לאחר חודשים ארוכים בהם נסחב ויכוח בין די.ג'יי מהקריות לבני זוג, שנישאו לאחרונה, בין כותלי בית משפט השלום בקריות ללשכת ההוצאה לפועל, התקבלה ההכרעה: בני הזוג, שחתמו חוזה עם הדי.ג'יי שינגן בחתונתם וטענו בפניו הם דוחים את האירוע עקב מגבלות הקורונה, אך שכרו במקומו די.ג'יי אחר, יחויבו בתשלום המלא כפי שסיכמו בחוזה, וכן בהוצאות משפט.
1 צפייה בגלריה
"היא ביקשה הנחה, ומיד הסכמתי"
"היא ביקשה הנחה, ומיד הסכמתי"
"היא ביקשה הנחה, ומיד הסכמתי"
(צילום: Shutterstock)
ההתקשרות בין הצדדים החלה מספר חודשים לפני החתונה, שנערכה בחודש יולי האחרון. הדי.ג'יי סיפר השבוע: "הכלה יצרה איתי קשר, ולאחר בירורים ביקשה לסגור איתי את התאריך לחתונה. הכל נסגר, ונחתם חוזה על סך 6,000 שקל.
קראו עוד >>
"שמרתי להם את יום החתונה, וארבעה ימים לפני החתונה נפגשנו למשך שעתיים וחצי ובנינו תוכנית מוזיקה. באותו מפגש גם נתתי לה את השירים שערכתי במיוחד עבורה לחופה ולריקוד הסלואו, נפרדנו וקבענו להיפגש ביום האירוע.
"למחרת התקשרה אלי הכלה, ואמרה לי שבעקבות הגבלות הקורונה, הם ככל הנראה מצמצמים משמעותית את מספר המוזמנים לחתונה, וייתכן שיערכו את החתונה באולם בית כנסת, ורק במועד מאוחר יותר יקיימו את מסיבת החתונה.
"היא ביקשה הנחה, ומיד הסכמתי, כפי שעזרתי לשאר הזוגות שנקלעו למצב דומה עקב הקורונה. לא ניתנה לי תשובה סופית לגבי מה עושים, והכלה הפסיקה לענות לטלפונים. מאחר שמועד החתונה התקרב, יצרתי קשר עם בעל האולם בו הייתה אמורה להתקיים החתונה, והוא בישר לי שהחתונה מבוטלת".
מלבד האכזבה מההתנהלות של בני הזוג, בשיטוט ברשתות החברתיות התברר לתובע כי בני הזוג בכל זאת ערכו מסיבת חתונה. "בגלל שיש לנו חברים משותפים בפייסבוק, פתאום ראיתי פוסט מהחתונה של בני הזוג, באולם אחר, עם די.ג'יי אחר, שניגן את השירים שאני ערכתי במיוחד בשבילה, וכבר הבנתי שנעשה פה מעשה שלא ייעשה. כתבתי לה 'מזל טוב', והיא השיבה 'תודה', ורק אחר כך קישרה שזה אני".
הדי.ג'יי החליט לא לוותר ופנה לעו"ד אבי עיני, שהוסיף השבוע: "בדקתי את החוזה והמלצתי לו להפקיד את הצ'ק שניתן לו, על סך 6,000 שקל, והוא עשה כך. אולם בני הזוג ביטלו את הצ'ק, והצ'ק חזר והתחיל הליך משפטי בהוצאה לפועל בלשכה בקריות. בני הזוג שינו מסלול והגישו התנגדות לבית משפט השלום בקריות, אולם נקבע שהכסף מגיע לדי.ג'יי בתוספת הוצאות הטיפול המשפטי, 2,000 שקל, והטיפול חזר להוצאה לפועל".
בני הזוג עדיין סירבו לשלם, והוטלו עליהם 'הגבלות של חייב באמצעים'. עו"ד עיני: "בית המשפט הגביל להם את כרטיסי האשראי, הבנק, ואף הגביל אותם מיציאה מהארץ. הם טענו כי בגלל הקורונה אין להם איך לשלם, אולם לא הגישו אסמכתאות כפי שבית המשפט דרש מהם, ומכיוון שלא היו מוכנים לעמוד בצו התשלומים שהוצע להם, בית המשפט קבע החלטה מחודשת עם הוצאות משפט כבדות יותר, שהגיעו לסכום כולל של 11 אלף שקל.
"הגענו לדבר עם המשפחות של בני הזוג", סיפר התובע, "שטענו כי הם בכלל ארגנו חתונה בהפתעה, מה שהוכח עד מהרה כלא נכון. כבר במהלך הדיונים הודענו לבית המשפט שנתרום את הכסף לקשישים ונזקקים, ושאנו עושים זאת רק כדי להראות שזו התנהלות שאינה מקובלת - גם לנצל את תקופת הקורונה על מנת להשיג מחירים נמוכים יותר מבעלי מקצוע, במחיר של פגיעה בבעל מקצוע, אני השקעתי בהם זמן ועבודה ושריינתי תאריך, זו הייתה תחושה של סכין בלב והשפלה".
עו"ד עיני: "היה חשוב לנו שהם לא ייצאו נשכרים, לא ניתן לבטל בעל מקצוע במחי כף ובאמתלות, ולגרום להם לחיסרון כיס במיוחד בתקופה שהם נאבקו להחזיק את הראש מעל המים".