בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 42 חודשי מאסר על תושב קרית חיים (20), אשר הורשע בשני מעשי שוד באיומי סכין בתחנת דלק בקרית חיים ופיצוצייה בקרית ים. כמו כן נקבע כי עליו לשלם לפיצוי לקורבנות בסך 15 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
תחנת Yellow באיצטדיון קרית חיים
תחנת Yellow באיצטדיון קרית חיים
תחנת Yellow באיצטדיון קרית חיים
(צילום: נחום סגל)
על פי כתב האישום, בחודש ינואר השנה הגיעה הנאשם, אז בן 19, לחנות Yellow בתחנת הדלק ברחוב האצטדיון כשהוא לבוש קפוצ'ון, כובע על ראשו, מסכת בד על פניו ותיק גב בו סכין מטבח בעלת להב גדול. הוא ניגש לקופה וביקש מהמוכר שתי קופסאות סיגריות.
כשמוכר הסתובב למתקן הסיגריות, הוא הוציא את הסכין מהתיק, אמר לו שזה שוד וביקש ממנו להכניס את הכסף לתיקו. העובד הוציא מהקופה 550 שקל והכניס אותם לתיק של הנאשם יחד עם הסיגריות. הנאשם הבחין ברכב משטרתי שנכנס לתחנת הדלק, לקח את התיק וברח.
כשבוע לאחר מכן הגיע לפיצוציה 'חנות בלי שם' ברחוב משה שרת בקרית ים, נכנס לחנות והמתין עד שהלקוחות שהיו בה יעזבו, ואז פנה לבעלת החנות והעובדת, הפנה אליהן את הסכין בצורה מאיימת ודרש את הכסף. בעלת החנות פחדה והכניסה לתיקו כ-4,900 שקל.

2 צפייה בגלריה
סכין
סכין
הנאשם הודה במעשיו. סכין
(צילום המחשה: shutterstock)

הנאשם הודה במעשיו וטען כי הוא ובני משפחתו היו מאוימים על ידי אנשים שהיה חייב להם כסף עבור סמים שצרך ולא שילם. כמו כן, הוא התנצל על מעשיו והביע חרטה.

קראו עוד >>

בקביעת עונשו של הנאשם התחשבה סגנית הנשיא, השופטת דיאנה סלע, בגילו הצעיר ובעובדה שהוא נעדר עבר פלילי, וגזרה עליו 42 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי 5,000 שקל לעובד בחנות Yellow, ופיצוי בסך 10,000 שקל לבעלת החנות בקרית ים. "אין צורך בדמיון רב כדי לשוות בנפשנו את הבהלה, האימה וחוסר האונים שאחזו בכל אחד ואחת מהמתלוננים", כתבה.