נקמה על מלא: שבועיים לאחר הרצח של רפי בן שלום, אחיינו של מיכאל מור, ביריות אקדח בטירת כרמל, עמד אחיו, אליושה בן שלום, מאחורי הנחת מטען החבלה ברכבו של תושב נהריה (44), המזוהה עם משפחת הפשע היריבה של שמוליק הרוש, בעת שזה נסע ברכבו כשארבעת ילדיו עמו. כך עולה מכתב האישום שהוגש אמש (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בנהריה
זירת האירוע בנהריה
זירת הפיצוץ בנהריה
(צילום: דוברות המשטרה)
כתב האישום הוגש נגד ארבעה נאשמים: אליושה בן שלום (27) מטירת כרמל; מושה יסיפוב, (24) מלוד, דניאל אברמוב (30) מקרית ים, ולירוי דהן (22) מטירת כרמל.

מנגנון הפעלה אלחוטי

מכתב האישום עולה, כי מיד לאחר הרצח של רפי בן שלום קשרו הנאשמים קשר לגרום למותו של תושב נהריה, שמכונה בכתב האישום א'. לשם כך הצטיידו במטען חבלה מאולתר שהכיל חומר נפץ מרסק ומגנון הפעלה אלחוטי. "בכוחו של מטען החבלה להמית אדם בעת התפוצצותו", נכתב בכתב האישום.

4 צפייה בגלריה
רגע פיצוץ מטען החבלה
רגע פיצוץ מטען החבלה
רגע פיצוץ מטען החבלה
(צילום: מצלמות האבטחה)

בימים שקדמו להנחת המטען ערכו חלק מהנאשמים תצפיות על ביתו של א', בשעות שונות של היום. הם צילמו את הרכב שלו ואיתרו כתובות אחרות בנהריה בהן עשוי היה להימצא. יצוין כי האדם המכונה א' היה בעבר בין המקורבים ביותר למיכאל מור, אבל בשנים האחרונות הוא זוהה עם הארגון של שמוליק הרוש.

תיעוד: פיצוץ מטען החבלה בנהריה
(צילום: מצלמות האבטחה)

בתאריך 8 בדצמבר, בשעה 03.14, יצאו שלושה מהנאשמים לכיוון נהריה, כאשר ברכב נהג אחד מהם שהיה פסול לנהיגה. רק בן שלום עצמו לא הצטרף לחבורה. הם הגיעו לנהריה וניסו להצמיד את המטען לרכבו של א', אך נכשלו בניסיון הראשון. לבסוף הוצמד המטען באמצעות מגנט לרכב.

4 צפייה בגלריה
הנאשמים בניסיון רצח
הנאשמים בניסיון רצח
הנאשמים בניסיון רצח
(צילום: מצלמות האבטחה)

בשעה 04.12 נסעו הנאשמים לקרית ים, ואחד הנאשמים ניגש לפיצוציה סמוכה וקנה עבור חבריו שתייה ואוכל. כעבור שעה יצאו שוב לכיוון נהריה, שם ראו את א' הולך לכיוון הרכב שלו יחד עם ילדיו. השלושה עקבו אחריו ברכבם, ולאחר שהרכב של א' יצא מן החנייה והתרחק, הפעילו את המטען באמצעות המנגנון האלחוטי, מתוך כוונה לגרום למותם. המטען התפוצץ, אבל א' הצליח לצאת מהרכב ולהוציא את ילדיו. הרכב המשיך בנסיעה עוד מספר מטרים.

בור בכביש


"בזמן הפיצוץ, נסעו מספר רכבים על הכביש בקרבת הרכב של א', והפיצוץ, וההדף וההרס שבעקבותיו, סיכנו את חייהם של נוסעי הרכבים סכנה של ממש", נטען בכתב האישום.
כתוצאה מהפיצוץ נפצע א' ונגרמו לו מספר שברים. גם אחת מבנותיו, בת 16, נפצעה ונזקקה לטיפול. בכביש נפער בור ונגרמו נזקים למכוניות נוספות.
"במעשיהם, הנאשמים קשרו קשר לעשות פשע, היינו לגרום שלא כדין למותו של א'. הנאשמים ניסו בצוותא שלא כדין לגרום למותם של א' וארבעת ילדיו", נטען בכתב האישום, הכולל שישה סעיפים: קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון רצח, עבירות נשק, עבירות נשק נשיאה והובלה, היזק בחומר נפץ ונהיגה בזמן פסילה (לגבי נאשם מספר 2).

קראו גם:


עוד פיצוץ בנהריה


סכסוך בעולם התחתון - זו ההערכה הראשונה של חוקרי מחוז חוף, בעקבות פיצוץ רכב שלשום (שני), בשעות הצהריים, בנהריה. הפיצוץ אירע ברחוב זמיר, באזור נשמעו קולות פיצוץ עזים והרכב עלה באש.

4 צפייה בגלריה
רכב עלה באש בנהריה
רכב עלה באש בנהריה
רכב עלה באש בנהריה
(צילום: כיבוי אש)

בדיקה ראשונית העלתה כי הרכב בבעלות תושב הכפר מכר. החקירה נמשכת.