פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית משפט השלום בקריות כתב אישום נגד תושב קרית אתא בן 34, בעל חברה שעסקה בשיפוצים, בגין שימוש במרמה ערמה ותחבולה כדי להתחמק מתשלום מס אמת, תוך הגשת חשבוניות פיקטיביות בסך 3.63 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
שיפוצים בזמן מלחמה
שיפוצים בזמן מלחמה
שיפוצים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מכתב האישום עולה כי בין השנים 2014־2017 עסק הנאשם בביצוע עבודות שיפוץ וגמר במסגרת עסק "שיפוצים ועבודות גמר" שפתח. הנאשם היה חייב, על פי חוק לנהל ספרים ולהגיש דיווח לשלטונות המס על פעילותו.
באותה תקופה כלל הנאשם בספרי ובדוחות העסק חשבוניות פיקטיביות, שרכש מאדם אחר סך כלל של כ-3.6 מיליון שקל כהוצאות שלכאורה היו לו, למרות שבפועל לא בוצעה עבור העסק כל עבודה על ידי החברות הרשומות בחשבוניות, לא התקיימה כל עקה בין הנאשם לאותם עסקים וחברות ולא הועברה תמורה בגין החשבוניות הפיקטיביות לחברות, "הכל במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס", כך לפי כתב האישום.

2 צפייה בגלריה
הנאשם דאג להשאיר את עצמו "מאחורי הקלעים"
הנאשם דאג להשאיר את עצמו "מאחורי הקלעים"
הנאשם התחמק מתשלום מס
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

כתב האישום מפרט שורה של יותר מ־30 חשבוניות כאלו, שהוצעו לשורה של חברות בסכומים שבין 32 אלף שקל ועד סכומים של 110 אלף שקל.

קראו עוד:

בכתב האישום נטען כי במעשיו המתוארים לעיל "מסר הנאשם בדוח על פי הפקודה אמרה או תרשומת כוזבות, הכין הנאשם או קיים, או הרשה להכין או לקיים פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות, או שזייף את הרשה לזייף פנקסי חשבונות או רשומות, בכוונה להתחמק מתשלום מס. השתנה הנאשם במרמה, בערמה או תחבולה או הרשה להשתמש בהן, בכוונה לחמוק ממס".
כתב האישום כולל שלושה סעיפים: מסירת אמרה כוזבת בדוח, קיום או הכנה של פנקסי חשבון כוזבים ושימוש במרמה, ערמה או תחבולה. התביעה מתכוונת במהלך המשפט להעלות לדוכן 33 עדי תביעה.