העבריין שמואל הרוש מנהריה, לשעבר סגנו של מיכאל מור וכעת יריבו הגדול ביותר, נעצר בסוף השבוע בחשד כי איים על אחר שיהרוג אותו, על רקע חוב כספי.
2 צפייה בגלריה
מיכאל מור (מימין) ושמוליק הרוש(
מיכאל מור (מימין) ושמוליק הרוש(
מיכאל מור (מימין) ושמוליק הרוש
(צילום: הרצל יוסף)
הרוש נעצר ביום שישי לפנות בוקר, לאחר שתושב המרכז הגיש תלונה על כך שהרוש איים לרצוח אותו, על רקע חוב כספי.
הרוש לא שיתף פעולה עם החקירה ורק מסר כי הוא חף מפשע. ביום שישי, הוא הובא לבית משפט השלום בחיפה, לדיון בהארכת מעצרו. נציג המשטרה הציג את התלונה שהוגשה ואת פעולות החקירה שיש לבצע. היא ציין כי האיום היה באמצעות הטלפון.
סניגורו של החשוד, עו"ד ציון שמעון, ביקש לדעת האם החוב הוא של המתלונן להרוש, ונציג המשטרה השיב כי מדובר בחוב כלפי הרוש ומי מטעמו.

2 צפייה בגלריה
עו"ד שמעון ציון
עו"ד שמעון ציון
עו"ד שמעון ציון
(צילום: פרטי)

במהלך הדיון טען עו"ד שמעון כי כיום נעשה שימוש רב באפליקציית קקדו, שמאפשר לכל אדם להתחזות לאחר: "אתם מודעים לכך שבחודשים האחרונים המון אנשים מתחזים לשמואל הרוש ו"עוקצים" בעלי עסקים ואנשים אחרים, אתם מודעים?". נציג המשטרה: "לא, חבל שהחשוד לא מסר בחקירה. לא מכיר".
בדברי הסיכום טען עו"ד שמעון כי מדובר במעצר שווא. לדבריו, החשוד כלל לא מכיר את אותו האדם שהגיש את התלונה. עוד הוסיף כי נכון שהרוש בעל עבר פלילי ולא משתף פעולה עם החקירה, אבל את זה הוא עושה באופן קבוע.
לדבריו, החודשים האחרונים התקשרו אל הרוש אנשי עסקים רבים שטענו כי הם נסחטים בידי אנשים שמתחזים לו, באמצעות אותה אפליקציה. עוד הוסיף כי לו היה ממש בתלונה, הרוש היה נעצר בידי היחב"ל, ולא בידי תחנת נהריה.
"אם היה משהו, מיד היו "קוטפים" אותו. הוא לא נחקר בתחנת נהריה כבר 20 שנה. מי שחוקר אותו על עבירות כאלה זה או הימ"ר או היחב"ל".
עו"ד שמעון דרש כי המשטרה תבדוק את פירוט השיחות של מרשו, ואז יוכח שלא הוא זה שהתקשר למתלונן. הוא אף דרש שהמשטרה תפצה את הרוש בגין מעצר שווא.

קראו גם:

השופטת קרן אניספלד ציינה כי יש בתיק תשתית ראייתית של חשד סביר, ואין מדובר במעצר שווא או מעצר ללא סמכות. לאור זאת האריכה השופטת את מעצר החשוד עד ליום ראשון.