ד"ר יהונתן דובנוב, סגן רופא מחוז צפון חתם אמש (ראשון) על צו סגירה מנהלי לאולם השמחות 'הילולה' בשדרות ההסתדרות במפרץ חיפה, שייכנס לתוקפו החל מ-4 בנובמבר (חמישי). לאור בקשת בעלי האולם, איגור גסנוב, יידחה הצו עד לדיון שיתקיים בחמישי הקרוב בבית משפט השלום בחיפה.
2 צפייה בגלריה
אולמי הילולה
אולמי הילולה
אולמי הילולה בשדרות ההסתדרות
(צילום: נחום סגל)
הצו ניתן על סמך ממצאי הביקורת שערכו במקום המחלקה לבריאות הסביבה והווטרינר הרשותי ביום ראשון שעבר. אתמול (ראשון) נערך שימוע לבעל המקום איגור גסנוב, ולאחריו התקבלה ההחלטה על נתינת צו הסגירה.
קראו עוד >>
בדוח לשכת הבריאות המחוזית של חיפה, מצוין כי בביקורת שנערכה במקום נמצאו ליקויים במזון ובתחזוקה: "במקום התברואה הכללית ירודה במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי. הליקויים המשמעותיים אשר בגללם אני מוציא צו ההפסקה המנהלי הם תשתיות. המקום מוזנח, נזילה מהתקרה, מים עומדים, חדרי קירור ומדפים חלודים. אזור הכנסת סחורה ושימוש במנגלים נמצאים בצמוד לשטיפת מכוניות".
לגבי המצב התברואתי צוין: "המקום נמצא מלוכלך מאוד, הצטברויות לכלוך רבות, בדלי סיגריות וזבובים חגו במקום. בחדר חיתוך ירקות מאחסנים קרטונים עם ירקות מלוכלכים מהשדה, מזון מבושל, וגם הפשרת דגים מחוץ לקירור. אחסון הכלים בחדר מלוכלך וחלק מהכלים על הרצפה".
בהתייחסות לבעל האולם, נכתב: "במהלך השימוע אמרת כי אתה מתנצל ומתבייש על כי האולם הגיע למצב כה ירוד ביקשת שהות בת שבוע לצורך ביצוע תיקון הליקויים הכוללים, בין היתר שיפוץ התשתיות ושינויים בעמדות העבודה ובאופן העבודה. מדובר באולם שמחות שפוטנציאל הסיכון להרעלת מזון המונית ולפגיעה בבריאות הציבור הינו רב ביותר, הודית כי טרם תיקנת את מרבית הליקויים שנמצאו בעת הביקורת כך שעדין קיימים ליקויים המסכנים את בריאות הציבור במקום".
ד"ר דובנוב: "בנסיבות אלו ולמען שמירה על בריאות הציבור אני מוציא את הצו".
לאור בקשת בעלי האולם בית המשפט דחה את תוקפו של הצו. שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח: "לתגובת המשיבים עד ליום 3 בנובמבר 2021 אני מעכב את כניסת הצו לתוקף עד לדיון בבקשה אותו אני קובע ביום 4.11 בשעה 9:15 במעמד כל הצדדים".
בעלי אולמי הילולה מסר: "קיבלנו בתדהמה את צו הסגירה. לא היה מקום להוצאת הצו וטוב שבית המשפט עיכב את תוקפו של הצו. נטפל כמובן בכל הטעון טיפול ובהקדם. מכל מקום אולמי הילולה היו ונותרו אולמי שמחות מעולים ומבוקשים".
האירועים שתוכננו לימים הקרובים במקום בוטלו לאלתר. משפחה מהאזור שהייתה אמורה לחגוג לבתם היום (שני) בת מצווה באולם ביקשו סיוע מהגולשים ברשת במציאת מקום חלופי לקיום האירוע.
מקורבת למשפחה כתבה: "המשפחה ממש הרוסה מהידיעה על סגירת האולם, אחרי חודשים של תכנונים, הכנות והתרגשות. אנחנו מחפשים תוכנית ב' בשבילם".
יצוין, כי בסוף השבוע האחרון הוצא צו סגירה לאולם נוסף בשדרות ההסתדרות - "סולם יעקב". בזמן הביקורת במקום הושמדו 40 ק"ג בשר פג תוקף מלפני מספר חודשים, ונמצאו במקום ליקויים תברואתיים רבים.
2 צפייה בגלריה
אולמות סולם יעקב
אולמות סולם יעקב
אולמי "סולם יעקב"
(צילום: פרטי)
אמש (ראשון) הוצא עדכון לפיו הצו המנהלי יחול על המטבח המבשל של העסק ולא על אולם האירועים היות שהאולם התקשר עם קייטרינג מאושר שמספק לאולם את המזון עבור האירועים.
פורסם לראשונה: 13:28, 01.11.21