כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד נחמן חורי לאחר שנהג ללא רשיון ובפסילה, תחת השפעת סמים ואלכוהול - ודרס למוות את סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים, גיא תימור, בעת שרכב על אופניו. הוריו של תימור נכחו בדיון ואמרו: "זה רוצח מתוכנו. גיא היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון, אבל אותו רוצח יכול היה להרוג רבים אחרים".
3 צפייה בגלריה
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
(צילום: משטרת ישראל)
לחורי יוחסו בין היתר רצח באדישות, הפקרה לאחר פגיעה, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, נהיגה ללא ביטוח ונהיגה ללא רישיון רכב. כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

אלכוהול וסמים מסוכנים


לפי כתב האישום, שהגישו עורכי הדין ואדים סיגל וחן עסיס לביא מפרקליטות מחוז דרום, חורי הפר את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו על ידי בית המשפט לתעבורה בחיפה ונסע לחבר במושב בדרום, אצלו צרך אלכוהול וסמים מסוכנים.

3 צפייה בגלריה
נחמן חורי, הנהג הדורס
נחמן חורי, הנהג הדורס
הנהג הדורס, נחמן חורי מקרית מוצקין
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.)


הוא מעולם לא הוציא רישיון נהיגה, ובכלל היה פסול מלקבל אחד כזה. לחורי עבר פלילי, ולאחרונה הוא שוחרר מעונש מאסר שריצה. בנוסף, יש נגדו שני תיקי תעבורה של נהיגה ללא רישיון בירושלים וחיפה.

קראו עוד:

סרטון הפגיעה ברוכב האופניים שנדרס למוות
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

במהלך אותה נסיעה, סטה הנאשם מנתיב לנתיב וכמעט פגע במיניבוס עם ילדים שעמד בצד הכביש. לאחר מספר בקשות נוספות מחבריו לעצור, ניצלו אלה את ההזדמנות וירדו מהרכב. חורי המשיך בנהיגתו הפרועה, עצר בצד הכביש ופנה לאחת הנהגות ואף אמר לה להזמין משטרה כי הוא "הורג אנשים".
הנהגת המפוחדת התקשרה למוקד 100 ודיווחה על האירוע. במקרה נוסף, נהג חורי בסמוך לרכב שבו היו שתי נשים ואיים עליהן שיוציא את ה-M-16 שלו. הנהיגה הפראית של חורי גרמה לנהגים רבים לסטות מנתיבם ולבלום בפתאומיות.

3 צפייה בגלריה
גיא תימור ז"ל
גיא תימור ז"ל
גיא תימור בן 21 ממושב יד נתן היה סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים
(צילום: מתוך האינסטגרם)

בעקבות הדיווחים, שוטר בג'יפ משטרתי שהגיע למקום כרז לחורי לעצור, אך זה התעלם והמשיך בנסיעה פרועה כשהוא מכריז ש"הוא המשיח".

דרך ללא מוצא


המרדף אחר חורי נמשך, גם כשהוא הגיע לדרך ללא מוצא ונחסם על ידי השוטר, הוא סירב לעצור והמשיך בנסיעה לשטח פתוח. השוטר חזר לניידת והמשיך לרדוף אחריו עד שחורי חזר לכביש והמשיך בנהיגה מסוכנת. תוך כדי נהיגתו, נכנס חורי לצומת נהורה בניגוד לרמזור האדום ופנה שמאלה. אז, הוא סטה מנתיבו ופגע בעוצמה בתימור.
גיא תימור בן 21 ממושב יד נתן היה סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים. היה חבר נבחרת ישראל באופני מסלול ובאופני כביש, ובאותו הבוקר קיים את האימון האחרון לפני שהיה אמור לטוס לתחרות גרנד פרי בצ'כיה עם שאר נבחרת ישראל.
פורסם לראשונה: 20:48, 04.07.24