חברת נתיבי איילון מכינה בימים אלו מספר חלופות לשיפור רמת הבטיחות בצומת צבר. כך עולה ממכתב ששלחה אמש (רביעי) מנכ"לית החברה, אורלי שטרן, לראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי.
4 צפייה בגלריה
צומת צבר
צומת צבר
צומת צבר
(צילום: נחום סגל)
בעקבות ריבוי תאונות הדרכים המתרחשות בצומת צבר, צומת המחבר בין קרית ביאליק, קרית מוצקין וכביש דרך עכו, דוקורסקי למנכ"לית חברת "נתיבי איילון" תת אלוף במיל' אורלי שטרן עם הבקשה לבצע שינוי בהסדרי התנועה בצומת המסוכן.

4 צפייה בגלריה
תאונה בצומת צבר
תאונה בצומת צבר
תאונה בצומת צבר
(צילום: פרטי)

דוקורסקי ציין במכתבו כי צומת צבר הנמצא על כביש 4 אינו בתחום העיר קרית ביאליק אך מהווה אחת הכניסות הראשיות של העיר. בצומת צבר מתרחשות תאונות דרכים לעיתים קרובות, בעיקר בקטע הפניה לבאים מצפון לכיוון קרית ביאליק.

4 צפייה בגלריה
אלי דוקורסקי
אלי דוקורסקי
כשל אפשרי בתפקוד הצומת. אלי דוקורסקי
(צילום: דוברות העירייה)

דוקורסקי הדגיש במכתבו כי ריבוי התאונות מצביע על כשל אפשרי בתפקוד הצומת וביקש מהחברה לבחון באופן מעמיק ומקצועי את מופעי הרמזורים, הסדרים גאומטריים של הצומת ומסלולי הנתיבים.
מתשובת מנכ"לית נתיבי איילון, שהתקבלה אמש בעירייה, עולה כי רק לאחרונה קיבלה חברת "נתיבי איילון" לידיה את רשות התמרור מחברת "יפה נוף". בימים הקרובים גם האחריות על ניהול הרמזור בצומת צבר עוברת באופן מלא לחברת "נתיבי איילון" לרבות ניהול ובקרה.

4 צפייה בגלריה
תאונה בצומת צבר
תאונה בצומת צבר
תאונה בצומת צבר, השבוע
(צילום: מיכל ראובן)

קראו עוד:

שטרן ציינה כי "נתיבי איילון" בחנה מספר חלופות לשיפור מצב הצומת ובמיוחד נותחה סוגיית התאונות שבפנייה לקרית ביאליק מצפון והבלבול הקיים בין הפונים לבין הממשיכים ישר – הדבר גורם לתאונות. לאחר בדיקת המצב הקיים ובחינת החלופות האפשריות הוחלט על שינוי מיקום קו העצירה לנוסעים דרומה כדי להבהיר לנהגים את ההפרדה בין שתי התנועות.
שטרן: "חברת "נתיבי איילון" נמצאת בשלבי התקשרות מול משרד המתכננים לצורך תחילת התכנון ובהמשך ביצוע הפתרון".
פורסם לראשונה: 13:55, 15.06.23