מתקפת הפתע של החמאס בדרום ארץ ובמרכזה, תמונות האימה שרצות ברשתות והדיווחים ברחבי הרשתות החברתיות הובילו לפחד גדול ברחבי ישראל וגם בקריות. כרגע, החשש שהתקפת הפתע העזתית אינה מתואמת עם התקפות נוספות שיבואו מצפון וממזרח - מלבנון, מסוריה ואולי גם ממקומות אחרים - בעיקר באמצעות רקטות וניסיונות חדירה.
3 צפייה בגלריה
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס, הבוקר
(צילום: EPA)
שעתיים אחרי תחילת המתקפה הוציאה עיריית ביאליק הודעת הבהרה לתושבים בה הסבירה להם כי אין נכון לעכשיו הנחיות מיוחדות לאזור.
מהעירייה נמסר לתושבים: "תושבים יקרים, בוקר חג קשה ועצוב, החל מהבוקר נורות רקטות משטח רצועת עזה לדרום ולמרכז הארץ ובוצעו חדירות מחבלים.
"לאחר התייעצות והערכת מצב עם פיקוד העורף, אנו מעדכנים כי בשלב זה, אין השפעה על גזרתנו ואין הנחיות מיוחדות. עם זאת, אנו שומרים על כוננות לכל תרחיש בעלי התפקידים בחירום הונחו להיות זמינים בסביבה.

3 צפייה בגלריה
מחבלים חמושים בתוך שדרות, כפי שנראו שסרטון שפורסם ברשת
מחבלים חמושים בתוך שדרות, כפי שנראו שסרטון שפורסם ברשת
מחבלים חמושים בתוך שדרות, כפי שנראו שסרטון שפורסם ברשת
(צילום מתוך סרטון שפורסם ברשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

"אנו נמשיך לעדכן בעת הצורך. מהטלפון במוקד העירייה: 108 או 8780888 ווטסאפ עירוני: 052-8899899".
תושבים הביעו את חששם ברשתות החברתיות: "הבעיה בזמן הצורך אין לנו שום מקלט". תושבת אחרת העיר: "מצטרפת לקריאה. רחוב הזית אין מקלט קרוב, הקרוב ביותר להבנתי נמצא ברחוב אפרים, מרחק לא סביר בזמן אמת עם ילדים קטנים". תושבת אחרת". בעירייה הבהירו: "נכון לעכשיו אין הנחיות פיקוד העורף לפתיחת מקלטים באזורינו".
גם עיריית קרית ים הודיעה על ביטול אירועי ההקפות שתוכננו לערב זה. "אנו לא נשמח ולא נצהל כשעמינו תחת אש, אך נתאחד בתפילות שירעידו את השמיים לשלום ולביטחון", נמסר מעיריית קרית ים.
ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ: "אנו מקיימים מאז שעות הבוקר הערכות מצב והעמדנו בכוננות גבוהה את כלל מערכי החירום העירוניים".
מתוך רצון להיערך לכל תרחיש - הרחבת המערכה בדרום ובמרכז גם לצפון, צוות החמ"ל בקרית אתא בראשותו של ראש העיר יעקב פרץ מקיים מהבוקר ישיבות היערכות לנוכח הודעת צה"ל על הכרזת כוננות מלחמה.
פרץ: "עת קשה היא לישראל. שבת שמחת תורה ומדינת ישראל נתונה תחת התקפה רצחנית..לנוכח המצב, לא יתקיימו הערב הקפות שמחת תורה במוקדים המרכזיים. תפילותינו לשלום אזרחי ישראל, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון".
ראש העיר יעקב פרץ בפנייה לתושבים, "אנא, השמעו להוראות והנחיות ככל שיהיו".

קראו עוד:

עוד הודיעה עיריית קריית ביאליק כי לאור המצב הביטחוני אירועי ההקפות השניות במרחב הפתוח בכל רחבי העיר יבוטלו. האירוע העירוני המרכזי שהיה אמור להתקיים הערב בסמוך לבית הכנסת "נחלת אבות" מבוטל. כמו כן מבוטלים גם אירועים מקומיים שיזמו בתי הכנסת במרחב הפתוח.

3 צפייה בגלריה
מדריך סיוע לאנשים בהתקף חרדה
מדריך סיוע לאנשים בהתקף חרדה
מדריך סיוע לאנשים בהתקף חרדה
(צילום: באדיבות מד"א)

מוקדי הסיוע פועלים באופן מתוגבר לנוכח מתקפת הפתע על ישראל. קופות החולים מעניקות סיוע נפשי טלפוני וגם עמותת ער"ן פועלת במתכונת חירום. מד"א, ארגון ההצלה הלאומי, מעניק סיוע לנפגעים ופועל באופן מתוגבר מתחילת האירוע. מספר החירום הוא 101.
משרד החינוך פתח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. נוכח הכרזת מצב כוננות מלחמה, משרד החינוך פותח היום (שבת) חדר מצב מיוחד בשעה 12:00 בראשות שר החינוך, כדי להיות מוכן וערוך לכל התפתחות ולכל תרחיש אפשרי.
כמו כן, המשרד פותח קו סיוע רגשי, המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי, שיעמוד לרשות תלמידים, הורים וצוותי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע*: 6552*, שלוחה 5.
פורסם לראשונה: 10:48, 07.10.23