקל.
קראו עוד >>
בכתב ההגנה טענה החברה כי התובעים לא ביקשו מלון באזור מחוץ לעיר כפי הנטען, וכן לא ביקשו מקום מונגש לנכים. כמו כן טענה הנתבעת שהתובעים התרשלו בכך שלא פתחו את פרטי ההזמנה של המלון ובדקו קודם לטיסה, כמתבקש. בתוך כך ביקשו כי התובעים ישקלו לבטל את תביעתם הקנטרנית, כלשונם, כי להם אחריות מהותית לאי ההבנה.
בסופו של יום הסכימו הצדדים למתן פסק דין על דרך הפשרה. השופט לירן חיים קבע כי על אופיר טורס לשלם לתובעים 5,800 שקל כפיצוי, מבלי להודות בטענות.