מחר (שלישי), בשעות הבוקר, יתייצבו מתנגדי ההפיכה המשפטית מכל אזור הצפון ליד מתחם בית המשפט בחיפה. זו תהיה פעולת המחאה הראשונה במהלך היום, שחלק מהפעולות מתוכננות ומפורסמות ואחרות יוצאו לפועל בהפתעה, במהלך היום.
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול מתחם רפאל
הפגנה מול מתחם רפאל
ההפגנה מול מתחם רפאל
(צילום: י"א)
על פי תוכנית סדורה שפורסמה בין פעילי המחאה לבית המשפט אמורות להגיע 12 שיירות של מוחים, החל מרמת הגולן דרומה ועד חוף הכרמל. לכל שיירת כזו נוצרה קבוצת וואטסאפ שבה יש עדכונים שוטפים על מסלולים.
בקריאה שהועברה ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ של מתנגדי ההפיכה, נכתב: "אז מה נעשה ביום שלישי על הבוקר?! נסע לחיפה! איך? בשיירות או ברכבת! למה? כדי להגן על בתי המשפט מפני ממשלת החורבן! מי יהיה שם? כולם כולם! מרמת הגולן, הגליל העליון והמערבי, משגב, עמק הירדן ועמק בית שאן, עמק יזרעאל, רמות מנשה, חוף הכרמל, זכרון, בנימינה, כרכור קריות, נגיע לחיפה מכל הצפון ומכל קצוות הארץ כדי להבהיר: ישראל תהיה דמוקרטיה! נתראה בחיפה".

3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הרפורמה בצומת בית המשפט בקרית ביאליק
הפגנה נגד הרפורמה בצומת בית המשפט בקרית ביאליק
הפגנה נגד הרפורמה בצומת בית המשפט בקרית ביאליק
(צילום: גרי זאיאץ)

בנוסף, כבר הוצאה כרזה לגבי הפגנה גדולה אזורית נוספית, בצומת עין המפרץ אליה יגיעו מכל אזור המפרץ, תחת הכותרת "מפגינים יחד". להפגנה הזו שותפים כל ארגוני המחאה מהאזור.

קראו עוד:

למרות ההודעה המוקדמת של רשת ביג על סגירת כל המתחמים מחר, בפועל המתחמים יהיו פתוחים כאשר כל רשת תחליט בעצמה האם לשבות או לא.
שלמה אברמוביץ, ממובילי 'מחאת הקריות ויישובי הסביבה': "הקרב על דמותה ונשמתה של מדינת ישראל החל רק השבוע. עד עתה היינו בחזרה גנרלית לקראת הדבר האמיתי. ממשלת נתניהו, 'ימין על מלא' כולל חבורת ההזויים והמשיחיים שלצידו - החליטה לשרוף את המועדון ולדהור במורד אל התהום של 'דיקטטורה על מלא'.

3 צפייה בגלריה
הפגנה מול מתחם רפאל
הפגנה מול מתחם רפאל
הפגנה מול מתחם רפאל, מרץ 2023
(צילום: י"א)

"ביטול עילת הסבירות היא רק פרוסה ראשונה בסלמי הדיקטטורי הפולני-הונגרי. מיד אחר-כך תגיע הפגיעה בוועדה למינוי שופטים, הדחת היועצת גלי בהרב מיארה ומיד אחר כך השאר - בצונמי חסר מעצורים שיסתיים גם במעצרים של מארגני המחאה. כיצד אנו יודעים זאת? פשוט!! קוראים ומקשיבים למה שאומרים הקיצוניים שבקיצוניים, בן גביר, אמסלם, קרעי, דיסטל, רגב, גוטליב, מילביצקי ודומיהם. הם כביכול המתלהמים והקיצוניים, אבל הם אומרי האמת השחורה והארסית של הליכוד ושל נתניהו. נושיט כולנו ידיים עם אזיקים לעבר כבוד השר ירום הודו אמסלם ונזמין אותו לעצור את כולנו".