כמה יכול לעלות מחסן ברחוב האורנים בקרית ביאליק, שנרשם כיחידה נפרדת? בשאלה זו התלבטו שני אחים מקרית ביאליק, שקיבלו בירושה מאביהם מחסן ששטח הרישום שלו כ-17 מ"ר. הם קיבלו הצעה למכור את המחסן תמורת 100 אלף שקל ושאלו עצמם האם זה מחיר שמשקף נאמנה את ערכו.
2 צפייה בגלריה
המחסן ברחוב אורנים
המחסן ברחוב אורנים
המחסן ברחוב אורנים
(צילום: פרטי)
השניים פנו לשמאי המקרקעין קובי צפניה מקרית ביאליק שבדק לעומק את נושא המחסן, כולל רווחים עתידיים שהוא עשוי להניב.
צפניה: "מהבדיקה שערכתי עלה, כי הבניין כולו נבנה בשנות ה–70 של המאה הקודמת והקבלן השכיל ורשם את המחסן כתת חלקה נפרדת, לה הוצמדו חלק מהזכויות ברכוש המשותף. במצב זה ניתן למכור את המחסן כמו שהוא "AS IS” גם למי שאינו בעלים של דירה בבניין, כיחידה נפרדת לכל דבר.
בנוסף, נבדק וחושב על ידי היקף “זכויות הבנייה” המשוערות ברחוב זה, שיינתנו על ידי הוועדה המקומית, במידה והמבנה ייהרס בהליך של תמ”א 38 3א’ – הריסה ובנייה חדשה (תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה). מבדיקה זו עלה, כי היקף הזכויות הנגזרות מהחלק היחסי ברכוש המשותף השייכות ל”מחסן” הנו כ–43 מ”ר”.

2 צפייה בגלריה
שמאי המקרקעין קובי צפניה
שמאי המקרקעין קובי צפניה
שמאי המקרקעין קובי צפניה
(צילום: פרטי)

בהתחשב בגורמים הנוספים כגון היסטוריית הבניין, הזכויות הנלוות למחסן ופוטנציאל הפיתוח העתידי, קבעתי כי המחסן שירשו האחים ברחוב אורנים בקרית ביאליק מחזיק בשווי גבוה משמעותית מההצעה הראשונית שקיבלו ועומד על כ-280 אלף שקל”.

קראו עוד:

קובי צפניה הוא שמאי מקרקעין בעל ותק של יותר מ–20 שנה, המספק שירותי שמאות וחוות דעת למגוון רחב של לקוחות ובכלל זה משמש כשמאי מומחה מטעם בתי משפט.