תושב קרית ביאליק, בן 85, הגיש לבית משפט השלום בקריות תביעה נגד בעל נכס בעירו, תושב נהריה, שהשכיר לו דירה ללא ממ"ד, למרות הבטחה כי יש בה ממ"ד.
1 צפייה בגלריה
הסכם חוזה
הסכם חוזה
התובע טען, כי הימצאות ממ"ד בדירה הייתה תנאי שלו לשכירת הנכס. חוזה
(צילום: המחשה שאטרסטוק)
באמצעות מתווך ראה התובע דירה בת 4 חדרים ברחוב נילי בקרית ביאליק. בעת הסיור הבחין בדלת נעולה, ושאל את המתווך האם זה הממ"ד בדירה. המתווך התקשר, ליד התובע, לבעל הנכס, ושאל אותו האם הדלת הנעולה מובילה לממ"ד. תשובתו הייתה כי זה אכן ממ"ד, שמשמש בימים אלו כמחסן, ולכן הדלת הייתה סגורה.
התובע טען, כי הימצאות ממ"ד בדירה הייתה תנאי שלו לשכירת הנכס. בעל הנכס הבטיח להחיש מפתח לדירה ולתלות אותו מעל הדלת.
קראו עוד >>
"על סמך הבטחה זו החלטנו להתקדם ברכישת הנכס", ציין התובע. יומיים לאחר מכן חתם על הסכם שכירות תמורת 4,000 שקל בחודש, ועבר לדירה, תוך שהתקשר לבעל הנכס לא לשכוח להביא מפתח לממ"ד.
"לאחר שבוע מיום החתימה הגיע בעל הנכס עם המפתח, אך לא פתח את החדר הסגור, אלא לקח אותי לדירה מתחת (שמסתבר שהיא מחוברת לדירה שלי) והראה לי מקלט ועוד חדרים המשמשים כמחסן, אליהם רצה שארד בגרם מדרגות (12 מדרגות) בשעת מלחמה. כן גיליתי שהדלת שבעל הנכס לא רצה לפתוח איננה ממ"ד, אלא דלת המובילה למדרגות לקומה תחתונה של דירה נוספת".
התובע מציין כי לו ידע שמדובר בדירה ללא ממ"ד, לא היה חותם על הסכם לשכירת המקום. עוד ציין כי כל ההוצאות על הבית, כולל ארנונה, מים וחשמל, חלים עליו, ובפועל הוא משלם על חדר שמשמש מחסן. "לא סביר שהסתירו ממני מידע מהותי כזה".
באותו רגע, למרות הקושי במעבר נוסף של דירה, טען כי הבין שעליו לעזוב את הדירה ששכר. "לא אוכל להישאר ולהתנהל עם אדם כל כך לא הגון וישר", כתב.
כעת הוא מבקש שבית המשפט יורה לבעל הנכס לחלק אותו לשניים, וכן לשלם לו 17,500 שקל בגין הוצאות ועוגמת נפש.








גסס בייסורים ומת. גור החתולים | צילום: תנו לחיות לחיות