ד"ר רנא שיבלי, רופאת נפת חיפה, חתמה היום (ראשון) על צו הפסקה מינהלי למסעדת "טמאקי", רח' קרן היסוד 19, קרית ביאליק. כניסתו לתוקף של צו הסגירה הוא באופן מיידי. בצו נקבע: "במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מידיית של הכנת מזון, הוצאת והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת במסגרת העסק".
2 צפייה בגלריה
אוכל אסייאתי
אוכל אסייאתי
אוכל אסייאתי
(צילום: canva)
הצו הוצא בעקבות ביקורת שנערכה במקום בתאריך 22 ביולי, אז התגלו שורה של ליקויים בתוך המסעדה. בין השאר: ”אחסון מזון מוכן ומזון בתהליך במקררי הפשרה ללא הפרדה הנדרשת. שימוש בעמדות עבודה המיועדות למזון מן החי לטיפול במזון מוכן. אין הפרדה בין מזון מוכן לבין מזון גולמי כנדרש. עמדת עופות הותקנו מתחת למנדף – בזמן הביקורת המנדף היה לא תקין ודלף, טיפול בעופות נעשה בעמדה ארעית באמצע המטבח. במקרר הפשרת עופות מאחסנים ירקות ושתיה בניגוד למותר. סכנת זיהום צולב.
במקרר ירקות מפשירים בקר בניגוד למותר. סכנת זיהום צולב. במקרר הפשרת בקר מאחסנים מזון בתהליך ורטבים. סכנת זיהום צולב. במקררי סלטים מאחסנים ביצים וקרטונים עם ירקות מלוכלכים מהשדה. סכנת זיהום צולב", נכתב בצו (הדגשות במקור, א"ג).
במקום התגלו עוד ליקויים: "מחסן מזון – בוטל, אין לעסק מחסן מזון כנדרש. הקירות במטבח צבועים בשחור, במקום בצבע בהיר כנדרש. אין חומר לשטיפת ירקות. מקרר שנועד לאחסן מזון בתהליך נמצא מקולקל. לא הוצגו תעודות משלוח של עופות. אין תא שירותים ייעודי נפרד עבור המסעדה ובשטחה".

2 צפייה בגלריה
מסעדת טמאקי בקרית ביאליק
מסעדת טמאקי בקרית ביאליק
צו סגירה. מסעדת טמאקי בקרית ביאליק
(צילום: פרטי)

בתאריך 28 ליולי נערך שימוע בעניין הוצאת צו סגירה אליו הגיע מנהל העסק. בשימוע התברר כי רוב הליקויים שנמצאו ב-22 ליולי טרם תוקנו. בצו נכתב: "כמו-כן הנ"ל (מנהל העסק, א"ג) הפגין במסגרת השימוע חוסר ידע והבנה בסיסיים בחוקים, בנהלים ובכללים החלים על עסק של מזון.

קראו עוד:

"ניכר כי אין נהלי עבודה ברורים בעסק ו/או כי אין עבודה בהתאם לנהלי עבודה שמטרתם למנוע פגיעה בבריאות הציבור. הליקויים שנמצאו בביקורת חזרו על עצמם מביקורות קודמות מבלי שתוקנו ומבלי שניתנה להם כל התייחסות, דבר המעיד על חוסר הבנה ו/או על זלזול מתמשך. במצב הקיים הפעלת המסעדה מהווה סכנה לבריאות הציבור נוכח הליקויים החמורים שנמצאו בה ונדרש להפסיק פעילותה באופן מיידי".
מנהל העסק, יגאל יוחננוב: "גם בימים קשים כאלו, נתלים בשטויות וסוגרים עסק. והליקויים שהם כאילו מצאו הם שטויות ולא דברים מהותיים. לא מצאו פה בשר מקולקל או דברים כאלו. שאלו עובד חדש כמה שאלות ולא ידע לענות. למה צבע הקיר שחור ולא לבן, למה ירקות במקרר הזה ולא בזה. הניח בטעות במקרר אחר, זו סיבה לסגור עסק? בתקופה של מלחמה באים להקשות במקום לסייע. בכל מקרה הליקויים כבר טופלו".