תחנת זבולון נערכת בכוחות מתוגברים ליום כיפור. כניסת רכבים לתוך הקריות תיאסר פרט לרכבי ביטחון ומקרי חירום. כמו כן תתבצע אכיפה גם על עבירות קורקינטים ואופניים חשמליים.
4 צפייה בגלריה
מחסום משטרתי בקריות
מחסום משטרתי בקריות
מחסום משטרתי בקריות
(צילום: פרטי)
בימים אלה נערכת משטרת זבולון ליום הכיפורים כאשר עשרות רבות של שוטרים יוצבו בנקודות אסטרטגיות בעיר לאורך כל החג. בערב החג, יוצבו ניידות ושוטרים בבתי העלמין.
"בערב יום כיפור ניתן מענה בבתי העלמין, כאשר המרכזי ביותר הוא בית העלמין באפק אשר מנקז אליו רבים מהאזרחים. תהיה שם הכוונת תנועה, ושמירה על הסדר. כמו כן ,יתקיים מערך אבטחת מתפללים בבתי כנסת בסיוע מתנדבים של המשטרה", אמר קצין אגף המבצעים בתחנת זבולון, סגן ניצב איציק מזרחי.
לדברי מזרחי, במהלך החג תיאסר כניסה של רכבים לקריות, אלא אם כי במקרים חריגים. "אנחנו לוקחים בחשבון את כל הכניסות המובילות לקריות. אנחנו נערכים עם 16 חסימות שעוטפות את הקריות בכל הכניסות כדי למנוע כניסת רכבים מבחוץ לאיזור הקריות. לדוגמה הכניסה מחיפה דרך צק פוסט, חסימה מאזור טבעון, חסימה בנעמן בכניסה מכיוון עכו ועוד.

4 צפייה בגלריה
מחסום משטרתי
מחסום משטרתי
במהלך החג תיאסר כניסה של רכבים לקריות. מחסום משטרתי
(צילום: דוברות המשטרה)

"הכניסה לקריות תיאסר למעט רכבי ביטחון והצלה, במקרים הומניטריים או כשמדובר בתושב קריות ואין ברירה אחרת", הסביר. "המטרה היא לצמצם כמה שיותר את התנועה בכבישים מאחר ואנו יוצאים מנקודת הנחה, שהרבה אופניים, קורקינטים והולכי רגל מסתובבים בכבישים.
"חלק מהרחובות דוגמת שדרות גושן, הופכים לטיילות. כמו כן המטרה, בין היתר, למנוע השלכת אבנים על רכבים בנקודות חיכוך ותחרויות רכבים על כבישים, במיוחד בציר ההסתדרות שההגעה אליו תהיה מאוד קשה. מעבר לחסימות יהיה לנו כח משטרתי בצומת צבר כדי למנוע את המקרים האלה".

16 מחסומים יוצבו מסביב לקריות

צומת צבר, וולקן, צומת אלובין, צומת חלוצי התעשייה/אצטדיון, מחלף גלעם, רמת הדסה, צומת קרית עמל כביש 75, צומת השומרים כביש 75, כיכר גלמה, כיכר חוגלה 79, עמקים - הגנה ביאליק לכיוון כביש 4, כביש 22 מחלף חן, צומת קרית אתא, כיכר דשנים אתא, ירידה ממחלף אלונים/טל קרית אתא.
לדברי מזרחי, בנוסף יסיירו שוטרים גם ברבות הקריות כדי לשמור על הסדר ואף לבצע אכיפה במידת הצורך. "אנחנו קורא להורים לוודא שיש לילדים את ציוד הבטיחות הנדרש. אופניים חשמליים מחויבים בקסדה ונסיעה בשעות החשכה מחייבת גם אפוד זוהר.

4 צפייה בגלריה
אופניים חשמליים
אופניים חשמליים
נער שירכב על אופניים או קורקינטים חשמליים מתחת לגיל 16, יקבל קנס של 1,000 שקל
(צילום המחשה: יריב כץ)

"מי שמותר לו לנסוע על אופניים וקורקינטים חשמליים הם בני נוער מגיל 16 ומעלה שעברו הכשרה מתאימה. לרוב ההכשרה נעשית דרך בתי הספר. וכששוטר בודק במסוף הוא יכול לדעת אם לאותו נער יש הכשרה מתאימה", אמר מזרחי.

4 צפייה בגלריה
סגן ניצב איציק מזרחי, קצין אגף מבצעים תחנת זבולון
סגן ניצב איציק מזרחי, קצין אגף מבצעים תחנת זבולון
סגן ניצב איציק מזרחי, קצין אגף מבצעים תחנת זבולון
(צילום: דוברות המשטרה)

"ניידות שיסתובבו ויסיירו ברחובות במטרה למתן את האופניים החשמליים ובמידת הצורך תהיה אכיפה והקנסות הם גבוהים. נער שירכב על אופניים או קורקינטים חשמליים והוא מתחת לגיל 16, יקבל קנס של 1,000 שקל. רכיבה ללא הכשרה, קנס של 250 שקלים".
קראו עוד >>

מזרחי קורא להורים לגלות אחריות ולוודא שילדיהם נוסעים בצורה בטוחה. "חשוב להדגיש את האחריות והפיקוח של ההורים. צריך להקפיד שהם נוסעים בשבילי אופניים. רוב התאונות של האופניים החשמליים הם כתוצאה מנפילה וצריך למנוע את זה. עדיף לנסוע במקומות הבטוחים ופחות לסכן גם את ציבור הולכי הרגל וגם את רוכבי האופניים שזה יום חג להם", אמר.
פורסם לראשונה: 15:48, 03.10.22