שתי נשים מהקריות התלוננו כי דוור (49) בדואר ישראל, המחלק דואר באזור מגוריהן, נישק אותן בניגוד לרצונן. התיקים נגדו נסגרו, אולם הוא הורשע בעבירות התנהגות בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. השבוע הגיש הדוור ערעור לבית משפט המחוזי על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו, הכולל בין היתר הורדה בדרגות השכר והפקעת משכורת.
1 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בשכונת צור שלום
אירוע אלימות בשכונת צור שלום
הורדה בדרגות השכר
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בדצמבר 2019 הגישה נציבות שירות המדינה קובלנה פלילית נגד הדוור בבית הדין למשמעת של עובדי מדינה, בגין שני אישומים. על פי הנטען, בחודש אוגוסט 2018, עת חילק דואר, פתח הדוור בשיחה עם הדיירת במקום. כעבור מספר דקות ביקש להיכנס לרכבה, העביר את ידו לאיזור כתפיה ונשק לה בניגוד לרצונה.
על פי האישום השני, חילק דואר בביתה של עובדת דואר אחרת בקריות. בזמן שהאישה נכנסה למעלית. תוך כדי שיחה, נשק לה בלחי שמאל ובלחי ימין ולאחר מכן עזב את המקום.
קראו עוד >>
המתלוננות הגישו תלונות במשטרה בגין אירועים אלה. אלא שהפרקליטות סגרה את התיקים ־ אחד מחוסר אשמה והשני מחוסר ראיות. למרות זאת הוחלט להגיש נגדו קובלנה פלילית בגין עבירות של פגיעה במשמעת בשירות המדינה והתנהגות שאינה הולמת.
הדוור הכחיש את הטענות מכל וכל. עם זאת קיבל בית הדין את עדויות המתלוננות והרשיע אותו.
בגזר הדין התחשבו חברי בית הדין בהיותו של העובד מוערך ומסור. אמצעי המשמעת שהוטלו עליו כללו נזיפה חמורה, הורדה בשתי דרגות שכר למשך שנתיים, הפקעת משכורת והעברה לצמיתות לתפקיד שאינו כולל ממשק עם לקוחות.
בעקבות זאת הגיש השבוע הדוור לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על הרשעתו ועל חומרת העונש. לטענתו המאשימה לא הוכיחה את טענותיה כנדרש במשפט הפלילי והתבססה רק על עדויות המעורבים.