תושבת קרית ביאליק, שמפעילה גן ילדים, הגישה לבית משפט השלום בקריות תביעה נגד אימא שהילד שלה שהה בקייטנה שהיא הפעילה וטענה בקבוצת וואטסאפ של אימהות ילדי הגן שהיא הזניחה את הילד והשאירה אותו עם תחתון מלא פיפי. הגננת תובעת סכום של 300 אלף שקל, בגין שלושה פרסומים שלטענה היו בהם לשון הרע.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום: canva)
התובעת מפעילה את הגן משך 15 שנים, עד לחודש אוקטובר 2022, בו טיפלה בכ-20 ילדים בגילאי 3-6 שנים.
בתאריך 13 לאוגוסט 2022 פרסמה הנתבעת, כיום תושבת עכו, אבל אז אימא לבן בצהרון שהפעילה התובעת, הודעה בה האשימה את הגננת בהזנחת בנה. זאת למרות שידעה שגם הגננת בקבוצה: "אני אעשה משהו שלא התכוונתי לעשות, אבל עוד רגע מתפוצצת. רשמתי את ילד הגדול שלי, בן 4, לקייטנה של ר. שהיא נמצאת כאן בקבוצה אבל אני לא מחשבנת. רובכן מכירות אותי שאני לא בן אדם קטנוני. אני פשוט מזהירה אתכם ומשתפת במה שחוויתי".
בהמשך טענה האמא כי בנה גמול לחלוטין מגיל שנתיים וחצי ובתקופה האחרונה ברח לו פיפי, כיוון שמתאפק על מנת להמשיך ולשחק. "יכול להיות משהו שזה יושב על משהו רגשי ויכול להיות שמדובר בדלקת בדרכי השתן. למה אני מספרת לכן? כי זה לא ביג דיל להזכיר לילד ללכת להתפנות או לבדוק אם ברח לו.... הגננת, שידעה שהילד עם פיפי במכנסיים, השאירה אותו בחום של אוגוסט יום שלם עם פיפי ועוד פיפי....
"אני חוסכת מכן תמונות של שלפוחיות ושפשפת שהילד צרח בבית. לאיזה רמה של הזנחה הילד היה צריך להגיע? דברתי עם הגננת בצורה הכי מכבדת שיש והיא לא הביעה חרטה. פשוט אמרה לי תשמעי זה קייטנה ולא צהרון".

ההודעה נמחקה


מספר אימהות הגיבו והמליצו לאותה אימא להעביר את הילד לצהרונים אחרים. האמא הודתה על התמיכה והוסיפה כי הילד לא ייכנס יותר לצהרון.

2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
לאחר חודש החליטה התובעת לסיים את פעילות הגן
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

עוד נטען כי בו ביום, כך לפי התביעה, מחקה אותה אימא את ההודעות ששלחה. עם זאת היא המשיכה לדבר עם הורים ולטעון שהטיפול שהגננת מעניקה גרוע ושיש לסגור את הגן. לטענת הגננת, אין כל שחר לטענות שהעלתה אותה אימא כאשר היא גננת מנוסה במיוחד בילדים שאינם גמולים. "בכל שנותיה מעולם לא עלו אילו שהן טענות לגבי תפקודה כגננת". לטענתה הסיבה היחידה לדברים שנכתבו הייתה סירובה להמשיך לטפל בבנה של הנתבעת, כאשר הדברים שכתבה נכתבו בזדון.

קראו עוד:

התובעת כותבת כי כבר ביום הראשון היא שמה לב שהוא מרטיב ומסרב לאפשר לגננת ולסייעת החלפת בגדיו, וכי האם לא השאירה כלל בגדים להחלפה, כנדרש. התובעת השאילה בגדים נקיים מהורה אחר והחליפה בגדי בנה של הנתבעת. לפי התביעה, סיפרה הנתבעת כי ידוע לה שבנה מרטיב בשל בעיות רגשיות. י
ומיים לאחר מכן הגיעה האם לגן וטענה שבגדי בנה היו רטובים בעת שהגיעה לאסוף אותו והאשימה את הגננת במה שקרה. לאחר השיחה עם האימא החליטה הגננת שלאור הנסיבות אין היא רוצה את הילד בגן וביקשה להחזיר לה את הכסף וכך עשתה. ימים לאחר מכן שלחה האם את התגובות בקבוצת הוואטסאפ. לטענת התובעת, בשל הלחץ בה נכנסה עקב הפרסומים, היא נזקקה לטיפול רפואי כיוון שהייתה חרדה לשמה הטוב והמוניטין שצברה.
"בחודש ספטמבר 2022 פתחה הגננת את הגן אך בשל דברי הבלע שכתבה הנתבעת שברו את הגננת ולאחר חודש החליטה התובעת לסיים את פעילות הגן".
התביעה שהוגשה היא כאמור על 300 אלף שקל.
טרם הוגש כתב הגנה.