בית משפט השלום בקריות גזר השבוע 21 חודשי מאסר בפועל על תושב קרית ים, בן 36, אשר תקף את אמו לאחר שסירבה לממן לו טיפולי שיניים. הוא שפך על פניה משקה אלכוהולי, כלא אותה בחדרה וגרם לשריפה בדירתה. כל זאת, זמן קצר לאחר שהשתחרר ממאסר בגין עבירות דומות כלפיה.
2 צפייה בגלריה
התעללות קשישים
התעללות קשישים
"תהי סגורה בכלא ותרגישי את מה שאני הרגשתי"
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"לא ניתן להתעלם מתחושות המתלוננת, אשר יצאה מהדירה מבוהלת לאחר שנאלצה לעשות את צרכיה בדלי בעת שהייתה כלואה בחדר", נכתב בגזר הדין.
על פי כתב האישום, במרץ 2021 פנה הנאשם לאמו, עימה התגורר באותה עת, וביקש ממנה לממן לו טיפולי שיניים. כשאמרה לו שאין ביכולתה, החל לקלל אותה, אחז בצווארה והשליך אותה על המיטה. לאחר מכן איים עליה שיוציא את עיניה ושיניה, לקח כוס עם משקה אלכוהולי ושפך את תכולתו על פניה, תוך שהוא אומר לה 'מגיע לך, תמותי'.
בהמשך נעל את החדר בו היא נמצאת ואמר לה "תהי סגורה בכלא ותרגישי את מה שאני הרגשתי". האם היתה כלואה בחדר במשך יום שלם, במהלכו נאלצה לעשות את צרכיה בדלי שהיה בחדר. האירוע התרחש זמן קצר לאחר שהנאשם שוחרר ממאסר בגין עבירות דומות כלפי אמו.
2 צפייה בגלריה
כלא את אמו בחדר
כלא את אמו בחדר
האם נאלצה לעשות את צרכיה בדלי שהיה בחדר
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
עוד נטען, כי חודש לאחר מכן נרדם הנאשם כשבידו סיגריה דלוקה. הסיגריה נשמטה מידו וגרמה לשריפה ולנזק משמעותי לבית.
הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של כליאת שווא, איומים ושימוש פחזני באש. בזמן מעצרו ביקשה אמו לא להשית עליו עונש מאסר, וטענה שהוא זקוק לטיפול. הוא נשלח לגמילה, אולם לאחר שלושה ימים הורחק מהמרכז עקב התנהגות חריגה.
קראו עוד >>
סגן הנשיאה, השופט יוסי טורס, סירב להעניק לו הזדמנות שנייה, וגזר עליו 16 חודשי מאסר בפועל, הפעלת עונש מאסר על תנאי בן חמישה חודשים, וארבעה חודשי מאסר על תנאי.