עונש מרתיע: בית משפט השלום בקריות גזר 7 חודשי מאסר בפועל על פהד דיב, תושב פקיעין בן 32, בגין איומים ונהיגה פוחזת ברכב. זאת לאחר שהיה מעורב במקרה חמור של בריונות בכביש.
1 צפייה בגלריה
ריב בין נהגים
ריב בין נהגים
בריונות בכביש
(צילום המחשה: shutterstock)
המקרה הקיצון אירע ב־28 בינואר, אז נסע הנאשם בכביש 89, מכיוון מעלות לכיוון צומת כברי, כאשר לפניו בכביש נסע המתלונן יחד עם אשתו. הנאשם "נצמד" לרכב המתלונן והבהב לו לעבור למסלול הימני, והוא אכן עשה כן. הנאשם עקף את מכונית המתלונן בצורה נמהרת, חסם לו את הדרך, ניסה לעקוף אותו מימין ובשלב מסוים בלם את רכבו במרכז הכביש, יצא רגלית לכיוון מכונית המתלונן והיכה בחלונו. אחר כך שוב רדף אחריהם ובצומת כברי יצא מרכבו כשמוט ברזל בידו.
הנאשם הודה במעשים המיוחסים לו במסגרת עסקת טיעון בה התביעה התחייבה לא לדרוש יותר מ-16 חודשי מאסר, בנוסף לעונשים נוספים.
ההגנה טענה כי מהסרטון שהוצג בבית המשפט עולה כי בשלב מסוים המתלוננים נסעו אחרי הנאשם ונצמדו לרכבו ואלמלא כך, לא היה ניגש אליהם הנאשם בשנית. נטען כי מדובר באירוע ספונטני, שאינו ברף גבוה של חומרה וכי לא נגרם נזק ואף לא היה מגע פיזי בין הנאשם לבין המתלוננים.
סגן נשיאת בית המשפט השלום בקריות, השופט יוסי טורס: "מדובר בביטוי ברור ומובהק לגל האלימות ששוטף את המדינה ואשר אינו פוסח על משתמשי הדרך והנהגים. כל העושה שימוש בכבישי הארץ נתקל לא אחת בנהגים חסרי סבלנות אשר אינם סובלניים לנהיגה אשר נתפסת בעיניהם כבלתי נכונה או כזו המאטה את נסיעתם".

קראו גם:

השופט התחשב בגילו הצעיר של הנאשם, בקבלת האחריות למעשה ולחרטה. לחומרה, ציין כי לנאשם שתי עבירות קודמות, העדר משירות צבאי ועבירות אלימות, בגינן ביצע עונש מאסר בעבודות שירות. כן יש בעברו שורה של עבירות תעבורתיות, המלמדות, לדעת השופט, על הזלזול של הנאשם בחוקי התנועה.
השופט גזר על הנאשם 7 חודשי מאסר בפועל, החל מתאריך 31 בינואר השנה, 5 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון למשך 18 חודשים ותשלום פיצוי בסך 3,000 שקל למתלוננים.