בית הספר החרדי "אוצר התורה", שפעל בשלוש השנים האחרונות במבנה של עיריית קרית אתא ברחוב אלבז, נסגר בהוראת העירייה. לטענת הורים, פקח עירוני הגיע למקום, הוציא משם את התלמידים וריתך את שערי בית הספר.
1 צפייה בגלריה
בית הספר 'אוצר התורה' נאטם
בית הספר 'אוצר התורה' נאטם
בית הספר 'אוצר התורה' נאטם
(צילום: פרטי)
בית הספר אוצר התורה נפתח לפני כשלוש שנים, ומשתייך לזרם החינוך של ש"ס. במקום למדו בכיתות א'-ה' וכמו כן פעלו שתי כיתות גן. בבית הספר למדו כ-60 תלמידים ובגנים עוד כ-20.
קראו עוד >>
אחד ההורים אמר ל-mynet קריות כי מה שנעשה במקום מקומם וחסר תקדים: "בשבוע שעבר נפתחה שנת הלימודים בחינוך החרדי, ואנחנו לא קיבלנו במשך כל התקופה האחרונה כל הודעה שהולכים לשנות משהו במתכונת בית הספר.
"הילדים הלכו כרגיל, ואז סיפרו שהגיע פקח, הוציא את כולם וריתך את הדלתות. ביום חמישי קיבלנו הודעה לחזור ולשלוח את התלמידים, כי הכל הסתדר, אבל בשישי שוב שלחו את הילדים הביתה ונעלו את השער. אני לא מבין התנהלות כזו. איך אפשר לעשות את זה לילדים קטנים? וגרוע יותר, אף גורם לא מסביר לנו מה קורה, למה זה קורה. מה פתאום העירייה לא מאפשרת לימודים במבנה שניתן לבית הספר כבר לפני שלוש שנים? ההורים פוחדים לדבר, לא יודעים מה יקרה ומה לעשות עם הילדים".
לדברי אחד האבות, להורים הוצע לשלוח את הילדים למוסד בעכו, שם עדיין לא החלה שנת הלימודים. "אני לא רוצה לשלוח את הילד שלי עד לעכו. אני רוצה שילמד פה, ליד הבית. בתחילת השבוע אמרו שייקחו את הילדים לבית כנסת וילמדו אותם שם. איזו צורה יש לזה? שמענו שמועות שיש מלחמה בין כמה זרמים. לנו אין מושג מה קורה, כי אף אחד לא מדבר איתנו. מה, אנחנו שקופים? אוויר? לא מגיע לנו תשובות? אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחזרו ללמוד, לא יותר מזה".
במערכת הפוליטית בקרית אתא התקשו השבוע להסביר את המניעים לסגירת בית הספר. גורם המודע לפרטי הפרשה ציין: "אין הסבר מה גרם לעירייה וליעקב פרץ להתהפך כך כלפי מוסד של ש"ס. הרי הוא נתן להם את המבנה, פתאום אומר שכולם יכולים ללמוד במוסד הקיים כבר בעיר הרבה שנים. היה ניסיון שהילדים ילמדו בבתי כנסת, גם לזה העירייה התנגדה. בעיר מדברים שאפילו אריה דרעי התקשר לראש העיר לבקש שיפתח את המוסד, אבל זה לא עזר. זה גם מראה שהכוח של ש"ס בירידה. פעם דבר כזה לא היה קורה".
מי שעומד בראש המוסד הוא עמי אילוז, הממונה על המועצה הדתית בקרית ים שמנהל את מוסדות ש"ס באזור. אילוז סירב להשיב לבקשת התגובה של העיתון, שביקש לדעת מדוע המוסד נסגר.
את תגובת עיריית קרית אתא לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
פורסם לראשונה: 10:43, 20.08.21