בעקבות החיסולים במהלך הערב והלילה העיריות בקריות הודיעו הבוקר (רביעי) כי הן ערוכות לכל תרחיש. בעיריות מדגישים כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף בנושא התגוננות.
3 צפייה בגלריה
פתיחה מהירה של דלתות המקלטים
פתיחה מהירה של דלתות המקלטים
פתיחה מהירה של דלתות המקלטים
(צילום: עיריית חיפה)
יצוין, כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, איים הבוקר (רביעי) כי ישראל "תיענש בחומרה" על חיסולו בטהרן של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה.
ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, הוציא הבוקר הודעה בה נאמר: "בעקבות התקיפה בלבנון אבקש לעדכנכם: "אנו עומדים בקשר רציף עם פיקוד העורף.
"נכון לעכשיו אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להמשיך ולהישמע לפרסומים הרשמיים של פיקוד העורף ולהודעות העירייה. המקלטים הציבוריים והמרחבים המוגנים שהצבנו במוסדות החינוך פתוחים וערוכים לכל התפתחות. ככל שיידרש אנו נעדכן אתכם בהתפתחויות".
ראש עיריית קרית מוצקין, ציקי אבישר, פרסם גם הוא הודעה בנוסח: "לפי שעה אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף". אבישר גם ציין כי הוא מקיים התייעצויות שוטפות בנושא מול פיקוד העורף.

3 צפייה בגלריה
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט. דרוש שיפוץ
המקלטים העירוניים פתוחים והמוקד העירוני תוגבר בקרית ים
(צילום המחשה: קובי קואנקס)

עיריית קרית אתא פרסמה הודעה שבה נאמר: "תושבים יקרים, לאור התקיפה בלבנון, בשלב זה אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אנו נמצאים בקשר שוטף עם כל גורמי הביטחון ונעדכן במידה ויהיו התפתחויות. אנא גלו ערנות והמשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהתעדכן בהודעות העירייה".
מעיריית קרית ים נמסר לתושבים: "המקלטים העירוניים פתוחים והמוקד העירוני תוגבר בנציגים נוספים במשמרת הלילה. אנו נמצאים בקשר עם גורמי הביטחון: נכון לשעה זו אין שינוי בהנחיות, אך ערוכים לכל תרחיש.
בנוסף, הותקנה היום מערכת חכמה לפתיחת מקלטים מרחוק בארבעה מקלטים עירוניים -
מקלט 2 רחוב ז׳בוטינסקי גן אריה
מקלט 3 רחוב הרצל
מקלט 10 פינסקר 1 גן סולד
מקלט 11 רחוב ליהמן
בהישמע התרעה המקלטים ייפתחו אוטומטית (יש רק לבצע פתיחה ידנית של הדלת).
אגף הביטחון ושירותי החירום של עיריית חיפה משלים בימים אלה את התקנת המערכת, המאפשרת את פתיחתם מרחוק של כל המקלטים הציבוריים בעיר בשעת חירום.

קראו עוד:

3 צפייה בגלריה
מקלטים ששופצו ומוכנים לפעילות מיידית
מקלטים ששופצו ומוכנים לפעילות מיידית
מקלטים ששופצו ומוכנים לפעילות מיידית
(צילום: עיריית חיפה)

במקביל, במסגרת היערכות העירייה לתרחישי הפסקות חשמל ממושכות, ממשיך האגף במהלך, אותו החל לפני מספר שבועות, להתקנת גנרטורים במקלטים ציבוריים ובמתקני קליטה מוגנים בבתי ספר בעיר.
פורסם לראשונה: 12:02, 31.07.24