תושב קרית חיים הגיש לבית משפט השלום בקריות תביעה נגד שגרירות ארה"ב בישראל בגין אי זימונו לפגישה להוצאת ויזה, למרות ששילם את הסכום שנדרש.
2 צפייה בגלריה
ויזה לארה"ב
ויזה לארה"ב
"שילמתי עבור פגישה לוויזה ולא זומנתי"
(צילום: canva)
בתביעה נטען כי התושב שילם 300 שקל לחברה מסחרית שהסדירה לו את כל הניירת הדרושה לקבלת ויזה לארה"ב. הוא הגיש את הניירת לשגרירות ואז קיבל שובר תשלום 703 שקל לקראת הפגישה להוצאת הויזה. התשלום בוצע בחודש ספטמבר ומאז הוא ממתין לזימון, אך זה לא קורה.
התובע: "התקשרתי לשגרירות אלפי פעמים ומנתקים את הטלפון ועד שמישהו עונה, אומרים שלא שולם. שלחו מייל מאוד מוזר וארוך. שלחתי כמה פעמים מייל ולא התקבל ואין להם פקס. נסעתי לתל אביב, לשגרירות, להראות קבלה ולא נתנו לי להיכנס".

2 צפייה בגלריה
שגרירות ארה"ב
שגרירות ארה"ב
שגרירות ארה"ב בישראל
(צילום: shutterstock)

לטענת התובע, כל ההתנהלות גרמה לו לעוגמת נפש: "אין עם מי לדבר, אני רוצה את הכסף שלי בחזרה ותשלום בגין עוגמת הנפש שנגרמה לי. אני דורש לפחות 5,000 שקל על כל עוגמת הנפש וכל הזמן שבזבזתי ללא תוצאות ולכן אני פונה לבית המשפט שאתם תפתרו לי את הבעיה ולהחזיר את הכסף שעבדתי עליו קשות".

קראו עוד:

יצוין, כי מאז הגשת הבקשה בידי התובע, בוטל הצורך בהוצאת ויזה לארה"ב לנסיעות של עד 90 ימים, עבורם נדרש אישור כניסה שהוצאתו זולה יותר וגם הרבה יותר פשוטה.