תושבים המתגוררים בשכונת הפנטגון השקטה גילו השבוע כי האחים אורן ושלומי קורידו, שהורשעו בפדופיליה ושוחררו מהכלא, עברו להתגורר בקרית מוצקין. עד מהרה התעוררה מהומה בשכונה שהתפשטה בקריות, ותושבים מבוהלים הגיעו לאזור, קראו לשיטור העירוני וביקשו את התערבותו של ראש העיר.
4 צפייה בגלריה
האחים קורידו בקרית מוצקין
האחים קורידו בקרית מוצקין
האחים קורידו בקרית מוצקין
(צילום: מתוך הרשת החברתית, גיל נחושתן)
ביום שלישי האחרון הופצו שמועות כי האחים קורידו עברו להתגורר בקרית שמואל: "הסכנה אורבת לילדים שלנו. זה לא ממש משנה איפה בדיוק הדירה שלהם. הם יכולים בקלות לעבור את הרכבת ולהיות בקריה אחרת. זו צרה של כל תושבי הקריות. כל עוד הם פה, חייב לשמור על הילדים", הזהירה תושבת הקריות.

4 צפייה בגלריה
 האחים קורידו בקרית מוצקין, השבוע
 האחים קורידו בקרית מוצקין, השבוע
האחים קורידו בקרית מוצקין, השבוע
(צילום: מתוך הפייסבוק)

"הם הגיעו לשכונה לפני כשלושה ימים", סיפר נחום מזוז, תושב השכונה, שאף מונה השבוע לסגן ראש העיר. "אחד השכנים ניסה לדבר איתם, אבל הם לא ענו. שכן אחר אמר לו שאלו שני האחים הפדופילים, והוא מזהה אותם מכתבה שעשו עליהם בטלוויזיה לפני כמה שנים".
תושבת שכונת הפנטגון סיפרה: "אחד מהשכנים זיהה את אחד מהאחים קורידו מסתובב בשכונה. השניים שכרו יחד דירה ברחוב בר אילן, ממש לידנו. יש כאן הרבה ילדים, אסור לתת לדבר כזה לקרות".
האחים שלומי ואורן קורידו הם פדופילים סדרתיים שהורשעו בעבירות מין בקטינים בעיקר בתל אביב וחיפה.

עבירות מין בילדים


אורן קורידו הורשע בעבר במעשים מגונים ובמעשי סדום בכוח בקטינים, בהחזקת פרסומי תועבה בביתו וגם באיומים. הוא ישב בעבר בכלא במשך שש שנים בגין מעשים מגונים שביצע ב-6 קטינים. בשנת 2008 הורשע אחיו, שלומי קורידו, בצילום ילדים קטנים עירומים בחוף מציצים בתל אביב ונשלח לשנת מאסר.

4 צפייה בגלריה
 האחים קורידו בקרית מוצקין, השבוע
 האחים קורידו בקרית מוצקין, השבוע
האחים קורידו בקרית מוצקין, השבוע
(צילום: מתוך הפייסבוק)

תושבים מודאגים פנו אל מי שהשכיר את הדירה ואף לראש העיר, ציקי אבישר, ודרשו את התערבותו. אבישר פנה אל בעל הדירה וביקש ממנו לבטל את חוזה השכירות לאלתר, ופרסם הודעה לתושבים: "יצרתי קשר עם בעל הדירה שהודיע לי במפורש, כי אינו מתכוון להמשיך את הסכם השכירות עימם וכי הדירה תפונה לאלתר".
בעל הנכס אמר למיינט קריות: "כשחתמתי איתם חוזה לא ידעתי מי הם. קצת אחרי שהגיעו לשכונה כולם התעוררו, ואמרו לי שחייב לפנות אותם מכאן. היה לי ברור שזה מה שנכון לעשות. הם קיבלו את הבקשה שלי לפנות את הדירה, השניים כנראה כבר מורגלים לעניין כי כל העולם רודף אותם".

קבוצות וואטסאפ שכונתיות


חלק מתושבי השכונה פתחו במחאה מחוץ לביתם. במקביל בקבוצות הוואטסאפ השכונתיות דאגו התושבים להפיץ תמונות על הימצאותם של האחים ברחובות שונים בקריות. חנה קושילביץ, תושבת השכונה: "העברנו מידע לכל האמהות בשכונה שישימו עין ולא יתנו לילדים להסתובב לבד בחוץ ללא השגחה. מה שאומר לא ללכת לגן שעשועים לבד, לא לקפוץ אפילו למכולת הקרובה לבד. שוחחנו עם בעל הדירה שאמר שהמשכיר גם לא רצוי מבחינתו והוא שוחח עם מי שעשתה איתם את החוזה. היא ניסתה לבקש שייתנו לו הזדמנות ובעל הבית לא הסכים.

4 צפייה בגלריה
שלומי ואורן קורידו
שלומי ואורן קורידו
שלומי ואורן קורידו
(צילום: גיל נחושתן)

"במשך היום השכנים התלוננו במוקד העירוני, ועברה ניידת בכל חצי שעה ברחוב, בלילה התקבצנו מספר שכנים להתקהלות כדי שיבין שאנחנו לא מעוניינים שיתגורר בשכונה. נשארנו שם עד חצות והוא לא חזר לדירה. למחרת בבוקר הוא אסף את הדברים שלו ועזב את הדירה. השאלה שמדאיגה את כל ההורים לאן עברו האחים".
מזוז: "התושבים עמדו שם ליד הבית עד לשעות הקטנות של הלילה, רק בבוקר נצפה אחד האחים שהוא לוקח את מטלטליו בסל כביסה, אל מחוץ לבית".

הנחיות לתושבים


הרשת גועשת, וראשי הערים הודיעו שיטרפדו כל ניסיון של השניים להתגורר בעירם. ראש העיר, אלי דוקורסקי, שקיבל אף הוא פניות רבות מתושבים מודאגים העלה סרטון לתושבים ובו אמר: "קיבלתי מספר פניות מתושבים בעניין האחים הפדופילים קורידו ששכרו דירה במוצקין וישנו חשש ובהלה מנוכחותם באזור.
"ראשית יידעתי את מחלקת הארנונה של העירייה לא לקבל אף חוזה שכירות של משפחת קורידו ולא לאשר אותו ולהביא לידיעתי במידה ויבקשו לגור בקרית ביאליק. במקביל שוחחתי עם מפקד תחנת זבולון לראות איך אנחנו יוצרים הרתעה וביטחון לתושבי העיר ואני פונה להורים תדריכו את ילדיכם ונכדיכם, לא להיענות לאף קריאה של אדם זר שהם לא מכירים ולא לאפשר לילדים עד גיל 9 לצאת למרחב הציבורי לבדם. תשגיחו על הילדים ותראו שאף אחד לא יסכן אותם".
ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, כתב לתושבים: "קיבלתי פניות חוששות ומבוהלות בנוגע למעבר הדירה של האחים קורידו לקרית מוצקין. חשוב לי להרגיע ולציין ששוחחתי בנושא עם מפקד תחנת זבולון ועם כיתת הכוננות על מנת להגביר ערנות. בנוסף, הנחיתי את מחלקת הארנונה לכך שלא תקבל חוזה שכירות או מכירה ששייך לאחים קורידו וכן לא תאפשר לשנות את שם המשלם על שמם".
ביום שלישי האחרון הופצו שמועות כי האחים קורידו עברו לקרית שמואל. אחת מתושבת העיר שזיהתה לדבריה את השניים, פרסמה הודעה בקבוצות: "שימו לב, בלי להפחיד אף אחד אך חשוב להיות ערניים. יש שני אחים ממשפחת קורידו שעברו להתגורר ברחוב שטרן בקרית שמואל, אני מציעה לא לקחת סיכונים מיותרים ולא לאפשר לילדים להסתובב לבד ולהדריך אותם למוגנות".

מי מפקח על עברייני מין?

יחידת צור של שירות בתי הסוהר, הפועל בחסות החוק 'למניעת עבריינות מין חוזרת בקהילה', מפקחת על אזרחים ששוחררו ממעצר בעקבות עבירות מין, אולם הפעילות היא חשאית, המפוקחים יודעים שהם מפוקחים, אך דבר זה חסוי בפני הקהילה.
גורם מיחידת צור, הסביר: "לקראת מועד השחרור של עבריין מין, מתקיים אבחון של ועדת הביראות שבודקת את רמת המסוכנות. מי שנמצא ברמת מסוכנות בינונית ומעלה יהיה מפוקח על ידי יחידת צור. החוק הוא שמגדיר את סוגי הפיקוח האפשריים, והם משתנים בין אדם לאדם. למשל עבריין שהיה נוהג לתפוס את קורבנותיו בים, יחידת צור יכולה לבקש מבית המשפט להכיל בצו לאסור על עבריין זה הגעה אל הים. במידה שייתפס בים יהיה ניתן לעצור אותו ובדרך זו למשל, למנוע עבירות מין חוזרות".

קראו עוד:

לכל אדם כזה, בעל רמת מסוכנות בינונית ומעלה ימונה 'קצין פיקוח': "ישנה ההיכרות בין האדם לקצין פיקוח כבר בתא המאסר לפני השחרור. והוא יכול להגיע אליו בתיאום או בהפתעה, למקום העבודה או לבית. מטעם יחידת צור ניתן גם לעקוב אחר המפוקחים בצורה חשאית או גלויה, למשל שניים מיחידת צור שיכולים כביכול להתחקות אחר מפוקח במקום בילוי שהם למעשה נראים לו כחלק מן המבלים, כל זה כדי למנוע פגיעה נוספת בקהילה".
עוד טען אותו גורם: "כל הגבלה שניתנת בצו היא ייחודית לאותו אדם. אלו אנשים שריצו את עונשם ויש להם זכות קיומית לגור ולחיות בקהילה. גם לאחים קורידו מותר לגור במקומות שהם שכרו את הדירות".